رشد ۲.۳ درصدی تولید معادن مس جهان در سال ۲۰۱۸

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (آی.سی.اس.جی)، میزان تولید معادن مس جهان در ۱۲ ماهه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲.۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرآنلاین ایمیدرو امروز تازه‌ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (آی.سی.اس.جی) را منتشر کرد که بر پایه آن، تولیدکنندگان معادن مس جهان از آغاز ژانویه تا پایان دسامبر ۲۰۱۸ (۱۱ دی ماه ۹۶ تا (۹ دی ماه ۹۷)، نزدیک به ۲۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۲۰ میلیون و ۶۰ هزار تن بود.

برپایه این گزارش، از این میزان ۱۱ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به قاره آمریکا، چهار میلیون و ۲۲۵ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به آسیا، ۲ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۵۰۰ تن متعلق به آفریقا، یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۹۰۰ تن متعلق به اروپا و یک میلیون و ۸۲ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به اقیانوسیه بود.

تولیدکنندگان جهانی مس در ۱۲ ماهه سال گذشته میلادی، ۲۳ میلیون و ۸۷۶ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی، ۲۳ میلیون و ۵۲۴ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۱.۵ درصدی است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۳ میلیون و ۷۸۳ هزار تن رسید که نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی (۲۳ میلیون و ۸۶۶ هزار تن)، حاکی از کاهش سه دهم درصدی است.

** کاهش قیمت جهانی مس

بر پایه این گزارش، قیمت جهانی مس که ماه گذشته با افزایش روبرو شده بود، اکنون مقداری کاهش یافته است، به طوری که قیمت این فلز از حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دلار در تن در ماه مارس به حدود ۶ هزار و ۳۹۰ دلار در روزهای اخیر رسیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1248077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =