حجت الاسلام قرائتی گفت : اگر خود امامزاده زنده بود چه می‌کرد لوستر می‌خرید یا تفسیر را زنده می‌کرد؟ ولی ما لوستر امامزاده را عوض می‌کنیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه درس هایی از قرآن، حجت الاسلام قرائتی، در آخرین برنامه تلویزیونی خود که پنجشنبه گذشته پخش شد، گفته است :

"این آقایانی که بودجه‌های میراث فرهنگی را متوجه یک چیزهایی می‌کنند مثل کارهای دکوری و ... مثلاً می‌گویند، شهر اسلامی، معماری اسلامی، می پرسی معماری اسلامی چیست؟ می‌گویند: کاشی‌های شاه عباس. ما نفهمیدیم این از کجا درآمد. که اگر معماری زمان شاه عباس باشد، این معماری، معماری اسلامی است و لذا صد میلیون صد میلیون پول می‌دهیم که کاشی‌کاری‌ها، کاشی‌کاری‌های شاه عباسی باشد. "

وی افزوده است : " شهر اسلامی این است که مردم صبح با اذان بیدار شوند. این شهر اسلامی است. شهر اسلامی این است که صف جماعتش از صف نان و حلیم بیشتر باشد. شهر اسلامی این است که مسجدی‌هایش از غیر مسجدی‌هایش باسوادتر باشند. شهر اسلامی شهر کاشی‌های شاه عباس که نیست. منتهی پول مملکت است، معماری سنتی یا کاشی‌کاری اسلامی، همه هم خرج می‌کنند. در امام و امامزاده و اوقاف و همه باهم. "

قرائتی همچنین عنوان کرده است : " اگر خود امامزاده زنده بود چه می‌کرد لوستر می‌خرید یا تفسیر را زنده می‌کرد؟ ولی ما لوستر امامزاده را عوض می‌کنیم. چند قرن است در امامزاده یک نهج‌البلاغه گفته نشده. اگر خود امامزاده زنده بود همین سالن را تبدیل می‌کرد به بحث قرآن و حدیث و تفسیر و اهلبیت و نهج‌البلاغه و... ما نه! قرآن محو، نهج‌البلاغه ساکت، لوستر را عوض می‌کنیم. اسمش را هم معماری اسلامی می‌گذاریم. "

/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهتاب IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
    2 0
    آقای قرائتی واقعا سخن درست و به جائی گفته است
  • رحیمی IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
    2 0
    احسنت به آقای قرائتی که همیشه حرفهاش درست وحسابی است. حف حسابی هم که جواب ندارد. برای همینه که حرفهاش بدل همه میشینه. چون مرد عمله .
  • ب IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
    2 0
    یه حرف حساب
  • ب IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۳
    0 1
    نفس حرف درسته ولی معماری اسلامی کاشی شاه عباسی نیست! توی هیچ دانشگاهی هم این رو یاد نمیدن