اشتغال مجدد ۶۸ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان/ برقراری بیمه بیکاری بیش از ۲ هزار کارگر لرستانی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از برقراری بیمه بیکاری برای دو هزار و ۳۶۱ نفر در یازده ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،علی آشتاب  با بیان اینکه بیمه بیکاری به افرادی تعلق می گیرد که بدون میل و اراده خود از محیط کار خارج می شوند، اظهار کرد: در یازده ماهه  سالجاری برای تعداد دو هزار و ۳۶۱ نفر در استان لرستان مقرری بیمه بیکاری برقرار شد .

 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: اداره کار از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در تلاش است که مقرری بگیران در زمان استفاده از بیمه بیکاری، به فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای بپردازند، تا این دسته از افراد راهی برای ورود به بازار کسب و کار به دست آورند.

وی تصریح کرد: در این راستا در یازده ماه امسال تعداد ۴۰۸ نفر به آموزش فنی و حرفه ای معرفی شده و در حال کسب آموزش های مربوطه هستند.

امکان بهره مندی از مزایای بیمه بیکاری

آشتاب بیان کرد: بیمه شدگانی که قبل از بیکار شدن حداقل دارای شش ماه سابقه پرداخت حق بیمه بوده یا قرارداد اشتغال آنها در واحدهای صنعتی و تولیدی به اتمام رسیده باشد، به شرط دارا بودن یک سال سابقه کار و با ارائه قرارداد یک ساله پس از تایید علت اخراج و تشخیص کمیته تشخیص، امکان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را خواهند داشت.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از اشتغال مجدد تعداد ۶۸ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان خبر داد و گفت: نیروی کار از مهم‌ترین سرمایه‌های کشورهای در حال‌ توسعه  است که سهم به سزایی در فرآیند تولید و توسعه دارند و ایجاب می‌کند زمانی که به‌صورت ناخواسته و غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند مورد حمایت قرار گیرند که برقراری بیمه بیکاری راهکار حمایتی مناسب برای تأمین زندگی و معیشت آنان در چنین شرایطی است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1238290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =