گندزدایی منازل مسکونی و اماکن عمومی مناطق سیل‌زده شهری و روستایی لرستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ادامه گندزدایی منازل مسکونی و اماکن عمومی مناطق سیل زده شهری و روستایی استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر محمدعلی دریک گفت : پیرو انجام اقدامات بهداشتی در مناطق سیل زده و در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی در خصوص گندزدایی منازل مسکونی و اماکن عمومی این مناطق به منظور حذف آلودگی های احتمالی ناشی از سیلاب، گندزدایی منازل مسکونی و اماکن عمومی پاکسازی شده شهرهای پلدختر، معمولان و روستاهای سیل زده تابعه آنها با استفاده از مواد گندزدای مجاز تهیه شده توسط معاونت بهداشتی دانشگاه در حال انجام می باشد.
وی افزود : این امر با محوریت واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان پلدختر و با مشارکت خانوارها ، مراقبین سلامت و رابطین بهداشت، ادامه داشته و به میزان مورد نیاز، مواد گندزدا تهیه و در اختیار  شبکه بهداشت پلدختر قرار گرفته است.
مراجعه خانوارهای آسیب دیده به مراکز بهداشتی
رییس مرکز بهداشت استان ادامه داد : خانواده‌های آسیب دیده از سیل که منازل مسکونی خود را از گل و لای پاکسازی کرده و شستشوی اولیه را انجام داده اند می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود، نسبت به تحویل ماده گندزدا اقدام نموده و بر اساس نحوه مصرف، نسبت به گندزدایی سطوح قابل شستشوی منازل مسکونی خود اقدام نمایند .
معاون بهداشت دانشگاه  در پایان اظهار داشت  :تا کنون مواد گندزدای مورد نیاز به بیش از  ۲ هزار خانوار سیل زده، همراه با  بروشور نحوه استفاده تحویل شده و نظارت لازم توسط واحدهای بهداشت محیط استان و شهرستان در این زمینه در حال انجام می باشد.
۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1265977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =