۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
عمق آب‌گرفتگی در شهر گمیشان چقدر است؟

ایسنا نوشت: سرپرست استانداری گلستان با اشاره به روند کاهش ارتفاع آب در شهر گمیشان،‌ گفت: با بکارگیری از یک دستگاه کاترساکشن و یک دستگاه بارج، قدرت تخلیه آب به سمت دریا افزایش چشمگیری خواهد داشت.

میرمحمد غراوی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در شهر آق‌قلا اکیپ‌های جمع آوری آب از محلات با همکاری شهرداری های استان و شهرداری تهران و نیروهای مسلح  فعال هستند که امیدواریم هر چه زودتر آب از محلات و خانه های مردم تخلیه شود.

وی افزود: رودخانه گرگانرود افت قابل ملاحظه ای داشته و به ظرفیت خروج کامل آب از شهر آق قلا افزوده است.

غراوی خاطرنشان کرد: اقدامات فنی و مهندسی به منظور کاهش ورود آب گروگانرود از طریق سد وشمگیر به مناطق پایین دست توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در حال انجام است. در این راستا کانالی در حال حفر است تا بخشی از آب گرگانرود به سمت کال شور هدایت شود.

وی یادآور شد: حفر این کانال با سرعت در حال انجام است و امیدواریم تا پایان امشب حدود 1300 متر باقی مانده نیز تکمیل شود. با این کار حدود 150 متر مکعب بر ثانیه آب از طریق این کانال به دریاچه شور هدایت می شود و آب کمتری وارد آق قلا خواهد شد.

سرپرست استانداری گلستان در ادامه تصریح کرد: روز گذشته یک دستگاه لایروب سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت خودش را در دریا آغاز کرد و این دستگاه امکان لایروبی تا 500 متر درون دریا را دارد که کمک زیادی به سرعتی بخشیدن تخلیه آب گرگانرود به دریا می کند.
 

غراوی با بیان اینکه از روز گذشته ارتفاع در شهر گمیشان روند کاهشی داشته است، افزود: کانال مرکزی شهر گمیشان به سمت دریا توسط نیروهای ارتش و سپاه لایروبی شد که این کار در کنار اقدامات دیگر، تاثیر بسزایی در سرعت تخلیه آب در درون شهر گمیشان داشته است.


وی گفت: روز گذشته یک دستگاه کاترساکشن و یک دستگاه بارج از خرمشهر توسط هواپیماهای نیروی هوایی ارتش به فرودگاه گرگان منتقل شد. البته یک قطعه دیگر باقی مانده بود که امروز این قطعه تکمیل شد و در حال انتقال به گمیشان است.

غراوی خاطرنشان کرد: دستگاه کاترساکشن در کانال رهبری گمیشان برای لایروبی کانال و دریا مستقر خواهد شد و یک دستگاه بارج که دو دستگاه بیل مکانیکی روی آن نصب می شود نیز در کانال صفا ایشان گمیشان مستقر خواهد شد و از درون دریا لایروبی انجام می گیرد.

سرپرست استانداری گلستان بیان کرد:‌ ارتش جمهوری اسلامی تدابیری اتخاذ کرده تا این دستگاه ها با سرعت بیشتری مونتاژ و عملیات لایروبی در این دو کانال در شمال شهر گمیشان انجام گیرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با فعال شدن این دو ظرفیت جدید از امروز، قدرت تخلیه آب به سمت دریا افزایش چشمگیری خواهد داشت و آب از مناطق شهری شرق گمیشان و اطراف شهر با سرعت تخلیه خواهد شد.

17231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1246513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =