نیما عالمیان: شبیه «پوارو» شده‌ام/ به قهرمانی جهان فکر می‌کنم

زندگی مرد اول پینگ‌پنگ ایران در فرانسه از او آشپزی بین‌المللی ساخته است.

مهری رنجبر: هنوز هفت ماه نشده که نیما عالمیان در لیگ پینگ پنگ فرانسه بازی می کند اما او خیلی تغییر کرده است. بازی او در تیم ویلنووا از نفر اول پینگ پنگ ایران آدم دیگری ساخته. نه تنها در بعد فنی و بازی که حتی رفتاری و این تغییر در چهره اش هم خودنمایی می کند. پسری که در نگاه اول سبیل هایش هر بیننده ای را به یاد مستر پوارو می اندازد .

قراردادم کم است 
حدود هفت ماه است که در لیگ فرانسه بازی می کنم. لیگی که جزو سه لیگ برتر پینگ پنگ دنیاست وهر هفته مسابقه داریم .بازیکنان بزرگی هم در آن بازی می کنند و خدا را شکر تا به حال تیم ما نتایج معقولی هم گرفته است. تلاش می کنم تا اینجا نتیجه خوبی بگیرم.البته به خاطر اینکه اولین سال است در لیگ فرانسه بازی می کم باید خودم را نشان دهم. اخلاق برای آنها خیلی مهم است.قرارداد امسال من پایین است اما سال بعد درست می شود.

لیگ فرانسه در حد جهانی است.
برای فصل آینده می خواهم در تیم دیگر فرانسوی بازی کنم یا به لیگ آلمان بروم. همین تیم فرانسوی ام می خواهد تا فصل بعد هم با آنها تمدید کنم.البته از آلمان هم پیشنهاد دارم اما احتمالا در لیگ فرانسه بمانم.هرچند فشار زیادی را باید تحمل کنم و بازی هایش در حد  جهانی است.

شاید به لیگ آلمان بروم
لیگ فرانسه ، از لیگ های سطح بالای دنیا است و من هم برای اولین بار بازی در لیگ اروپا را تجربه می کنم. از طرفی به خاطر اینکه نفر اول  تیمم هستم و تمریناتم هم مناسب لیگ اروپایی نبود ،فشار زیادی را تحمل کردم،به خاطر همین باخت هایم زیاد بود.البته بردهای خوبی هم گرفتم. به نظرم برای اولین تجربه بازی در اروپا نتیجه ام معمولی بود. اما ان شاالله سال آینده می خواهم برای تمرین به کمپ آلمان بروم تا با  تمرین با بزرگان پینگ پنگ سطح بازی ام را بهترکنم.

من برای نوشاد هم با مدیر برنامه هایم صحبت کردم. گفت نوشاد به خاطر اینکه بازیکن خوبی است شانس بازی در لیگ فرانسه یا المان را هم دارد،ان شاالله او هم لژیونر می شود. هم‌تیمی هایم فرانسوی هستند و جزو ۵۰ نفر اول رنکینگ جهان. اما من نفر اول تیمم هستم که ۶ -۷ برد گرفته ام اما آن سه نفر دیگرروی هم ۳ برد آورده اند.

در لیگ فرانسه پیشرفت کرده ام
سطح بالای لیگ فرانسه خیلی به آمادگی من کمک می کند و من هر هفته با بازیکنان مطرح دنیا  بازی می کنم و بازیکنانی که حریفانم در قهرمانی هستند و البته من با این بازیها تا قهرمانی جهان آماده می شوم.این خیلی مهم است که خودم را در قهرمانی جهان نشان دهم ،چرا که قبلا از لیگ ایران پا به این رقابتها گذاشته بودم که بازیکنان خارجی کم بودند اما حالا از قبل بیشتر پیشرفت کرده ام.

از خودم در قهرمانی جهان توقع دارم
من از خودم توقع دارم در قهرمانی جهان نتیجه خیلی خوبی بگیرم. البته به روز مسابقه هم ربط دارد.آن روز اگر بدنم و حسم خوب باشد ،نتیجه خوبی می گیرم.من دو سال قبل هم بین ۶۲ نفر اول دنیا قرار گرفتم .در بازی اول هم نفر ۱۸ دنیا را بردم و ان شاالله سال آینده هم  نتیجه بهتری بگیرم. چرا که از نظر بدنی و فرم خیلی خوب هستم.

خودم هم متوجه پیشرفتم شده ام. من با بازی در فرانسه ناخوداگاه پیشرفت می کنم. شاید اول متوجه نشوم اما یک جرقه آن را نشان می دهد، وقتی در مسابقه ای نتیجه می گیرم ، متوجه می شوم. البته پیشرفت و تغییر تنها به بازی من ختم نمی شود و به خاطر زندگی تنهایی باعث شده تا من آشپزی یاد بگیرم. خودم برای خودم غذا می پزم. هم غذای ایرانی و هم اروپایی.

همه مرا با سیبیل پوارو می شناسند
من کم‌کم‌سیبیل گذاشتم و هم تیمی هایم هم تشویق کردند که این مدلی به تو می آید و نزن. من هم نزدم و شدم مثل مستر پوارو. ظاهرا این مدل بدجور به صورتم می آید و حالا همه مرا با این شکل و و شمایل در فرانسه می شناسند. من زبان فرانسه بلد نیستم و انگلیسی صحبت می کنم. البته زبان فرانسه کمی برایم سخت است. با بازیکنان ها هم انگلیسی صحبت می کنم.

251255

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1242073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =