روایت‌های رائفی‌پور از جنگ که باعث خنده رزمندگان شده است

ایرناپلاس نوشت: «موشک‌های مالیوتکا مثل دسته آتاری سیم داشت، قشنگ نگاه می‌کردی و به هدف می‌زدی، اینها را ما نمی‌دانستیم چه کنیم، حتی با این‌ها آدم می‌زدند. بچه‌هایی که می‌رفتند، با چوب یا دسته بیل، سیم آن موشک‌ها را قطع می‌کردند. کجای دنیا با دسته بیل جلو این موشک‌ها می‌ایستند؟»

این عبارات، روایت یک سخنران مشهور است که کلیپ سخنانش این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست و مایه خنده می‌شود؛ فردی که ممکن است برخی اطلاعات و دانش او را چندان بالا ندانند، اما قدرت سخنوری و نیز بهره‌مندی از «آزادی در حد مطلق» باعث شده به یکی از مهمترین سخنرانان محافل دانشجویی تبدیل شود.

مطلب جدید این سخنران متولد اردیبهشت ۶۳ را با یکی از راویان دفاع مقدس در میان گذاشتیم؛ مجید نداف، اما معتقد است بیش از آن که امثال این سخنران «جوان و جبهه ندیده» مقصر باشند، باید بزرگ‌ترهایی را که الگوی این جوانان هستند، مورد انتقاد قرارداد.

وی درباره کلیپ صحبت‌های علی اکبر رائفی پور درباره عملکرد موشک مالیوتکا در زمان جنگ و اینکه رزمندگان سیم آن را با بیل قطع یا منحرفش می‌کردند تا به هدف نخورد، می‌گوید: «مسأله این نیست که کارکرد مالیوتکا چگونه است. اصل موضوع این است که باید پناه برد به خدا از راویان دروغین جنگ که نسبت به آنچه که از رزمندگان واقعی شنیده‌اند، به نوعی جانمایی می‌کنند و با تسامح و خوش‌بینی شاید بتوان گفت: با روایت‌های دیگران همذاتپنداری می‌نمایند. این یک تیغ دولبه است که در عین آن که می‌تواند موجب تقویت آرمان‌های مقاومت ملت ایران گردد، اما از سوی دیگر می‌تواند زمینه‌های تحریف را فراهم نماید و یا حتی خواهد توانست جای خادم و خائن را عوض کند. آنچه در کلیپ مزبور از تمسخر و ریشخند و وقاحت دیده شد، متعجبم ساخت و ذهنم را به بازسازی‌های دروغین روایت‌های جنگی که توسط برخی دیگر از این نوع راویان به نفع خودشان انجام می‌گیرد، معطوف کرد.»

وی با اشاره به روایت‌های جعلی که به گفته او «عموما از همفکران این ناقلان اخبار دروغین سرمی‌زند»، گفت: «برخی روایت‌های همین آقای دکتر یا سردار س. ق. نه تنها شرم آور بلکه بسیار خطرناک است. از دوستان جبهه دیده و همرزممان انتظار نمی‌رود برای خالی نبودن عریضه یا برای جلب توجه، یا برای هر دلیل موجه و غیرموجه دیگر از جمله تقویت روحیه انقلابی و حماسی مردم مرتکب سندسازی و تاریخ‌سازی شوند. دوستان زیادی، از جمله نگارنده همین سطور، بارها اشکال ادعاهایشان را ثابت کرده‌ایم. دیگر با این قهرمان بازی‌های ساختگی چه چیزی می‌خواهند به‌دست آورند؟»

نداف درباره واکنش مناسب راویان و پژوهشگران دفاع مقدس گفت: «وظیفه همه ماست که با این پدیده زشت که نوعی سرقت فرهنگی نیز محسوب می‌شود مقابله کنیم. سرقت یعنی این که از من و شما و دیگر شاهدان عینی روایتی می‌شنوند و خود را به جای رزمندگان جا می‌زنند. برخی گویا هنوز برای درجه و یا دفاع از درجه‌های نا بحق گرفته شان، وسوسه می‌شوند این گونه تاریخ بسازند یا آن را وارونه کنند. حالا این جملگی را مقایسه کنید با بیان روایت‌های دوستان رنجدیده گمنام و پاکباخته‌ای که وقتی سخن به خاطرات خود می‌گشایند دهانمان را قفل می‌کنند و چشمانمان را می‌دوزند به لبانشان و بی‌اراده اشک را در دیده‌هامان جاری می‌سازند. کمی صداقت کافی‌ست که همه ما مثل اینان شویم. گوهری که این روزها کمیاب شده است.»

این پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس درخصوص ارزیابی فنی کلیپ منتشره گفت: «بنده فقط یک بار کار با مالیوتکا را از فاصله نزدیک دیدم. دو سه روز پس از عملیات عاشورا (در میمک) عراقی‌ها به یکباره حدود نزدیک به ۱۰۰ دستگاه تانک در مقابل خط دفاعی ما روبروی پاسگاه نی خزر آرایش دادند. انگار که به‌ هم چسبیده و به آرامی قصد داشتند خط تماسشان را به ما نزدیک کنند. در همین لحظات بود که یوسف کابلی به همراه یکنفر دیگر دولا دولا از کانال، خودشان را به جلو رساندند. تانک‌ها بدون دوربین قابل مشاهده بودند. او خیلی ذوق کرد و با خوشحالی و سراسیمگی صحنه را ترک نمود. شاید نیم ساعت طول نکشید که جیپ روباز او از دور نمایان شد. بدو بدو هر دو خودشان را به سنگر جلو رساندند. به سرعت سلاحی که تا آن موقع ندیده بودم را مجهز و مسلح کردند. چنان ماهرانه شلیک می‌کردند که این همه تانک را مجبور به توقف کردند. موشک یا راکت مالیوتکا وقتی رها می‌شد سیم دنباله‌اش، لول می‌خورد و جلو می‌رفت.»

وی در پایان گفت: «از آن زمان به بعد، من عاشق این شهید عزیز شدم که چگونه لنگان لنگان رفت و برگشت و بی‌سر و صدا و شلوغ‌بازی مأموریتش را به انجام رساند. باور کنید هر موقع در مسیر خیابانی که به نام او مزین است، قرار می‌گیرم، مو بر بدنم سیخ می‌شود.»

۵۷۵۷

کد خبر 1264149

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 144
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    تا وقتی کسی علیه اصلاح طلبان باشد....آزاد ازاد است.
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      اصلاح طلبان؟حالم ازین کلمه بهم میخوره اصلاح طلب و اصول گرا دو روی یه سکن واقعا عجیبه تا حالا نفهمیده باشی خطری که اصلاح طلبها برای مردم دارن از اصولگرا ها به مراتب بیشتره اگه رائفی پور واقعا علیه اصلاح طلباست من طرف اونو میگیرم که بعید میدونم چون جفتشون یکی هستن
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      76 74
      همه یادشون رفت اینو که رائفی پور متولد سال ۶٣ هست یعنی ایشون در سن چهارسالگی جبهه بوده و سیم موشک مالیوتکا با دسته بیل قطع میکرده ....
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      اینکه حالت به هم میخوره به خودت مربوطه.......میتونی بری دکتر عزیزم. ممکنه سحری غذای بد خوردی!
    • احسان IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      117 6
      کاملا با کاربر 13:48 موافقم. خطر اصلاح طلبان برای مردم بسیار بسیار هست. چون اینها جماعتی بشدت صدرنگ و موذی هستند. بیست سال از عمرمان را به امید واهی اصلاحات، دنباله رو این جماعت بودیم ولی دریغ از یک قدم رو به جلو.!! تکلیف آدم با اصولگرایان مشخص است چون مواضعشان را هر چه باشد آشکارا میگویند ولی اصلاح طلبان برخلاف اداعاهایشان، به هیچ وجه دنبال اصلاح حکومت نیستند، بلکه دنبال کشتن انرژی مردم و فرسوده کردن آنها هستند...
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      49 7
      یادم میاد زمان بمبارون ها یکی از فامیل هامون از شهرستان یه دبه ماست گوسفندی آورده بود که یهو نصف شب گویا در اثر گرما ترکید و هممون از ترس بمب با وحشت بیدار شدیم و ریختیم تو کوچه.صداش تا خونه ی همسایه هم رفته بود و اونام ریخته بودن تو کوچه که البته این مساله اونشب باعث آشنایی من با دختر خانوم همسایمون و جواب مثبت ایشون و منتج به امر خیر شد.یعنی حتی بمب مرگبار هم میتونه نتایج مثبتی داشته باشه
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      90 4
      اصلاح طلبان شناگرانی ماهر هستند بر امواج شعارهای دروغین
    • محمدرضا IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      من هم قبل از دیدن سخنرانی هاش قبولش نداشتم ولی بعدازاینکه سخنرانیهاش رو دنبال کردم حرف غیرمنطقی ازش ندیدم.تا زمانیکه حرف حق رو میزنه قبولش دارم.
    • NL ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      38 5
      یه سوال برام پیش اومده، چرا یک دفعه چن تا رسانه پولدار طرفدار دولت ریختن سر رائفی؟ آقایون موشک مالیوتکا نسل یک دقیقا با یک چوب یا منحرف کننده فیزیکی تغییر مکان میداد. شما دنبال تخریبید، همه ما میدونیم. به جای بررسی وضعیت داغون مملکت دو قطبی درست میکنید مغز خلق الله رو توی فرغون ریختین. یه رو رائفی یه رو علم الهدی و...
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    مشکلی با رائفی پور علی رغم همه تفکراتش ندارم وضع مملکت رو درست کنید لطفا
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      40 30
      یکی از مشکلات بزرگ این مملکت آسیب دیدن جدی اخلاق و فرهنگ است اینم یه نمونه اش که نشانه خروار است شما مشکلی نداری کسی که در دوران جنگ نهایتا از طفل شیر خوار به طفلی تبدیل شده که می تونسته دستشویی شو خودش بره از خاطرات جنگ بگه و سربازان و فداکاران راستین جنگ اینگونه در محاق و تنگنا باشن
    • AT ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      61 70
      مملکت تا وقتی دست امثال ایشونه درست نمیشه.
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      44 18
      مشکل مملکت هم ساده لوحی و نادونیه
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      92 11
      مملکت رو بدن دست اصلاح طلبا و خاتمی و اینا چی؟ خوبه؟ تموم شد اون دوره ای که مردم رو با اینا می ترسوندین خودتون رای میوردین جفتتون دو روی یه سکه این و به فکر قدرت تازه بنظرم اینا خیلی بهتر از شمان چون حداقل صادقن و ما میدونیم با کی طرفیم مشکل شما اصلاح طلبایید که هرروز یه رنگ عوض میکنین
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      38 41
      اگه مملکت دست این بود تو دانشگاه تاب نمیخورد میرفت مینشست تو خونه واسه خودش حقوق میلیونی صادر میکرد
    • محمد IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      25 2
      خخخخ خاطره رو از خودش نمیگه که چقدر ملت باحالی داریم که این موردو بهش ایراد میگیرن، بیخود نیس وضعمون اینه خاطره رو نقل قول میکنه از کسی که مچ دستش بخاطر برخورد با پره های مالیوتکا قطع شده من سخنرانی کاملو گوش کردم اندکی تفکر اندکی منطق
  • صادق IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    بله درست گفتن آقای رائفی پور نسل نخست این موشک چیزی شبیه به دسته ی بازی داشتن که با سیم به موشک متصل و موشک را هدایت میکردن.
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      39 27
      درسته سیم داشت، ولی نه سیمی که با دسته بیل پاره بشه، سیم های نظامی مثل سیم سیاه بسیار محکم هستند، به حدی که اگر تانک از روی اونها رد بشه پاره نمیشه
    • دادخواه IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      7 4
      دادش الكي به اطلاع رسوند سيم اين موشك ها كه ول نبوده داخل جبهه كه شما برويد و با دسته بيل پاره كنيد سيم درون محفظه اي است همراه سكوي پرتاب و زمان شليك با حركت موشك سيم به دنبال موشك روي قرقره شروع به گردش و باز ميشد الان هم كنترل از راه دور است حداقل يك مقداري زحمت كشيده ومطالعه بنماييد
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    74 35
    خیلی دوست دارم بدونم این ... چه پاسخی برای جناب نداف داره!
  • پویا IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    برخی علما و صاحب نظران در مسجد سر کوچه شان هم منبر و کرسی ندارند و اجازه حرف زدن ندارند ولو با مجوز! کافیست که افراطیون اراده کنند تا مجلسش را به خاک بکشند!هیچ کس جلودارشان نیست از این ور شخصی مثل رائفی پور که تخصص و سوادش هم بارها به چالش کشیده شده است و باسینه ای ستبر بارها هتاکی و فحاشی کرده خیلی راحت در دانشگاهها که باید مهد علم دانش و فرهیختگی باشد به خورد دانشجو دروغ تحویل میدهد و... جالب اینکه رحمایت حداکثری را دارد. البته عادت کرده ایم به دروغ پراکنی هتاکی و بی ادبی این قماش
    • علی IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      66 51
      عزیز من خدا به ما یه معجزه داده که اگر ازش درست استفاده کنیم نیازی به تجربه و پاممبر نشستن نداره من نمی گم اینا بده چون خودم پاممبر بزرگ شدم اون معجزه عقله که رائفی پور ازش به نحو احسن استفاده کرده هیچ کدوم از حرفاش هم بدون تعقل و اندیشه نبوده و هیچیک از حرفاش جز حق چیز دیگه ای نیست
    • US ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      5 16
      در پاسخ به علی. هیچ کدوم از حرفای رائفی‌پور جز حق نیست؟ همین اخیرا کلیپی در مورد اینکه سهامدارهای شرکت هوآوی اسرائیلی هستند صحبت میکرد، در حالی که هوآوی یه شرکت کاملا چینی هست که اصلا سهامش هم قابل خرید و فروش نیست و متعلق به کارکنان اون هست. اصلا چطور شرکتی که اسرائیلی هست رو چین اجازه میده 99 درصد کارکنان و شعبه‌هاش داخل چین باشند و یا آمریکا و کانادا تحریمش کنند.
  • مصطفی اصفهانی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    بنده هم از این افراد دیده ام شخصی که زمان جنگ حتی برای یک ساعت در جبهه حضور نداشت در محفلی تعریف می کرد که رفته بودند با راهیان نور بازدید از اروند کنار و با وقاحت و بی شرمی می گفت خاطرات جبهه برایم تجدید شد اینها چند صباحی دیگر ادعای فرماندهی عملیات ها را هم خواهند کرد.
    • یا مهدی ۳۱۳ IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
      13 6
      برو دوتا کلیپ استاد رائفی پور را ببین بعد دهنتو واکن
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    فعلا فواره ای هست که بردنش بالا همونایی کا تریبون کاملا آزاد دادن بهش تا از فراماسون و جن شناسی برسه به ... و هر چیزی تو عالم هست نظر بده بموقع این فواره سر پایین هم میشه
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    داره با همین حرفا جائی برای خودش تو بعضی جاها باز کرده.پستهای مهمترم در راه هست. انقلابی باشه کافیه.ثابت شدست.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    از جنبه دشمن و انگلیس ستیزی حرف اول را در کشور میزند و از جنبه علمی و فنی صدها برابر جلوتر از سردمداران ظاهرا استکبار ستیز است. تدابیری که به ذهنتان هم نمیرسد را شناسایی میکند. بیخود علیه این دانشمند و دشمن ستیز واقعی جبهه گیری نکنید.
    • FR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      دانشمند رو جدی از کجا اوردی که بهش نسبت دادی؟ دانشمند میدونی به چه کسی واقعا میگن؟ اصلا تعریفش رو بلدید؟ هر کلمه معنی دقیق خودشو داره! این آقای به ظاهر محترم، عوام فریب هست، از سادگی یه عده‌ای که مطالعه نمی‌کنند داره سو‌استفاده میکنه! کسی که در مقابلش قرار بگیره رو به بدترین شکل ممکن له میکنه، نه اینکه با استدلال باشه، با هوچی‌گری و موضع قدرت دست به این کار میزنه!
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      31 23
      وضعیت اسف بار امروزمان نتیجه چنین نادانانی است
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    60 47
    تاوهای قدیمی هم سیمی بودند و این امکان وجود داشت که اگر سیمش را قطع میکردید منحرف میشد
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    از جنبه مبارزه با افکار شیطانی و دشمن ستیزی و انگلیس حرف اول را در کشور و در سطح ملل مسلمان میزند و ۹۹ درصد صحبتهایش صحیح است
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      52 9
      یادت رفت بنویسی عبدالکریم
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    بله . مالیوتگا و تاو اوایل با سیم هدایت می شدند اما امکان قطع کردن سیم موشکی که به سمت ما شلیک شده از اون حرفاست که تو قوطی هیچ عطاری پیدا نمی شه
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    این اقا اکثر صحبت هاش دیکته شده و از همون جایی ساپورت میشه که همه ما میدونیم.هر وقت بادقت به صحبت هاش گوش کردم دیدم هیچ بار علمی نداره.مثل موضوع اب و هوا شناسی . یه مدت هم که چسبیده بود به موضوع فراماسون و ول کن هم نبود. مقصر مردمی هستن که نه اهل مطالعه و نه نه اهل تفکر باشن که صحبت های هر کسی روی انها اثر میزاره.نمیدونم چه دست هایی پشت صحنه هستن که رشد و توسعه جنبه های مختلف مردم جلوگیری میکنه
    • علی AE ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      18 8
      این آقارو نمیدونیم از کجا ساپورت میشه جز اینکه در صحبتهاش عشق به شیعه و ایران رو میبینیم اما امثال شمارو خوب میدونیم از کجا ساپورت میشن
  • بازنشسته سپاه IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    38 77
    متاسفم برای این اظهار نظرهای سخیف
  • بی نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    83 28
    وقتی درکتابهای معروف وتبلیغ شده خاطرات اغراق باشدازاین تازه بدوران رسیده وجنگ ندیده اماپشت گرم توقع دیگری نمیتوان داشت.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    30 25
    اتفاقا خداوند به همین امثال رائفی پورها می گه می پندارید که امتحان نخواهید شد وگرنه بقیه که ظاهر و باطنشان یکی است و هیچ هم ادعایی ندارند و فقط احترام می گذارند.
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    میگم توجه کردی اونقدر که نگران رائفی پور هستی نگران مردم نیستی؟اخبارت شده صدا و سیما،رائفی پور،سلبریتی.یه وخ بد نباشه از حال و روز مردم بگید
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      29 5
      اینو هستم...
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      23 15
      آفرین. خبرآنلاین واقعا تاسف بار شده. کمتر دیدم به خودش زحمت بده بره از یه موضوع خاص گزارش تهیه کنه یا حتی چهارتا خبر از این ور و اونور کنار هم بزاره یه تحلیل ارایه بده. کارش شده فقط مسخره بازی.
  • CA ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    85 18
    بابت معروف کردن رائفی پور مرسی واقعا خبرانلاین اونقد که دغدغه رائفی پورو داری اگه دغدغه مردم رو داشتی وضعمون این طور نمیشد البته هم شما و هم همکارانتون همتون همینید مشکلتون با رائفی پور هم مشکل قدرته بچه هم اینو میفهمه متاسفم براتون
    • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      1 1
      سردبیر کیهان یادت رفت
  • امید IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    59 11
    باز خوبه رائفی‌پور (متولد 63) نگفته خودش هم یکی از افرادی بوده که با چوب سیمهاشو قطع میکرده.
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      24 35
      یعنی واقعا اینقدر براتون مهمه که تاریخ تولدشم می دونید؟
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    55 47
    صحبت های رائفی پور کاملا درست هست، وقتی این موشک خریداری شد هیچ شبیه ساز و اموزشی برای ان تهیه نشد و ما واقعا در استفاده از آن بسیار ناموفق بودیم و به راحتی نیز اگر سیم را قطع نمی کردیم با مختصات معکوس دشمن جای ما را می فهمید و مجبور به قطع سیم می شدیم. فکر میکنم این رزمنده در یگان زرهی خدمت نکرده
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      19 25
      اینم یه مؤمن مسجد ندیده ی دیگه!
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      30 4
      لازم نيست براي توجيه صحبت هاي نبوغ آميز يك نفر چند نفر ديگر هم بيايند و نظرات نبوغ آميز ديگري ارايه كنند. اين كه موشك مليوتكا خوب بود يا بد و حتي اين كه بعد از شليك، تير انداز اگر فرصت داشت ترجيح مي داد سيم موشك را كه در طول مسير موشك روي زمين قرار گرفته بود جمع كند، هيچ ربطي به فرمايشات ايشان ندارد. چيزي كه حضرت استاد گفته «ايستادن جلوي موشك با دسته بيل است» ضمناً: جمع آوري سيم موشك ماليوتكا بعد از شليك عمدتاً نه به خاطر ملاحظات امنيتي و «مختصات معكوس» بلكه به اين خاطر صورت مي گرفت كه اين سيم كه در واقع نه سيم فلزي بلكه نوعي نخ تابيده ابريشمي بسيار محكم، با طول بسيار زياد و با كيفيت بالا بود، چيز به درد بخوري بود.
  • GB ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    40 9
    چطوری رائفی پور آنلاین؟
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      8 18
      امریکایی مزدور
    • حسینقلی خان مستشار IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      2 1
      خبرآنلاین یعنی چی؟ یا درباره شجریان مینویسه یا رائفی پور یا مهناز افشار و شوهر دزدش.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    72 16
    خبر انلاین دستت پیش عموم مردم رو شده فقط یه سری مخاطبان تکراری داری که خطشون مشخصه‌.برات متاسفم.
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      32 4
      من خودم جز مخاطبین پرو پا قرص خبرآنلاینم متاسفانه این روزا یعنی بهتره بگم از یکی دوسال پیش حسابی زرد شده و دیگه داره ارزشش رو از دست میده اخبارش شده مغرضانه و حاشیه
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    24 19
    سرعت موشك شليك شده ماليوتكا ده ها متر بر ثانيه است و سيم آن همزمان با شليك موشك و جلو رفتن آن در پشت موشك باز مي شود. از لحظه شليك تا اصابت يا زمين خوردن موشك، حتي اگر فاصله هدف در حد كيلومتر باشد، چند ثانيه بيشتر طول نمي كشد و حتي تعقيب مسير موشك با چشم غير مسلح دشوار است. قطع سيم موشك حتي از عهده كارتونيست هاي تام و جري هم برنمي آيد، فقط سوپر من مي تواند اين كار را بكند و استاد رائفي پور.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    67 66
    شما از یه کلیپ 5 دقیقه ای اینو فهمیدین ؟؟!!! فقط بلدین تخریب کنید اگر عرضه دارین مناظره کنید ؟؟1 # استاد رائفی پور تنها نیست
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    19 7
    دقیقا درسته نسل اولش همین جور بود موشک تاو از روی هلیکوپتر کبری سیمی بود حتی من از بعضی از خلبان های کبری شندیم که وقتی ستون تانک حرکت می کرد افرادی با چوب های بلند جلو حرکت می کردند که اگر کبری ها شلیک می کردند بتونن با اون چوب ها ارتباط سیمی قطع کند البته الان هدایت لیزری شده و به هر حال این کار می شده و کار احمقانه ای بوده
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    30 10
    یک عده فقط نشسته ان تا یکی از مخالفان نظرهاشون به سوتی بده،یا چیزی بگه که درست نیست،سریع تو بوق و کرنا کنن،چه چپ چه راست،هیچ کس فکر حقیقت جویی نیست،فقط فکر عیب جویی هستیم متاسفانه
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    17 8
    با توجه به اين كه علاوه بر سرعت بسيار بالاي موشك ماليوتكا (كه واقعاً موشك بود) سيم آن هم بعد از شليك با همان سرعت در پشت موشك باز مي شد نه در جلوي آن، كسي كه «جلوي موشك مي ايستاد» اول موشك به او مي خورد نه سيمش، حالا چه دسته بيل در دست داشته باشد چه نداشته باشد. اگر حضرت استاد تمايل دارند حتماً براي دسته بيل هاي فوق الذكر مصرفي حماسي بيابند بهتر است ادعا كنند كه اين افراد به كمك آن دسته بيل ها همچون چوب بيسبال گلوله هاي تيربارهاي دشمن را هدف مي گرفتند و به سمت دشمن برمي گرداندند. به هر حال اين كار يك پله معقول تر از قطع سيم موشك ماليوتكا است.
  • سیدرضا IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    1 2
    اون ۱۴ مال حاصل جمع بود را آخر نظر من حذف کنید و لطفا منتشر کنید خبر آنلاین ،نامردی اگه نچابی اون خبر منو ،سلام بر مخالف من
    • سیدرضا IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      24 0
      چرا مطلب اصلی منو منتشر نکردبد درمورد نگاه ابرها از بالا و تصمیم به بارش یا عدم بارش که از افاضات حضرت روحانی بود !!یعنی وقتی رئیس جمهور اینو بگه اگه رائفی پور بگه سه متر برف فردا صبح تهران میاد من من تعجب نمیکنم ،، و امروزم که دوباره بله از میمیک صورت مردم از پشت شیشه گلوله تشخیص وضعیت مردم را می دهند جناب روحانی خخخخ مرد باش خبر آنلاین چاپ کن
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    36 2
    بهتره شما به چند تا کارشناس جنگ دیده مصاحبه میکردی و بیشتر تحقیق میکردی خبرآنلاین عزیز که یه وقت خدای نکرده ضایع نشی
  • Ali IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    43 5
    رسانه های اصولگرا بایکوت خبری/ رسانه های اصلاح طلب تمسخر و تقطیع مرد که نیستین باهاش مناظره کنین یا جواب صحبت های علمیش رو بدین !! سند و عکس اینکه رزمنده ها با بیل سیم موشک های مالیوتکا رو قطع میکردن رو هم توی مناطق عملیاتی و هم توی کانالش گذاشت
  • شادان IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    3 16
    آخه سیم قطع کنن که چی بشه ؟؟
  • ف میم US ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    12 26
    الان سوال من اینه که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که هشدار داده بود هرکسی نباید از جنگ روایت کنه، مشکلی با روایت های رائفی پور که بر اساس این نوشته، زمان آتش بس چهار سالش بوده، نداره؟
  • علی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    9 15
    این آقای رائفی پور زمان پایان جنگ 4 سال داشته چطور جبهه دیده واقعا که چه کسانی جنگیدن و چه کسانی.. از. دست آوردهای انها خود را مطرح کرده اند نان میخورند...
    • مصطفی رستمی IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      37 10
      به نظر من جزو معدود کسانی است که برای روشنگری در این مملکت زحمت میکشه. جالبه که هر چی پیش بینی هم میکنه درست از کار در میاد.
    • مهرداد IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      4 3
      دوست عزیز داره خاطرات یکی دیگه رو میگه. اون کلیپ پخش شده تقطیعه
  • FR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    23 6
    دایی من سرهنگ سپاهه ، موشک سازی بوده . اون بهم میگه توو دره های مناطق مرزی که از دید رادار پنهان بود و محل پرواز جنگنده های عراقی شده بود کابل بستیم جلو هواپیماهای عراقو گرفتیم .
  • جلیل IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    35 5
    الان مثلا شخصیت آقای رائفی پور را تخریب کردید ؟! خب این آقای راوی و پژوهشگر که بر رائفی پور و راوی موضوع ، یعنی سردار س . ق تاخته که چیز جدیدی برای گفتن نداشت . اقلا" برای تخریب افراد و رسیدن به اهداف سیاسی و حزبی خودتان ، با منطق باشید . در غیر اینصورت نتیجه معکوس میدهد .
  • mohammad IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    52 6
    خبرآنلاین و بعضی از خبرگزاری ها دستشون رو شده...جناب رائفی پور همیشه حرف حق رو زده و چون این حرف حق آقایان رو مورد حمله قرار داده شروع کردن به ترور شخصیتی ایشون.
  • امین IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    11 6
    یه سوال آقای رائفی پور متولد کدوم شهره؟یعنی پدرومادرش کجایی هستن میگن باباش شهید شده درسته؟؟
  • جلیل IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    43 9
    پیشنهاد میکنم بجای حسادت و سنگ اندازی ، از چنین اشخاص نخبه ای در راستای پیشرفت کشور بخوبی استفاده شود .
  • ارش IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    21 38
    دکتر راعفی پور متخصص در تمام امورر... خخخخ
  • سینا IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    40 2
    چقدر از اصلاح طلب ها گرفتی که این متن بذاری یا شاید هم روزنامتون مال اصلاح طلب هاست دلار 14تومان گوشت کیلویی 110تومان ..........برجام چی شد چرا راجب جلسات جی 7خاتمی دار دستش نمی نویسی چرا راجب جلسات صبحابه خاتمی دار دستش حرف نمی زنی....
  • زهرا IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    10 29
    جوانان رو مشغول میکنه بنده خدا
  • بهار IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    16 35
    خجالتم خوب چیزیه ... تو سنت به جنگ میخوره ابنجور لاف میزنی
    • محمد IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
      2 1
      ایشون توی اون سخنرانی داره خاطره یکی از رزمنده های دفاع مقدس را تعریف میکنه اما عده ای معلوم الحال با برش قسمتی از اون سخنرانی جوری وانمود میکنن که انگار این شخص داره خاطره خودشو میگه بد نیست ایستادن مقابل موشک ماترویکا با بیل را توی گوگل سرچ کنی حتی یادمان آن هم ساخته شده
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    17 13
    بهتر برای اینکه بخوای یکیو خراب کنی خودتو خراب نکنی
  • امیر IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    69 4
    کجای حرفش خنده داره ک خودتم بدونه تحقیق قبول کردی وانتشارش دادی؟ بیسواد اونیه ک به تو گفته توجنگ بوده وفقط یکبار ازاون موشک دیده، عموی من یکی ازهموناست ک اینارو دیده واتفاقا همین حرف رائفی پوررو میزد، شما تخریب کنا بهتره بجای نقد بقیه ازشاهکارای خودتون بگید ک چ کردید با زندگی وسفره ی مردم،درد ما حرفای راست رائفی پور نیست، دروغای شما جماعت مفت خوره.
  • Mi FR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    53 3
    من واقعا متاسفم ، بجای این که به مشکل مردم رسیدگی بشه ، دعوا بر سر یک نوع موشک که هیچ اهمیتی در حال حاضر برای مردم نداره ، باز چه خبره که انحراف اذهان میدین؟
  • رایش سوم IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    11 19
    مملکت رو گرونی.فساد.دزدی.داره ازبین میبره شما نشستید درباره این ... حرف میزنید بذار دلخوش باشه با حرفاش. به کمپین خودرو نخرید ملحق شید.فقط۶ ماه
  • پوتين پوش بازنشسته IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    25 0
    یه نفربوددرجه دار تیپ55هوابرد بود که درجه سرگردی بهش دادن بنام غفاری با موشک تاو به اندازه 2لشکر زرهی تانک نفربر زد هیچکس هم نمشناستش7
    • حسینقلی خان مستشار IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      5 31
      نمیشناستش یا نمیشناختش؟ قصه ات هم مثل املای فارسی ات قلابیه. با این سطح سواد در جبهه چه میکردی؟ لوبیا پاک میکردی؟
  • امید TR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    24 8
    خبر آنلاین ای منافق و طرفدار آمریکا و اسرائیل دستت رو شده همه حرفت فقط همین بود خودت اگه چیزی بارته چرا مثل استاد نمی یای مناظره رو در رد معلومه چیزی بارت نیست و همه حرفای استاد جز روشنگری چیزی نیست.
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      1 8
      یواشتر بابا، همه چیرو پس و پیش گفتی! فکر کنم باید از آخر بخونیمش استاد!!!
  • عبدالقائم IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    10 2
    اگر نظر مرا منتشر نمی‌کنید حداقل برای حقیر شناخت بیشتر و بهتری از شماست ولی حداقل این لینک را به نویسنده این مثلا خبر برسانید تا بیشتر از این در جهل دست و پا نزند http://defapress.ir/fa/news/114823/%D9%86%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D9%8A%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9
    • عبدالقائم IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
      16 4
      سخنی با نویسنده این خبر اگر نویسنده مزدوری هستی که حقیقت را فدای هدف می‌کند که هیچ اما اگر اندکی شرف وآزادگی در وجودت هست فقط یک ساعت در مورد حقیقت داشتن یا نداشتن صحبت‌های رائفی پور تحقیق کن و نتیجه اش را به مردم اعلام کن، مطمئن باش برخلاف دوستانتان که عذر خواهی را ننگ و عار می‌دانند، بعد از عذر خواهی قدر و قیمتت نزد آزادگان بالاتر خواهد رفت چنانکه حصرت آدم بعد اقرار و توبه از برگزیدگان حضرت حق شد
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    23 8
    خط تخریب رایفی پور رو شروع کردین
  • عبدالقائم IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    8 1
    http://defapress.ir/fa/news/114823/%D9%86%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D9%8A%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9 لینک فوق متعلق به 22آذر سال 1386 است بهتره یه ذره خودتون را آپدیت کنید
  • ابوالفضل برهانی IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    20 1
    خب عزیزم ، اگه این جوریه که اصلا نباید رشته ای به اسم تاریخ وجود داشته باشه . الان مثلاً کسی زمان صفویان بوده ؟ یا هخامنشیان ؟ کسانی که در جنگ تحمیلی بودن ، بعضاً زنده هستن! خب از اون ها پرسیده روایتی که آقای رائفی پور نقل کردن رو ، سایت دفاع پرس در سال ۸۳ ( اگر اشتباه نکنم ) منتشر کرده بودند
  • سجاد IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    30 10
    استاد رائفی پور خار چشم خیلی هاست. امثال خبر آنلاین از استاد تعریف و تمجید کنند باید تعجب کرد
  • مهرداد رحیمی IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    31 6
    هیچ نقد علمی ای به حرف های رائفی پور نداشتید فقط تا تونستید تخریب و عقده گشایی کردید. شما ها اگه راهیان نور نرفتید ما رفتیم. تابلو های زیادی از همین خلاقیت رزمندگان در جنگ نصب شده از سالها پیش و توضیح داده چطور با بیل سیم پشت مالیوتکا رو قطع میکردند یا به خود موشک میزدند.
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    16 0
    مشکل ما این حرفا نیست... مشکل اینجاست که مملکت ما ۸۰ میلیون تحلیلگر سیاسی نخبه داره! از داخل تاکسی بگیر تا صف گوشت و نان و... اگر فقط سیاستمدار تحلیل سیاسی کنه، اقتصاد دان تحلیل اقتصادی کنه، حقوقدان کار حقوقی کنه، مهندس کار مهندسی کنه و ... شک نکنید اصولگرا و اصلاح طلب و ... فرقی نمی کنن مملکت ساخته میشه
  • سعید IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    3 1
    بعضیا از هر فرستی برای زدن رائفی پور استفاده میکنن چون حرفاش حقه و برای بعضیا تلخ
  • محمد IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    3 2
    آقای نداف فکر نکنم کسی تو محلشونم ایشون را بشناسن اگر خبر آنلاین دنبال حق بود مستند از این موشکها حرف میزد یا با یه سردار و رزمنده همیشه تو میدان که این موشکها را دیده صحبت میکرد نه کسی که از نوع صحبتهاش کینه به رائفی پور و اینکه یه دهه ۶۰ شد سخنران ناراحته....
  • علی خندان IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    1 1
    زمان جنگ باموشک تاو نفر را میزدند . خیلی ذوق زده نشید راعفی درست میگه ..
  • مجید IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    3 1
    اتفاقا چیزی که رائفی پور گفته دقیقا تو کتاب شاهرخ(زندگی نامه شهید شاهرخ ضرغام معروف به حر انقلاب) هم اومده صفحه ی 88 این کتاب به نقل از برادر شهید. اصلا این مجید نداف کی هست که اسمشو گذاشتید. حداقل یه عکس ازش میذاشتید؟یا یه تیکه از فیلم مصاحبه؟؟ من خودم مجید نداف رو سرچ کردم یه دکتر اومد. خبر آنلاین رسانه ای دولتی است و میخواد کسی که این دولت رو رسوا میکنه با دروغگویی بکوبه. نامردی اگر منتشر نکنی
  • محمد IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
    3 3
    مشکل امثال رائفی پور ها نیستن مشکل پر و بال دادن به این آدم های متوهم و همه چیز دان هستش اینکه تریبون ها رو‌در اختیارشون قرار میدن مشکل اساسی هست. حالا چه سیاستی پشت این قضیه هست رو‌نمیدونم اما تا وقتی این دن کیشوت ها تریبون دارن آش همین آش و کاسه ...
  • mahdix IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    3 2
    این یه نقل قول بوده سخن ایشون تقطیع شده واقعا خجالت اوره که انقدر زود باورن بعضیا
  • داداش وفا IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    5 2
    آقا نامردیه کلیپ کامل این حرفها را اگر دیده باشید او داره از زبون یکی از رزمندگان اینها را تعریف میکنه حالا کلیپ را تقطیع کردن و بعد میگن 4 سالش بیشتر نبوده این خیلی بی انصافیه
  • بنده خدا IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    4 1
    زنده باد استاد رائفی پور... هل من مبارز، آیا بین افساد طلبان مردی هست که با استاد مناظره کند، البته گمون نکنم مرد این کارا باشند، چون این جماعت زالو صفت فقط بلدند جای شهید و جلاد را عوض کنند ، همین...
  • علی IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    2 1
    کاملا مشخصه یه روزنه پیدا کردید و تا میتونید از دستور زبان و کلمات و سال تولد و.... مورد هجمه قرار میدید، این بیشتر ضعف شما اصلاح طلبان رو نشون میده،. به قول خود رائفی پور اگر مردید باهاش مناظره کنید، اینقدر سخیف نباشید
  • امیر حیدری IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    4 1
    استاد بزرگ . سخرانیش تقطی شده . و وزیر ارتباط هم چون استاد از عملکرد وی انتقاد کرد گویا میخواد انتقام بگیره . و در اخر اینم بگم که همه مردم اورا به خاطر دانش بالایش میشناسند . استاد دوست داریم پشتتیم ما جوانان
  • Binam IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    5 1
    کارتون شده تقطیع و تخریب و تمسخر و.... ، به جای نشراین موارد بیاید بگید چرا وضع مملکت شده این؟ مردم رو با مطالب حاشیه ای گول نزنین ، این توهین به مردمه. بیاید بگید چرا دولت آ شیخ حسن خان اینقدر نقدینگی زاییده ؛کسی که سواد اقتصادی ندونه رو میشه گول زد ولی کسی که دوکلاس سواد اقصادی بلد باشه خوب میدونه چه خیانتی داره به مردم میشه توسط سیستم بانکی تون... درضمن تصاویر و مدارکش موجوده تویه منطقه جنگی هنوز که دال بر صحت "مبارزه ی با بیل " رزمندگان داره. می خواید رائفی پور رو بزنید قبلش کمی تحقیق کنید.
  • ssd IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    4 0
    تقطیع و تمسخر بسه ... به جای پرداختن به مردم و مشکلاتشون دارید اونایی رو که شفاف سازی میکنن رو هم تخریب میکنید ...چقد شماها میتونید، اگه نگم خائن ،ساده لوح باشید...البته منظورم از شفاف سازی چیزایی دیگه ای هست که شما و ارباباتون از اون واهمه دارید ...
  • حمیدرضا ترکی IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    4 2
    وقتی محقق بزرگی چون جناب آقای رائفی پور رو به تمسخر میگیرید پس یعنی ایشان به موفقیت بزرگی رسیده و متاسفانه شما فقط به تمسخر بزرگان کشور می پردازید. عین حسادت را در این گذارش می شود دید امیدوارم که در این حس بسوزید تا دق کنید راستی شما تاحالا شهید دادید؟
  • مهدی IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    4 1
    فقط مردم ایرانن که بر اساس یه کلیپ تقطیع شده میان نظرشون میدن ونقد میکنن و این هم از نداشتن سواد رسانه ای ناشی میشه اگه سختتون نیست حداقل یع سرچ بکنید یا سخنرانی کاملشو گوش بدید که داره خاطرات یه نفر دیگه رو تعریف میکنه نه خاطرات خودشو ادمین اگه کامنت به ضررت نیست تایید کن
  • عماد IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    1 0
    به قول مولا علی خواستی خار کنی ستودنی. جالبه که خیلی خبرها اصلا کامنت ندارن. ولی تا تیتری از رائفی زده میشه کلی کامنت موافق و مخالف به دنبال داره. و صد البته مردم نقد منصفانه رو از نقد مغرضانه تشخیص میدن.
  • امین IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    3 1
    فقططططططط بسوزید ک خوب میسوزید از دست استاد عزیزم
  • علی IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    3 1
    چقد از این رائفی ترس دارین که نمیایین جلو تو دانشگاه مناظره برپا کنین همیشه میایین یه کلیپ تقطیع شده را پخش یا منتشر می کنین و پشتش قایم میشین واقعا اگه اینقدر حرفاش سخیف و به دور از عقله چرا تو دانشگاه جلوی اون همه دانشجو ضایعش نمی کنین الیته حق می دم چون خودتون بیشتر رسوا میشین
  • دانشجو IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    1 2
    نداف دیگه کیه این آقا خاطرات رزمندگان رو تعریف کرده اگه مرد هستید به جای تخریب ایشون رو به مناظره دعوت کنید به جای تمسخر پشت سرش حتما این آدم دارای گفتمان بوده که تونسته بین قشر جوان جایی باز کنه .دلیل دشمنی شما هم اینه که داره دست نفوذیا و دانه درشت ها و مسئولین بی‌کفایت و خائن رو برای مردم رو می‌کنه
  • مجید IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    3 2
    اصلاح طلب کاران همینن .مثل اینکه از حرفهای رائفی پور خیلی دردشون اومده که شروع به تخریب کردن اما دوره شما اصلاح طلب کاران هم گذشته هر چی کند تو مملکته کار شماست .آنچنان......
  • IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    2 2
    خیلی جالبه ک تیتر زده رزمندگان!!!!متاسفانه منافقین داخلی فقط این قسمت از حرفای ایشونو برداشت میکنن ک تخریب کنن.حتما حرفی زدن ک ب کسی برخورده شدید ک میخواد تخریب کنه.وگرنه تا دلتون بخواد روایتگر جنگ هس ک کسی باهاشون کار نداره.
  • حمید IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    4 0
    مردم تو مشکلات اقتصادی دارن غرق میشن این به چی گیر میده...اما خوشم میاد دارین می سوزین ...استاد با راه اندازی مهر مهدوی کمک زیادی به جامعه کرده شما چه غلطی کردین
  • Mvt IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    3 0
    واقعا برای خبر گزاریتون متاسفم اگر راست می گیر اون بخش سخنرانی کامل بزارید که متوجه شید که داره نقل قول می کنه نه اینکه بگه من انجام دادم خبر گزاری دولتی بهتر از این نمیشه
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    1 0
    درآینده نزدیک همه چی مشخص میشه.....
  • حسنعلی شهرنوربهار US ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    3 1
    تخریب استاد در این مقطع زمانی که انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم.و نیز استاد عزیز با روشنگری هاشون خیانت های این جریان فاسد را برملا میکنند کار شیطنت آمیزی هست. هیمنه این جریان فاسد در حال فروپاشی هست بایدم نگران باشید و استاد را تخریب کنید.خدا پشت و پناهت باشه استاد عزیز .و دشمنان ت رو رسوا کنه
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    1 0
    شدت تمرکزقوا در خلیج فارس موجب شکست تحریمها خواهد شد
  • علیرضا IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    2 1
    باسلام کسی که توی جبهه بوده وخط مقدم دیده که میشد بعد از رد شدن موشک مالیوتکا سیمشو گرفت و قطع کرد و موشک سرگردان میشد
  • علی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    3 1
    رائفی پور سخنرانی توانا و با معلومات گسترده است حتی با فرض اینکه در مورد موشک مالیوتکا اطلاعات غلط به وی داده باشند چیزی از ارزش های او کم نمیکند . نسل جنگ به اندازه ای مسن شده که ضروری است امثال رائفی پور خاطرات آنها را زنده نگاه دارند نویسنده مقاله آنچنان بغض و کینه ای نسبت به عقاید و افکار رائفی پور داشته که سعی کرده با استناد به چنین دستاویزی با کمال بی انصافی او را تخریب کند و البته به لحاظ عقلی و منطق ریاضی و احتمالات اینکه بتوان در شرایطی با بیل این موشک را از کار انداخت امکانپذیر است و در پایان از نویسنده مقاله این سوال را دارم چرا وقتی رییس قوه اجراییه کشور و یا امثال تاجزاده ها محمود صادقی ها و زیبا کلام ها آن همه شعر میگویند چرا ایشان مقاله ای نمینویسند تا ملت ایران را آگاه کنند
  • Arash IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    3 2
    خب مگه نمیگین رائفی پور اشتباه میگه؟؟ چرا باهاش مناظره نمی کنید ؟؟!! خبر انلاین ما میدونیم دردت چیه!!! مطمئن باش نمیزاریم صاحبت رئیس جمهور بشه!!#رائفی پور تنها نیست
  • حمید IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    3 1
    سلام چرا راجب سخنرانی هایه به مراتب مهتر از استاد نمی پردازید و اونا رو تحلیل نمی کنید بهتر نیست همه سخنرانی های استاد رو تحلیل کنید نه یکی از سخنان ایشان . را یا بهتر نیست با ایشان مصاحبه کنید و دلیل این سخنان را از خود ایشان بپرسید . (این نظر مخصوص خبر انلاین هست)
  • ماهان IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    2 2
    http://defapress.ir/fa/news/114823/نبرد-بيل-با-موشک میدونم سخته براتون ولی سعی کنید یخورده با شرافت باشید
  • حبیب IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    5 2
    اصلا شما راست میگید رایفی پور ادم بد . حالا برید خبر در مورد برجام و میوه هاش تهیه کنید. در مورد قیمت مواد خوراکی یا میزان محبوبیت روحانی یا قیمت خودرو یا تعطیلی کارخانه ها یا اختلاسها یا کارت خوان دفتر اقای وزیر یا مسکن اجتماعی یا هزار وعده و وعید دیگه خبر تهیه کنید
  • علی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    3 1
    دورود بر استاد رائفی پور ..نگارنده محترم برای شما مطالب استاد سوز داشته ...لطفا در همین صفحه براش تاریخ مناظره بزار اگه مردی....
  • ابراهیم IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    2 0
    قربون کلام ودردلهای رزمندگان برم الانه نگیدکیاهستندکه میخوای قربونشون بری خودم بودم توشون میشناسم اماچه بسیاربودندوهستندکه باتحریف وجعل خیلی چیزهابه مراتب دنیائی رسیدندوبقول امروزیهادارندحالشومیبرندازسرصدقه همین عزیزان دوران جنگ ودرجاتی رابدست اوردندبناحق همه هم میدونندومیشناسنددلمان ازخیلی ازبالادستیهادلگیرهست که به اینگونه اشخاص میدان جو.لان دادن دادندوباعث شدندارج وقداست قهرمانان ملی مان همان شهدای بزرگوارمان گاهاموردبعضی نامهربانیهاگردددردزیادمجال گفتن نیست...
  • سینا IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    13 1
    آقای رائفی پور نه اصلاح طلب هست نه اصولگرا ؛و حرف حق میزنه خیلیا حرف های ایشون به مذاقشون خوش نمیاد
  • علیرضا IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    11 1
    امثال خبر انلاین که طرفدار سرسخت دولت هستن هیچ وقت استدلال منطقی برای حرفا و انتقادات ایشون به دولت محبوبشون نداشتن به خاطر همین کلیپ رو تقطیع کردن و دارن میگن این خاطره ی خود رائفی پوره در صورتی که دارن از زبان یک رزمنده این ماجرا رو تعریف میکنه .....این جماعت فقط بلدن حرفای قشنگی مثل ازادی اندیشه بزنن ولی در عمل یه عده دیکتاتورن.
  • محمد علی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    11 1
    سلام.شماهایی که انقدر ادعا دارین کاش مثل استاد رائفی پور عمل هم داشتین.چرا باهش مناظره نمیکنین؟خواهشا هم نگین درخواست مناظره دادیم چون همه میدونیم شما یک مشت ترسو هستید فقط مسخره میکنید و بدجور هم میترسید
  • ناوا IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    7 1
    ای کاش نگارنده ی این متن و خواننده هاش در خبر انلاین زحمت گوش دادن کامل حداقللللللللل این سخنرانی رو به خودشون میدادن و بعد سراغ تحقیق و تفحص و مقاله نگاری و مصاحبه با جناب نداف و امثالهم میرفتن.........اوج کج فهمی و نافهمی همینه که فکر کنی منظور سخنران از بیان این مطلب این بوده که خودش در زمان جنگ در جبهه حضور داشته.وگرنه تمامی کسانی که سخنرانی های ایشون رو دنبال میکنن خوب میدونن که ایشون متولد چه سالیه و هدف فقط روایت سلحشوری و ابتکار رزمندگان بوده.........خبر انلاین حرف های بی بی سی رو مزه مزه کن بعد قورت بده تا خط فکریت لو نره
  • محمد رضا IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    5 3
    خب استاد رائفی پور هم مهینو میگه.من پدرم ارتشی بوده دوره جنگ اونم قبلا واسه من تعریف کرده بود.تازه یبار هم تو سفر راهیان نور تابلو و بنرشو زده بودند و عکس بیل کشیده بودند... اینم بگم که مشکل بعضی ها مالیوتکا نیست بلکه افشاگری استاد رائفی پور هست.درد و بلات استاد بجونم که چپق خیلی ها رو دودی کردی که اینطور آتیش گرفتن چه خودی چه ناخودی و حتی نخودی...!!!
  • میثم عارفی رزمنده دفاع مقدس از شهر جیرفت IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    6 1
    حرف جناب رائفی پور کاملا درست هستنگارنده این متن را نمیشناسم اما این یک واقعیت هست که موشک مالیوتکا از زمان شلیک تارسیدن به هدف توسط سیم هدایت میشد این موشک دارای برد کوتاه جهت انهدام تانک و سنگرهای بتون ارمه بود و اصلا اقای رائفی پور صحبت لغو و ناصوابی نداشته وباقطع شدن سیم موشک منحرف میگردید
  • علی IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    3 2
    https://t.me/raefipourfans/7602 جواب ایشون به این خبر. هرچند قبلا هم توضیح دادن که نقل قول هست از رزمندگان و خودشون نبودن تو اون دوران. اما شما نمیخواهید قبول کنید
  • shams ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    4 3
    ظاهرا عقده گشایی اصلاح طلب ها تمومی نداره ... قبل از واکنش و اظهار نظر یه تحقیق میکردین ، ضمنا بسیاری از رزمنده ها این روایت رو نقل میکنن http://yon.ir/xS8fa
  • رضا IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
    4 2
    نقل کردن خاطره از جبهه دلیل بر این نیست که طرف حتما خودش تو جبهه بوده ، این خاطراتو از کسی دارن نقل می کنن
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    4 0
    یه لحظه فکر...نقل قول بوده...مردم روبه حاشیه میبرین...
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    11 0
    نبرد بيل با موشک - خبرگزاری دفاع مقدس http://defapress.ir/fa/news/114823/%D9%86%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D9%8A%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9
  • ابوالفضل US ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    3 2
    اینکه یه راوی این حرفو زده دلیل نمیشه بگیم اون نقل رائفی پور صد درصد غلطه،خود طرف داره میگه من فقط یه بار موشکشو از نزدیک دیدم درضمن آقای رائفی پور نگفتن من خودم سیم رو قطع میکردم،اون رو درمورد رزمنده ها گفتن یه سرچ کنید در مورد مطلبی با این عنوان : "وقتی رزمندگان با «بیل» موشک‌های دشمن را منحرف می‌کردند! + عکس" درحال حاضر توی چند تا سایت هست
  • داود رزم IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    4 2
    سلام اولا برای روایت یک واقعه تاریخی لازم نیست حتما آنجا باشی و سن خودت منطبق با موضوع روایت تاریخی باشد چنانچه امام علی می فرمایند اگر چه من در میان گذشتگان نبودم و با آنها زندگی نکردم ولی به تحقیق در رفتار و اعمال آنها نگریستم و در خبرهایی که از آنها رسیده فکر کرد و در آثار آنها سیرکردم تا آنجا که مانند یکی از آنها شدم، بلکه گویی آنچه از آنها به من رسیده من از آغاز تا انتها با آن وقایع بوده ام. وضوح کار آنها را از مبهم و نفع آنها را از ضررش شناختم، آنها را برای خود تلخیص نموده و... نهج البلاغه نامه به امام حسن
  • علی IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    6 1
    نمیدونم از کجا ناراحتید ولی ایشان حرف دل تمامی مردم رو میزنن و چون رک حرف میزنن دشمنان زیادی پیدا کرده که همگی سری در اخور بیت المال و دشمن دارند
  • سوزش IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    11 1
    همین قدر که رائفی شما رو سوزونده کافیه
  • علی GB ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    4 1
    شما فقط واسه این یه تیکه حرف این اقا ورداشتی یه ریپورتاژ حبری زدی بقیه حرفاش چی، واسه بقیه حرفاش وردار سند و مدرک بیار و و ردش کن !!! فقط گیر دادی به این تیکه حرف تازه رفتی با یه رزمنده که معلوم نیست سطحش چقدر بوده، رزمنده زیاده اما اینکه کجای جبهه بوده و چیکار میکرده مهمه مشاا... همه زود باور با چند خط باورشون میشه اسم یه شخص رو هم بزارن بغلش
  • احمد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    13 1
    نویسنده این خبر !! داری می میری از حسودی. خودتو درست کن.

آخرین اخبار