وقتی حق‌الوکاله‌های سنگین، مردم را از داشتن وکیل منصرف می‌کند/ نظر کاربران خبرآنلاین

کاربران خبرآنلاین معتقدند حق‌الوکاله‌های سنگین مردم را از داشتن وکیل منصرف و آنها را در روندهای قانونی با مشکل دچار می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از اعتراضاتی که همیشه از سوی شهروندان نسبت به عملکرد وکلای دادگستری می‌شود، مسئله پرداخت حق الوکاله است. به‌همین منظور خبرآنلاین در یک نظرسنجی با عنوان «از پرداخت حق‌الوکاله به وکلای دادگستری چه تجربه‌ای دارید؟» از کاربران خواسته تا تجربه‌های خود را بنویسند.

نکته جالب در این نظرسنجی این بود که اکثریت معتقد بودند حق‌الوکاله‌ها بسیار گران است و این هزینه زیاد باعث می‌شود تا خانواده‌ها نتوانند از مشاوره یک وکیل استفاده کنند و در مواردی حتی ریسک هم نکنند؛ چون می‌گویند تضمینی برای حل مشکلمان وجود ندارد.

یکی از این کاربران نوشته است: «بدترین صنف در باب نظام پرداخت دستمزد را دارند چون از قبل معلوم نیست چه نرخی طلب می کنند و بعد کمترین مشاوره رقم بالایی طلب می کنند و مجبور به پرداختی.»

یکی دیگر از کاربران نوشته است: «متاسفانه تعداد زیادی وکیل بیکار راه افتاده‌اند دنبال افراد و اونها رو تحریک می‌کنن و بهشون میگن در قبال فلان مبلغ برات طرح دعوا می‌کنیم و حتما برنده می‌شیم و چنین و چنان سود می‌کنی. بعد که پرونده حقوقی شد و سالها طول کشید و به نتیجه نرسید خود طرف از خیرش می‌گذره و وکیل این وسط فقط یه پولی به جیب زده.»

کاربر دیگری نوشته: «با توجه به کارم با تعداد زیادی وکیل در ارتباط بودم؛ جالبه خود وکلا می‌گفتن ما برای اینکه مالیات ندیم دو تا قرارداد با مشتری‌هامون امضا می‌کنیم؛ ‌یکی برای دادگستری یکی برا خودمون. خیلی جالبه به راحتی فرار مالیاتی می‌کنن با ارایه قرارد داد دومشون به دادگستری و ‌با قرارداد دیگشون پول می‌گیرن. اینا که وکیلن خودشون اینطوری‌ن وای به حال بقیه.»

کاربر دیگری از تجربه‌اش در این باره نوشته است: «درگیر یک پرونده‌ای بودم که یک وکیل می‌خواست که از نابلدی من در مورد قانون استفاده کنه و جیب خودش را پر کنه. خدا خیر بده وکیل دیگه‌ای که مرا راهنمایی کرد و راه درست را نشانم داد. حتمی از چند وکیل مشاوره بگیرید. نه همه وکیل‌ها بد هستند و نه همه‌شان خوب.»

یک کاربر دیگر هم از تجربه تلخش نوشته است: «سلام؛ فقط می‌دونم این وکلا پول آدم رو بگیرن تا آخرشو می‌خورن جواب هم نمی‌دن. من به وکیل پول دادم کار انجام نداد پول رو هم خورد. من تا آخر عمرم نقره داغ شدم.»

۴۷۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1270276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =