عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به آشنایی​اش با وزارت امورخارجه، از صالحی به عنوان یکی از بهترین چهره​ها برای تصوی وزارتخارجه یاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حسین سبحانی​نیا سومین کسی بود که در موافقت با تصدی وزارتخارجه از سوی علی اکبر صالحی سخن گفت. وی در انتقاد به مخالفان صالحی گفت: برخی دوستان بگونه​ای سخن گفتند که گویا صالحی هیچ آشنایی​ای با وزارت امورخارجه ندارد. در حالی که سال​ها در سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی و آژانس بین​المللی انرژی اتمی رفت و آمد داشته و خدمت کرده است.

وی با بیان اینکه امروز در مذاکرات مجلس در حق صالحی اجحاف شده است، از مدارج علمی و تخصصی وی نیز به نیکی یاد کرد و افزود: اگرچه برنامه​های آقای صالحی تنها در دو صفحه به مجلس ارائه شده است اما قرار هم نبوده که کتاب بنویسند و به مجلس بفرستند!

سبحانی​نیا با تاکید بر لزوم اتخاذ سیاست​خارجی خلاقانه و مثبت ادامه داد: برای اینکار باید خطوط قرمز نظام را نیز به خوب یبشناسیم. این موارد در برنامه​های آقای صالحی به خوبی آمده است.

نماینده نیشابور از برنامه صالحی برای تحقق فرمایش رهبری دال بر پرهیز از موازی​کاری با وزارت خارجه نیز به نیکی یاد کرد و از ایمان و خانواده متدین وی سخن گفت. او ابراز امیدواری کرد که او از ظرفیت​های کارشناسی و حقوقی وزارتخارجه به خوبی استفاده کند.

/30111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 126824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =