مناطق سیل‌زده لرستان از نظر بهداشتی تحت نظارت و کنترل هستند

دبیر کمیته اجتماعی، بهداشتی و مشارکت‌های مردمی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق زلزله‌زده استان در نشست خبری از نبود بیماری های واگیردار در مناطق سیل‌زده استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، قاسم ولی‌زاده در این رابطه گفت:  بازتوانی روانی، اجتماعی و بهداشت و درمان پیامدهای بعد از سیل را به صورت جدی باید پیگیری کرد.،

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ۱۹ تیم سلامت و روان و همچنین مددکاری اجتماعی در قالب ۱۶۵ تیم از طرف سازمان بهزیستی به منطقه اعزام کرده و در حال فعالیت هستند.

سرپرست معاونت سیاسی استاندار با اشاره به اینکه استانداری از محل اعتبارات اجتماعی حمایت‌هایی در این راستا داشته است، خاطرنشان کرد: در بحث حمایت‌های معنوی سازمان تبلیغات اسلامی حدود ۱۵۰۰ روحانی در روستاها و شهرهای استان مستقر کرده است.

مشارکت چشنگیر سازمانهای مردم نهاد در امدادرسانی

وی تصریح کرد: همچنین مشارکت‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در بحث کمک و امدادرسانی از طرق مختلف فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند.

ولی‌زاده با بیان اینکه در مناطق سیل‌زده به لحاظ امنیتی مشکلی نداشته‌ایم، گفت: طی این ایام بیش از ۱۳۰ مقام ارشد ملی که در رأس آنها رئیس جمهور و رئیس قوه مقننه قرار داشتند، بدون کوچک‌ترین مشکل امنیتی به استان سفر کرده و در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند.

وی در پایان اصریح کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه بیماری واگیرداری در منطقه گزارش نشده و از لحاظ بهداشتی کاملاً تحت کنترل است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =