۱۸ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶
بهترین شب و روز در بهترین ماه برای مردم

ای مردم! ماه خداوند با سه ویژگی به شما روی آورده است.

به گزارش خبرآنلاین بحث «با فضیلت ترین ماه» به نقل از کتاب «ادب نبوی» از مجموعه درس های اخلاقی مرحوم آیت الله آقامجتبی تهرانی انتخاب شده است. در این بحث جناب استاد بکی از خطبه های معروف درباره ماه رمضان را تشریح کرده اند که بخشی از آن را در زیر می خوانید:

ما درچه موقعیتی هستیم و برای اینکه خودمان را مودب کنیم،  باید قدردان این موقعیت باشیم. خطبه ای نقل شده که در کتب متعدده آمده است. روایت از حسن بن علی بن فضال است که از امام هشتم (ع) نقل می کند و ایشان از آبای گرامی شان از امام علی (ع) نقل می کنند که یک روز پیغمبر اکرم (ص) برای ما خطبه ای خواندند. البته من ندیدم که در روایت مشخص کنند که چه روزی بوده است ولی از سیاق خطبه به دست می آید که اواخر ماه شعبان بوده است.

حضرت می فرماید: « ایها الناس انه قد اقبل الیکم شهر الله»؛ این روایت را زیاد شنیده اید اما چون در این روایت دو نکته وجود دارد، می خواهم عرض کنم. می فرماید:  ای مردم! ماه خداوند به شما روی آورده است. « بالبرکه و الرحمه و المغفره»؛ سه چیز را می فرماید: این ماه الهی، با برکت و رحمت و مغفرت به سوی شما روی آورده است.
« الشهر هو عند الله افضل الشهور»؛ ماهی است که نزد خداوند از با فضیلت ترین ماه هاست.
« وایامه افضل الایام»؛ ساعت های آن با فضیلت ترین ساعت هاست. خوب دقت کنید. حضرت دارند فضیلت ماه رمضان را می فرمایند. حضرت ابتدا فرمودند: این ماه از تمام ماه ها با فضیلت تر است. اما به این مطلب اکتفا نکردند و به سراغ روزهایش آمدند؛ فرمودند: روزهایش با فضیلت ترین روزهاست. باز هم حضرت اکتفا نکردند و فرمودند: شب هایش با فضیلت ترین شب هاست. باز هم اکتفا نکردند و فرمودند: ساعت هایش با فضیلت ترین ساعت هاست.

اگر خوب دقت کنید متوجه می شوید که معنایش این است که پیغمبر اکرم(ص) از هر آنی از آنات این ماه سه بار تجلیل کرده اند.  
/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1257606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =