ایرنا نوشت:رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز گفت: در تلاش هستیم تا شعب آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز را در شهرهای بزرگ تاسیس کنیم.

محمدرضا آی روز شنبه در نشست خبری سومین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران اظهار داشت: با 3 دانشگاه بزرگ کشور مذاکراتی انجام شده تا شعب آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در آن شهرها راه اندازی شود.
وی، ایجاد ارتباط بیشتر محققان و افزایش تعاملات آنان را از مهمترین اهداف راه اندازی شعب این آزمایشگاه اعلام کرد.
آی، تاسیس بانک اطلاعاتی ( بیوبانک) نقشه برداری ایران را از مهمترین فعالیت های این آزمایشگاه در سال گذشته اعلام کرد و گفت: تعداد نمونه های این بانک به حدود پنج هزار مورد رسیده است.
وی اظهار داشت: بیوبانک نقشه برداری ایران سال گذشته با 2 هزار نمونه رونمایی شد و تا پایان امسال به حدود 10 هزار نمونه خواهد رسید.
رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، تصاویر مختلف MRI و سیگنال های مغزی را نمونه های این بانک اعلام کرد و افزود: افزایش سرعت تحقیقات، کاهش هزینه و دسترسی آسان به نمونه ها از مهمترین مزیت این بانک می باشد.
آی بر لزوم ترویج آموزش در حوزه نقشه برداری مغز تاکید کرد و گفت: بیش از 100 هزار نفر ساعت طی بیش از 2 سال، آموزش تخصصی ارائه شد و در این مدت حدود 7 هزار ساعت تجهیزات مجموعه در اختیار محققان بوده است.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1253945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =