پیش بینی خرید ۴۵۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان لرستانی

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۴۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری و پنج هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شود .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، عبدالرضا بازدار در این رابطه گفت:  پیش بینی می شود از سطح  ۳۷۰ هزار هکتار  اراضی کشاورزی زیر کشت غلات در استان لرستان شامل گندم آبی ،  گندم دیم ، جو آبی و دیم  و دانه روغنی کلزا ۴۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری و پنج هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شود .

وی افزود :متاسفانه نزدیک به دو ماه است با کمبود نزولات آسمانی مواجه هستیم و با عنایت به اینکه نیاز آبی در اراضی دیم استان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت می‌باشد مقداری به سطح زیر کشت مزارع دیم استان لرستان آسیب وارد شده است.

خرید ۱۵۰۰ تن گندم

بازدار ادامه داد  : کار برداشت غلات در مناطق جنوبی استان آغاز شده و تاکنون ۱۵۰۰ تن گندم و ۵۰ تن دانه روغنی کلزا خریداری شده است .

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان در پایان گفت:  هیچ مشکلی به لحاظ برداشت غلات در سطح استان وجود ندارد و به اندازه کافی ادوات و ماشین آلات و کمباین در سطح استان حضور دارند و همچنین ۵۵ مرکز خرید با عوامل خرید تقریباً به طور شبانه روز در سطح استان فعال می باشند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1265887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =