تاکید نماینده دورود و ازنا بر پرداخت خسارات وارده به مردم توسط دولت

مهر نوشت: نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در پرداخت خسارات سیل‌زدگان تعجیل کند.

مجید کیان پور  امروز سه شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه دولت باید توجه بیشتری داشته باشد به لرستان، اظهار داشت: هفته گذشته که رئیس جمهور به لرستان آمدند حداقل این بود یک روز برای استان وقت می‌گذاشتند، این گلایه مندی ما و مردم است.

تاکید بر جبران خسارت وارده بر مردم

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صنعت ادامه داد: امروز در پلدختر آمدید و وضعیت را دیدید، مردمی که با شما صحبت کردند و زنی که گریه می‌کرد همه زندگی اش رفته است را دیدید، این خسارت‌های مردم را کی می‌خواهند بدهند؟ حداقل لوازم زندگی مردم که لحظه‌ای قیمت تغییر می‌کند را بدهید.

کیان پور با بیان اینکه ۱۰ روز دیگر هوا گرم شود کسی طاقت ماندن در زیر چادر را ندارد، تصریح کرد: فردا در هیئت دولت بفرمائید که برای پرداخت خسارت مردم تعجیل شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۳ تا ۱۴ هزار میلیارد خسارت به لرستان وارد شده است، اگر اعتبار ویژه ای گذاشته نشود تا سالیان سال مردم باید رنج این حادثه را به دوش بکشند، افزود: آماری که ارائه شد، ۳۵۲ میلیون دلار صادرات استان است، ۲۱۰ میلیون دلار آن صادرات پتروشیمی است و صادرات بخش خصوصی ما ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون دلار است و این نشان می‌دهد صنعت در استان ما با ظرفیت ۵۰ درصدی کار می‌کند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید اولین اولویت را حفظ اشتغال موجود بگذاریم، حداقل اشتغال موجود را حفظ کنیم و بعد به دنبال رونق باشیم، گفت: پروژه فولاد ازنا پیشرفت ۸۰ درصدی دارد، کمک کنید به بهره برداری برسد.

لزوم اجرایی شدن پروژه‌های ایجاد پایانه صادراتی سنگ

کیان پور یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی دارد شبیه شهرک صنعتی می‌شود و هیچ مزیتی ندارد، این بروکراسی سنگین اداری مناطق ویژه را با بحران مواجه می‌کند.

وی همچنین بر لزوم اجرایی شدن پروژه‌های ایجاد پایانه صادراتی سنگ در دورود و خرم آباد تاکید کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1255132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =