۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
اولین عامل خطر سکته مغزی چیست؟

ایرنا نوشت: روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه ایران اعلام کرد: فشارخون مهمترین و اولین عامل خطر سکته مغزی است.

فشارخون بالا یا پرفشاری خون مهمترین عامل بیماری های قلبی و عروقی نیز هست و با اینکه علائم خاصی ندارد، اما می تواند آسیب مهمی به قلب و عروق وارد کند و در طول سال ها تقریبا به همه ارگانهای حیاتی صدمه وارد می کند.
فشار خون در صورت عدم کنترل و درمان نشدن موجب تهدید جدی سلامت از جمله نارسایی و حملات قلبی وسکته های مغزی می شود در حالیکه می تواند به راحتی تشخیص و توسط پزشک کنترل شود.
سابقه خانوادگی، افزایش سن، دیابت، مصرف الکل و استعمال دخانیات، مصرف غذاهای چرب و پرنمک و میزان رسوب چربی در جدار رگ ها (بیماری تصلب شرائین)، مصرف نکردن میوه و سبزیجات به مقدارکافی، ورزش نکردن وچاقی و نداشتن تحرک بدنی کافی، خشم و استرس، بیماری های کلیوی، شاخصه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مانند میزان درآمد و سطح سواد ازعوامل تاثیرگزار بر این بیماری به شمار می روند.
بنا به این گزارش، آپنه (توقف تنفس) انسدادی خواب ، مشکلات کلیوی وتومورهای غده آدرنال، مشکلات تیروئید، نقص های خاصی مادرزادی که در رگ های خونی وجود دارند، بعضی از داروها مانند قرص های ضد بارداری، داروهای سرماخوردگی، ضدانعقادها، داروهای ضد درد، آمفتامین ها و بعضی از داروهای مخدر مانند کوکائین نیز می توانند باعث فشار خون بالا شوند.
این گزارش می افزاید: از آنجا که فشارخون روز به روز تغییر می کند، اندازه گیری باید در چند نوبت و در شرائط خاص انجام شود تا مورد تائید باشد.
معمولا تا زمانی که فشار خون به مرحله شدید و تهدید کننده نرسد علائم خاصی را نشان نمی دهد. بنابراین لازم است ضمن معاینات ادواری، پس از تشخیص، پیگیری های لازم و جدی صورت گیرد و داروهای تجویز شده توسط پزشک به صورت صحیح و دقیق مصرف شود.
 

۲۳۵۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1260376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =