۰ نفر
۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
عشق هست، انگیزه هست، هدف هست

اگر چه زنگ زده باشد یا کهنه، یا حتی کمی تاب خورده و لنگ، اما مهم این است که چرخ وزنه‌برداری بچرخد. این همان چیزی است که افرادی چون ادهم کرد زابلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان یا محمد اسحاق ناروئی پیشکسوت وزنه‌برداری و رئیس هیات استان در دور افتاده ترین نقطه کشور به آن باور دارند.

رقابتی که پنجشنبه گذشته تحت عنوان «مسابقات بزرگ وزنه برداری قهرمانی شرق کشور» برگزار شد، شاید به لحاظ کیفی و کمی مسابقات بزرگی نبود، اما کار، کار بزرگ و ارزشمندی بود. رقابت های وزنه برداری قهرمانی شرق کشور، با حضور شصت و نه وزنه بردار در مجموعه هفده شهریور زاهدان برگزار شد؛ آنهم در حالیکه حتی برخی استان های همجوار مثل خراسان رضوی، سمنان و یزد، هر یک به دلایلی، از حضور در مسابقات سر باز زدند. با این حال وقتی هدف گسترش و ار تقا یک رشته ورزشی باشد و نیت، انجام یک کار فرهنگی، هیچ مانعی نمی تواند سد راه شود.

شرایط استان سیستان و بلوچستان را در نظر بگیرید؛ استانی که با دو کشور افغانستان و پاکستان مرز مشترک دارد و هر روز با معظلات بزرگی  چون قاچاق سوخت یا تهاجم فرهنگی روبرو است. استانی کم برخوردار که حتی هفتاد درصد مردمانش از بیمه بازنشستگی هم بهره نمی برند!

با این حال وقتی پای کار فرهنگی وسط باشد، مردمان این دیار از جان مایه می گذارند. زاهدانی‌ها همین مسابقات وزنه برداری قهرمانی شرق کشور را با هزینه ای بالغ بر 20 میلیون تومان برگزار کردند، بدون آنکه چشم انتظار کمک فدراسیون وزنه برداری باشند یا از آنها طلب تجهیزات کنند. با اسحاق نارویی که صحبت می‌کردم می‌گفت: «بسیاری از استان‌ها از میزبانی دور هستند اما ما تعامل خوبی که با مدیرکل استان داریم و همیشه دنبال این هستیم شرایطی پیش بیاید تا با گرفتن میزبانی مسابقات مختلف، فضایی بوجود بیاوریم که جوان ها و نوجوان ها دیده شوند. ما حتی درخواست میزبانی ر قابت های جام فجر را هم داشتیم و می خواستیم از ظرفیت های چابهار برای این برگزاری این تورنمنت استفاده کنیم.» (همان رقابت هایی که میزبانی اش به اهواز رسید، اما با انصراف ناگهانی آن‌ها، مسابقات در تهران برگزار شد)

اینجا، در استان کم بضاعت سیستان و بلوچستان، عشق هست، انگیزه هست، هدف هم هست. فقط باید کمی بیشتر به آنها بها داد. خداقوت.

255 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =