کاهش بیکاری در ترکیه/ عدد شاغلین این کشور به ۲۹ میلیون نفر نزدیک شد

ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: سال گذشته اقتصاد ترکیه موفق شد برای ۵۵۰ هزار نفر شغل ایجاد کند.

مرکز آمار ترکیه اعلام کرد که شمار شاغلان ترک تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۲۸.۷۴ میلیون نفر رسیده است. این آمار که جمعیت ۱۵ سال و بیشتر را در بر می گیرد، در مقایسه با سال قبل آن حدود ۵۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

بنابر اعلام این مرکز، نرخ اشتغال ۴۷.۴ درصد بوده که این نرخ برای مردان ۶۵.۷ درصد و برای زنان ۲۹.۴ درصد اعلام شده که ۰.۳ درصد بیشتر از رقم مربوط به سال ۲۰۱۷ است.

افزایش اشتغال در ترکیه

در بین شاغلان ترک در سال ۲۰۱۸، حدود ۱۸.۴ درصد در بش کشاورزی، ۶.۹ درصد در بخش صنعت و ۵۴.۹ درصد در بخش خدمات مشغول به کار بوده اند. مشارکت نیروی کار با ۰.۴ درصد افزایش به ۵۴.۲ درصد رسیده است که معادل ۳۲.۲۷ میلیون نفر است.

نرخ بیکاری ترکیه در این مدت ۱۱ درصد معادل ۳.۵۴ میلیون نفر است که ۰.۱ درصد بیشتر از رقم سال ۲۰۱۷ است. نرخ بیکاری مردان ۹.۵ درصد و نرخ بیکاری زنان ۱۳.۹ درصد اعلام شده است.

زهرا زمرد سلچوک، وزیر امور خانواده، کار و خدمات اجتماعی ترکیه گفت: میزان مشارکت نیروی کار در بازار این کشور به بالاترین سطح خود در طی ۱۷ سال اخیر رسیده است.

وی افزود: دولت به تلاش هایش برای اشتغال زایی بیشتر برای زنان ادامه خواهد داد.

دولت ترکیه به کمک برنامه جدید اشتغال زایی خود که از زمستان سال گذشته راه اندازی شد موفق شده است روند ورود شهروندان این کشور را به بازار کار تسهیل کند.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1244421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =