وقتی جامعه معلولین ایران به کمک بهبودیافتگان سرطان می‌آیند

به منظور استفاده از هنر در بهبود روحیه افراد و بخصوص بیماران مبتلا به سرطان و معلولان، کارگاهی از سوی جامعه معلولین ایران و با همکاری گروه موسیقی همسرایان امید برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، کامران عاروان، مدیر جامعه معلولین ایران در این باره به خبرنگار ما گفت: این کارگاه از سوی گروه همسُرایان امید و تجربه‌کنندگان سرطان و معلولان برگزار می‌شود و همه آثار به دست خود آنان ترسیم شده و از دوستداران هنر دعوت گردیده با بازدید از کارگاه موجب دلگرمی  برگزارکنندگان و بهبودیافتگان سرطان و کم‌توانان هنرمند باشند. 
مهدی قاسمی، سرپرست گروه همسُرایان امید نیز گفت: هنر به افراد کم‌توان و بیمار راهی برای رهایی از آشفتگی‌های جسم و جان می‌گشاید و به آنها می‌آموزد خود را با خلق آثار منحصربه فرد تعریف کنند. 
قاسمی افزود: بیماران می‌توانند از راه هنر، گریزگاهی نمادین برای خود بیابند و بر احساسات منفی خود نسبت به بیماری و ناتوانی‌هایشان فائق آیند. 
او تاکید کرد: برقراری ارتباط با افرادی که دارای مشکلات مشابه هستند، از نتایج مثبت استفاده از هنر در مکان‌هایی نظیر بیمارستان‌ها و مراکز نگهداری معلولان و سرای محلات و ‌.. است. پس به قول شاعر" بهتر آن است که برخیزم، رنگ را بردارم، روی تنهایی خود  نقشه مرغی بکشم".

خاطرنشان می‌شود کارگاه نقاشی ۱۴ اردیبهشت با همکاری گروه همسُرایان امید در محل جامعه معلولین ایران برگزار خواهد شد.

۴۷۲۳۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1254554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =