سکه باز هم ۷۰ هزار تومان ارزان شد/ کاهش ۵ هزار تومانی نرخ طلا 

برخلاف هفته های گذشته، خوشبختانه از ابتدای هفته جاری بازار سکه و طلا روزهای آرامی را پشت سر گذاشته و خریداران و فروشندگان شاهد ثبات قیمت ها در این بازار هستند.

به گزارش خبرآنلاین، رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گرفت: کاهش جزیی قیمت جهانی طلا، نوسان بسیار کم نرخ ارز و همچنین تعادل عرضه و تقاضا سبب شد تا قیمت طلا و سکه کاهش یابد. 

محمد کشتی آرای افزود: امروز شاهد کاهش یک دلاری قیمت اونس جهانی بودیم به طوری که هر اونس طلا در بازارهای جهانی اکنون ۱۲۹۵ دلار داد و ستد می شود که نسبت به ۲روز پیش با ریزش ۳دلاری همراه بوده است. 

وی تصریح کرد: کاهش نرخ جهانی و قیمت ارز و تعادل عرضه و تقاضا بر قیمت های امروز بازار تاثیرگذار بوده و موجب شده تا قیمت سکه و طلا میل به کاهش پیدا کنند. 

وی ادامه داد: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با ۲۰هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته اکنون ۴میلیون ۳۸۰ هزار تومان،‌هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۷۰هزار تومان کاهش به ۴میلیون و ۴۸۰ هزار تومان، نیم سکه بدون تغییر ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۱۰هزار تومان و سکه های گرمی هم ۸۶۰هزار تومان داد و ستد می شود. 

کاهش قیمت طلا و سکه ۲۱ اسفند

این فعال بازار طلا و جواهر بیان کرد: هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت ها نسبت به دیروز ۲۰هزار تومان کاهش یافته و اکنون یک میلیون و ۷۷۰هزار تومان معامله می‌شود. 

کشتی آرای گفت:‌هر گوم طلای ۱۸عیار نیز با ۵هزار تومان کاهش، به نرخ ۴۰۸ هزار و ۶۰۰ تومان داد و ستد می شود. 

وی درباره وضعیت بازار معاملات توضیح داد:‌بازار داد و ستدها از شرایط عادی برخوردار است و به دلیل تعادل در میزان عرضه و تقاضا شاهد هیچ گونه تقاضای اضافه و … نیستیم. 

وی درباره روزهای پایانی هفته جاری پیش بینی کرد: با توجه به وضعیت فعلی بازار و ثبات قیمت ها می توان انتظار داشت در  ۲روز آینده افزایش قیمتی در بازار سکه و طلا اتفاق نیافتد و ثبات قیمت ها ادامه دار باشد. 

وی خاطر نشان کرد:‌البته نمی توان از تاثیر بازار ارز و همچنین نرخ جهانی طلا بر بازار سکه و طلای ایران غافل شد. 

۲۲۳۲۲۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1240248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =