استاندار زنجان: ایجاد آرامش و نپرداختن به مسائل ثانویه در مدیریت بحران بسیار مهم است

استاندار زنجان با بیان این که درد دل کردن و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، سم مهلک بوده و مدیریت بحران را دچار مشکل می‌کند گفت: ایجاد آرامش و نپرداختن به مسائل ثانویه در مدیریت بحران بسیار مهم است و در مواقع وقوع بحران ها باید همه دست به دست یکدیگر دهند و با تمام توان، با تعامل و جدیت بر روی رفع مشکلات تمرکز داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین، فتح‌اله حقیقی در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: مدیریت بحران یعنی این که مشکل پیش رو به نحو مطلوب اطلاع‌رسانی شود تا جامعه با رعایت نکات لازم از عواقب آن مشکل دور شوند.
وی با اشاره به برگزاری جلسه آتی شورای مدیریت بحران استان  تصریح کرد: شورای مدیریت بحران شهرستان‌ها باید تشکیل شده و تمام معابر، مسیل‌ها و مسیر سیلاب‌ها و همچنین منازلی که در معرض سیل قرار دارند در کوتاه‌مدت پاک‌سازی و تخلیه شوند.
حقیقی تاکید کرد: بخشداران نیز جلسه مشابهی با دهیاران برگزار کرده و موارد را گوشزد کنند چرا که وزش باد شدید می‌تواند مشکلاتی را برای منازل روستایی ایجاد کند.
استاندار زنجان با تاکید بر تشکیل کمیته رصد در شهرستان‌ها و بخش‌ها با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط گفت: شدت بارندگی و مسیرهای احتمالی سیل‌خیز باید در این کمیته شناسایی و ضمن مدیریت باید به اطلاع مردم نیز رسانده شود تا نکات ایمنی لازم را رعایت کنند.
وی ادامه داد: همچنین در خصوص خروج احشام از منازل در روزهای شنبه تا دوشنبه  نیز باید پیش‌بینی و مدیریت لازم انجام شود.
حقیقی با بیان این که سیل در کسری از ثانیه مسیر خود را تغییر می‌دهد خاطرنشان کرد: از سلفی گرفتن در مسیر سدها و چادر زدن مسافران در این محل‌ها نیز به شدت جلوگیری شود.
استاندار زنجان با تاکید بر سوخت‌رسانی به روستاها و دخیره‌سازی بنزین مورد نیاز استان گفت: صدا و سیمای مرکز زنجان نیز ضمن اطلاع‌رسانی ویژه و صحیح از مدیران مربوطه نیز جهت اطلاع‌رسانی در بخش‌های خبری دعوت کند.
این مسئول تاکید کرد: مدیران نیز ضمن هوشمندانه عمل کردن باید برای ایجاد آرامش در جامعه تلاش کنند و در این راستا هیچ کوتاهی پذیرفته نیست.
وی با اشاره به مشکل آبگرفتگی در کوی صدرا و بنای رختشویخانه گفت: مشکل آبگرفتگی این محل‌ها باید در کوتاه‌مدت  حل شود و به منازل شناسایی‌شده در کنار رختشویخانه نیز تذکر لازم داده شود تا در شرایط بحرانی، نکات لازم را رعایت کنند.
حقیقی با تاکید بر آمادگی مسئولین برای بدبینانه‌ترین شرایط افزود: اماکن مشکل‌دار مانند بازار نیز پس از بررسی‌های لازم و در صورت فراهم بودن شرایط، دایر شود.
استاندار زنجان با بیان این که بستن محورهایی که احتمال سیل یا ریزش کوه می‌رود، اشکالی ندارد تصریح کرد: بستن جاده، بهتر از این است که مسافران و مردم استان در سیل یا ریزش کوه، متوقف شده و دچار مشکل شوند. لذا باید بررسی و مدیریت بهینه صورت پذیرد.
مقام عالی دولت در استان با ابراز خرسندی از افزایش بارش‌ها در استان زنجان گفت: خوشبختانه تاکنون میزان بارندگی در زنجان ۱۰۶ درصد بالاتر از میانگین کشوری بوده و ۶۳ درصد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای مدیریت شود تا مردم استان، استفاده مطلوبیت از این نعمت ارزشمند الهی داشته باشند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =