رئیس​کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از صالحی خواست تا ارتباطش را با مجلس تقویت کند.

به گزارش خبرآنلاین، علاء الدین بروجردی به عنوان دومین موافق تصدی وزارت امورخارجه از سوی علی​اکبر صالحی، با بیان اینکه یکی از راه​های برقراری ارتباط با دیگران، آشنایی به زبان است، از تسلط وی به زبان​های انگلیسی و عربی یاد کرد.

وی از تجربیات مرتبط صالحی در مذاکرات خارجی و هسته​ای یاد کرد و گفت: شکار لحظه​ها و استفاده از همه ظرفیت​های نظام از جمله الزامات در عرصه سیاست​خارجی کشور است.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات در عرصه سیاست​خارجی باید در اختیار وزیر امورخارجه باشد، ادامه داد: البته این از اختیارات رئیس​جمهور است که کسانی را به عنوان نماینده خود به کشورهای دیگر به ماموریت بفرستد. البته حضور برخی افراد به طور دائم در این عرصه و در موازات با وزارت خارجه امر پسندیده​ای نیست. در هر حال فصل الخطاب در تعیین سیاست​های خارجی کشور مقام معظم رهبری است که باید طبق نظر ایشان عمل شود.

بروجردی، یکی از دلایل انباشت سوالات نمایندگان از وزرا را عدم پاسخگویی آنها به مجلس برشمرد و گفت: امیدواریم که آقای صالحی به این نکته توجه داشته باشند.

/30111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صابر IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    آقای بروجردی هم به نعل می زند هم به میخ آخرش هم به وزیراحمدی نژادرأی میدهد.لذاقبای این وزارت فخیمه برتن ایشان برازنده تر بود!
  • بدون نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۰
    0 0
    نظر درست از سوی کسی که در وزارت خارجه کار کرده و با روابط بین الملل آشناست نه مثل توکلی و مطهری و بقیه همین جوری روی هوا سخن بگویند