بازدید گردشگران از اماکن تاریخی آذربایجان‌شرقی ۱۷ درصد افزایش یافت

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی گفت: بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی، گردشگری و تفریحی استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی، مرتضی آبدار روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نوروز امسال شاهد استقبال قابل توجه گردشگران از جاذبه های گردشگری استان بودیم، افزود: از ۲۵ اسفند تا پایان روز هشتم فروردین یک میلیون و ۸۸۰ هزار و ۱۰۳ نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی استان دیدن کرده اند.

وی کلیسای سنت استپانوس در شهرستان جلفا و موزه آذربایجان در تبریز را پربازدیدترین مراکز گردشگری آذربایجان شرقی اعلام و اضافه کرد: در مدت یاد شده کلیسای سنت استپانوس با ۲۲ هزار و ۷۰ بازدید و موزه آذربایجان با ۱۵ هزار و ۵۷۳ بازدید در صدر پربازدید ترین جاذبه های گردشگری استان قرار دارند.

آبدار ادامه داد: رصدخانه مراغه با ۱۴ هزار و ۴۴۳ بازدید و موزه قاجار تبریز با ۱۲ هزار و ۹۴۴ بازدید به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم این فهرست قرار گرفته اند.

وی به میزان بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی تحت نظارت میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در روزهای ۲۹ اسفند تا هشتم فروردین ۹۸ اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۱۷ هزار و ۷۱۹ بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی تحت نظارت این اداره کل به عمل آمده است.

آبدار با بیان اینکه آذربایجان شرقی در این مدت پذیرای ۳۱۵ هزار و ۱۸۹ گردشگر در اقامتگاه های استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمان پذیرها، تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش پرورش و اقامتگاه های بوم گردی بوده است، افزود: تلاش همه دست اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر استان ارایه خدمات بهینه به مسافران نوروزی است.

وی از یک هزار و ۶۹۱ مورد بازدید نظارتی هیات نظارت ستاد خدمات اجرایی سفر از تاسیسات گردشگری و سایر مراکز ارایه دهنده خدمات به گردشگران در سطح استان خبر داد و گفت: ستاد نظارتی خدمات سفر آذربایجان شرقی در طول ایام عید از ۴۹۹ مرکز اقامتی، ۵۹۹ مورد تاسیسات گردشگری بین راهی و ۲۶۸ دفتر خدمات مسافرتی بازدید به عمل آورده است.

آبدار ادامه داد: بازدیدهای مذکور منجر به صدور ۴۷ تشویق، ۹۵ تذکر و دو اخطار کتبی شده است.

گفتنی است، آذربایجان شرقی با داشتن حدود یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و ابنیه های گردشگری جزو ۵ استان برتر گردشگری ایران به شمار می رود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1245433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =