۰ نفر
۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
رونق تولید آبزی‌پروری در کویر کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: شهرستان کرمان رتبه نخست تولید آبزیان را در بین شهرستان‌های استان کسب کرد.

مسعودی، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: واحد شیلات و آبزیان این شهرستان در راستای توسعه آبزی پروری و استفاده بهینه از منابع آبی نقش بسزایی در اشتغال مولد دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان کرمان، مسعودی با بیان اینکه سلامتی جامعه و اشتغالزایی نقش چشمگیری دارد و رسیدن به برنامه ششم توسعه آبزیان از اهداف مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمان است، افزود: از دیگر عملکردهای شاخص و ویژه این شهرستان می‌توان به تکثیر و پرورش زالوی طبی اشاره کرد که در این بخش ۲۱۵ هزار قطعه زالوی طبی در قالب ۲ واحد تولید شده است.

وی افزود: به طور کلی عملکرد آبزیان این شهرستان با داشتن ۱۰۰ واحد آبزی پروری میزان ۶۸۰ تن تولید شده است که در سطح استان رتبه نخست تولید گوشت سفید را کسب کرد و انتظار می‌رود با توجه به پتانسیل‌های بالقوه ی آبزی پروری و پهناور بودن شهرستان، تولید و توسعه آبزیان افزایش رو به رشد بهتری داشته باشد.

واحد شیلات و آبزیان شهرستان کرمان، در سال ۹۷ در بخش ماهیان سردآبی ۵۰۵ هزار و ۳۰۰ قطعه در ۶۳ واحد، در بخش ماهیان گرمابی ۲۹۴ هزار و ۸۰۰ قطعه در ۳۰ واحد، در بخش ماهیان خاویاری که از طرح‌های شاخص و اقتصادی جنوب شرق کشور محسوب می‌شود، ۱۷ هزار و ۷۰۰ قطعه در یک واحد و در بخش تکثیر و پرورش ماهیان زینتی که نقش بسزایی در اشتغال مولد دارد با داشتن ۵ واحد در حدود ۲۵۵ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی تولید و روانه بازار کرده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1245683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • SG ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    0 0
    عجب، اینهم که مثل تولید برنج در مناطق خشک هستش، لابد آبش هم از چاه عمیق تامین میشه!!!! تو این بحران بی آبی رو تولیدات دیگه سرمایه گذاری می شد بهتر نبود؟