کاظمی نماینده استان خوزستان در مجلس: بیش از ۳۰ هزار نفر در پل‌دختر کفش ندارند

ایلنا نوشت: نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت مردم آسیب دیده این شهرستان از سیلاب‌های اخیر گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر در پل‌دختر حتی کفش ندارند و سیل زدگان جز لباس تنشان چیزی در بساط ندارند.

سید حمیدرضا کاظمی مجلس و در جریان بررسی سیلاب‌های اخیر کشور گفت: اگر می‌دانستم این جلسه با حضور نمایندگان دولت برگزار نمی‌شود حتماً مردم سیل زده پل‌دختر و معمولان را رها نمی‌کردم و به تهران نمی‌آمدم.

وی ادامه داد: بیشترین بارندگی در روز ۳ فروردین در پل‌دختر صورت گرفت که به ۱۶۷ میلیمتر رسید. همچنین حجم ۵۰۰۰ متر مکعب در ثانیه در آب در رودخانه پل‌دختر این سیل خروشان را تشکیل داد و باعث ویرانی و تخریب نیمی از پل‌دختر و معمولان شد. به نحوی که ۱۰ روستا کاملاً محو شد.

نماینده مردم پل‌دختر با بیان اینکه سیل‌زدگان این منطقه خانه و وسایل زندگی خودرو و مغازه‌هایشان را از دست داده اند گفت: آنها غیر از لباس تن خود چیزی در بساط ندارند و بیش از ۳۰ هزار در نفر در حوزه انتخابیه من حتی کفش ندارند. آنها تمام اموالشان را از دست دادند و من به سوی همه دستگاه‌ها، نهادها و مردم نجیب ایران برای رسیدگی به سیل زدگان دست طلب یاری دراز می‌کنم.

کاظمی با بیان این که ارتباط پل‌دختر با مرکز استان و دیگر شهرها به سختی انجام می‌شود افزود: همچنین ارتباط ۶۰ روستا قطع است و کمک‌های غذایی با بالگرد انجام می‌شود. زیرساخت آب، برق، گاز و تلفن هم قطع شده بود که برخی وصل شده و یا در حال وصل است. این سیل همچینن دامداری خطوط انتقال آب و کل زیرساخت‌ها را برده و از آن چیزی باقی نمانده است.

وی با بیان این که هزاران میلیارد خسارت به پل‌دختر وارد شده و کمک رسانی به سیل زدگان به سختی انجام می‌شود اضافه کرد ۳۰ هزار نفر بی خانمان شدند. رئیس مجلس نمایندگان و وزرا شاهد بودند که چه بلایی سر مردم آمده است. ما درخواست شناور داشتیم و می‌خواهیم ارتباط ۷۰ روستا وصل شود تا از مرگ مردم جلوگیری کنیم اگر مردم از بی عرضگی ما تلف شوند خدا ما را نمی‌بخشد.

کاظمی ضمن قدردانی از سپاه و ارتش که با تمام توان به صحنه آمده اند اظهار کرد: علیرغم این اگر وضعیت به این منوال ادامه یابد لجن و گل ولای کوچه و خیابان تا چند ماه دیگر هم جمع نمی‌شود. لازم است به دستگاه‌ها فشار بیاوریم که به داد مردم برسند.

نماینده مردم پل‌دختر همچنین پیشنهادهای خود را به این شرح اعلام کرد: احداث دیوار ساحلی علمی جهت نجات مردم، جانمایی مناسب برای مناطق آب گرفته و بازسازی جاده پلدختر به معمولان...

علی مطهری نایب رئیس مجلس که اداره بخشی از جلسه علنی را برعهده داشت در واکنش به اعتراض نماینده مردم پل‌دختر نسبت به محدودیت وقت او و همچنین عدم حضور مسئوولان مربوطه گفت: قرار بود چهار وزیر کشور، راه، نیرو و جهاد کشاورزی در جلسه حضور داشته باشند اما به خاطر وضعیت خاص خوزستان رئیس جمهور دستور داد که هر چهار وزیر به خوزستان بروند و این برنامه منتفی شد. وقت در نظر گرفته شده برای هر استان بین نمایندگان تقسیم شده است.

در جریان طرح اظهارات نماینده پل‌دختر تصاویری از وضعیت مردم پس از سیل اخیر از مانیتورهای مجلس پخش شد.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1247548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =