از بازگشت استقلال و پرسپولیس به زندگی تا کام‌بک‌های بی‌نظیر علی‌منصور

سه نماینده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان این فصل بر خلاف شروع نسبتا نگران‌کننده‌ای که داشتند هفته سوم بازی ها را با برد پشت سر گذاشتند تا به نوعی دوباره به جدول بازی‌ها برگردند. استقلال با برد مقابل الهلال، پرسپولیس با برد مقابل الاهلی و ذوب‌آهن با برد مقابل الوصل در حال حاضر وضعیت خوبی برای ادامه مسیر آسیایی خود دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وقتی در اولین روز این فصل لیگ قهرمانان آسیا کار نمایندگان ایران بدون کسب برد شروع شد، همه از نگرانی های خاص خودشان برای ادامه مسیر گفتند. در هفته دوم بازی ها نیز این فقط ذوب آهن بود که بردی شیرین برابر النصر بدست آورد و سرخابی های تهران که دیگر نمایندگان ایران بودند باز هم از رسیدن به کسب پیروزی بازماندند. این شرایط تا حدی ادامه دار شد که ترس طرفداران این دو تیم از صعود نکردن تیم شان به مرحله بعد افزایش پیدا کرد. استقلالی ها بعد از شکست در دربی تهران و کسب تساوی در دیدار مقابل سایپا باید روبروی حریف سرسخت عربستانی قرار می گرفتند. آن هم در شرایطی که حاشیه مهمان ناخوانده اردوی آبی ها بود و شفر و یارانش باید برای فرار از اتفاقات بد تلاش زیادی می کردند. استقلال با لشکری از مصدومان و غایبان انضباطی باید روبروی الهلال قرار می گرفت و همین کار سایر شاگردان شفر را سخت تر می کرد (اینجا). با این حال اما باز هم وینفرد شفر آلمانی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل حریف عربستانی خم به ابرو نیاورد و با انجام صحبت هایی حرفه ای تقریبا آرامش را به اردوی تیمش برگرداند (اینجا). حاصل همه این اتفاقات پیش از بازی کسب نتیجه موردنظر در دیدار حساس مقابل الهلال بود. استقلال که با دو گل علی کریمی و پژمان منتظری از حریف در نیمه اول پیش افتاد، در نهایت موفق به کسب پیروزی 2-1 شد و با توجه به تساوی العین و الدوحیل در دیگر بازی گروه به نوعی به جدول بازگشت (اینجا). بعد از کسب این برد شیرین سرمربی استقلال انقدر راضی بود که یکبار دیگر در نشست خبری از این گفت که استقلال یکی از بزرگ ترین تیم های فوتبال آسیاست.

درست یک روز بعد از دیدار استقلال و الهلال وضعیت در اردوی دیگر نماینده ایران نیز همین بود. پرسپولیسی ها با این تفاوت که با توجه به نتایج کسب شده اخیرشان نسبت به استقلالی ها روحیه بهتری داشتند پا به زمین مسابقه مقابل الاهلی عربستان گذاشتند. تنها وجه اشتراک دو تیم اما همان یک امتیاز کسب شده بود. یک امتیازی که پرسپولیس را هم مثل استقلال مجبور به کسب پیروزی مقابل الهلال کرده بود. بازی در دبی و در زمین بی طرف باعث شد که برانکو ایوانکوویچ پیش از مسابقه با حریف عربستانی و شرایط سخت گروه پرسپولیس صحبت کند (اینجا). علاوه بر برانکو این سیدجلال حسینی بود که مثل همیشه با مصاحبه های هوشمندانه خودش خواست اهمیت بازی را به گوش هواداران تیمش برساند. حسینی اعتقاد داشت بازی مقابل الاهلی از بازی مقابل استقلال هم سخت تر و مهم تر است. در نهایت سرنوشت پرسپولیسی ها نیز در هفته سوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با خوشی همراه بود. قرمزها با برد 2-0 مقابل الاهلی (اینجا) بار دیگر در آسیا غرش کردند. آن هم با یک زیبا و فوق العاده از شجاع خلیل زاده و گلی از علی علیپور که خیال همه را از کسب پیروزی راحت کرد (اینجا).

با گذر از دو نماینده تهرانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا به نماینده اصفهانی کشورمان می رسیم که از استقلال و پرسپولیس در این فصل بازی های لیگ برتر بهتر نتیجه گرفته. منصوریان که در هر دو بازی آسیایی قبلی خودش با ذوب آهن بازی باخته را با برد عوض کرده بود، در بازی سوم مقابل الوصل امارات هم ابتدا یک بر صفر از حریف عقب افتاد و در نهایت به پیروزی 3-1 رسید (اینجا). این سومین کام بک سبزهای اصفهان در این فصل بازی های لیگ قهرمانان آسیا بود. سه کام بک در سه بازی باعث شد منصوریان از این بگوید که تیمش یکی از ایرانی های با کیفیت لیگ قهرمانان است. تیمی که این روزها کسب نتایج نسبتا خوب در لیگ برتر را به نتایج فوق العاده در لیگ قهرمانان پیوند زده و تماشاگرانش را تا حد زیادی به بازگشت روزهای خوب امیدوار کرده.

43257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1248688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =