انگلیس دلیل اعزام تفنگ‌داران دریایی به خلیج فارس را توضیح داد

فارس به نقل از سایت «پلیموث» نوشت: نیروی دریایی انگلیس اعلام کرد که استقرار تفنگداران دریایی این کشور در یکی از کشورهای منطقه بر اساس برنامه از پیش برنامه ریزی شده بوده و ربطی به حوادث اخیر ندارد.

 یک وبگاه انگلیسی نوشته که اعزام تفنگداران دریایی این کشور به منطقه ربطی به ماجرای روز پنجشنبه در دریای عمان که در جریان آن دو نفت‌کش هدف قرار گرفتند ندارد. 

 روزنامه «دیلی میل» پیشتر گزارش داده بود نیروی دریایی انگلیس قصد دارد 100 تفنگدار دریایی را جهت محافظت از کشتی‌های انگلیسی به منطقه اعزام کند. به نوشته این روزنامه، قرار بوده که این تفنگداران دریایی با اعزام از پایگاه خود در  شهر بندری «پلی‌ماوث» در پایگاه جدید انگلیس در بحرین مستقر شوند.

یک وبگاه به نقل از یک سخنگوی نیروی دریای انگلیس نوشته اعزام تفنگداران دریایی این کشور به منطقه ربطی به ماجرای نفتکش‌های دریای عمان ندارد. 

سخنگوی نیروی دریایی انگلیس در این زمینه توضیح داد: «استقرار تفنگداران دریایی در منطقه یک برنامه از پیش برنامه ریزی شده آموزشی بوده و ربطی به وضعیت کنونی منطقه ندارد.»

بر اساس این گزارش، منابع خبری صبح پنجشنبه گذشته از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند.در جریان این حادثه نفتکش «فرانت آلتر»  با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ  حامل «اتانول»‌ و نفتکش«کوکوکا کوریجس» با پرچم پاناما از« الجبیل»  عربستان با محموله «متانول» با حمله مواجه شدند.

بعد از این ماجرا مقام‌های ارشد آمریکا و برخی شرکای این کشور تلاش بسیاری کردند که ایران را به دست داشتن در انفجار این دو نفتکش  متهم کنند ، اما  بسیاری از  تحلیلگران و مقام‌های خارجی گفته‌اند که آمریکا هیچ سند و مدرکی دال بر دخالت ایران در این ماجرا ندارد.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1271063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =