۲۴ نفر
۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
سوم خرداد، روز شادی

فتح خرمشهر در روز سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ پس از یک نبرد ۲۵ روزه از شادترین و بیاد ماندنی ترین روزهای پر افتخار مردم ایران در دهه های اخیر است.

گرچه مردم و نیروهای مسلح ایران برای آزادی خرمشهر در جریان عملیات بیت المقدس، بیش از ۶۰۰۰ شهید تقدیم حفظ تمامیت ارضی و رفع اشغال بخش هایی از سر زمین های ایران  کردند ولی وقتی آقای دکتر محمود کریمی علوی از صدای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:  " شنوندگان عزیز توجه فرمایید خونین شهر آزاد شد "، برق شوق و شادی تمام فضای جامعه ایران را به وجد آورد و احساس سربلندی را در ایرانیان به اوج رسانید.

مردم در آن روز نتیجه حضور داوطلبانه خود را در جبهه های جنگ و در حمایت از نیروهای مسلح دیدند و به  شیرینی ایستادگی در برابر دشمن متجاوز پی بردند زیرا که باور داشتند:  ان مع العسر یسرا . حال پس از گذشت ۳۷ سال از آن فتح بزرگ که باعث شادکامی ملت ایران و افسردگی صدام عنود شد، خوبست به یاد شهدای عزیز دفاع مقدس، در این روز به جشن و شادی و برانگیختن روح آزادگی و جهاد فی سبیل الله بپردازیم و آن را با تمام وجود گرامی بداریم. زیرا بزرگداشت آن روز تنها برای افتخار به گذشته و به رخ کشیدن حماسه آفرینی های پیشینیان نیست بلکه امروز هم ایرانیان می توانند با  تصمیمات درست  علمی در برابر تحریم های همه جانبه آمریکا و با برنامه ریزی جهت شکوفایی اقتصاد خود، دوباره روز شادی و سرور بیافرینند.

پایه گذاری اقتصادی پویا و بزرگ بر مبنای مزیت های نسبی کشور به منظور افزایش  تولید ثروت و نقش آفرینی در اقتصاد جهانی و یافتن قدرت انفاق، بزرگترین شادی ها و امیدها را در دل ایرانیان زنده می کند که می تواند ترامپ را مایوس و روز جشن دیگری را رقم بزند.
فاعتبروا یا اولی الابصار
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1262974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =