صد در صد واحدهای تخریبی لرستان تسهیلات بلاعوض اجاره بها دریافت کردند/ تاکید بر مراجعه مردم به بانک

رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل زده بنیاد مسکن در لرستان گفت: صد در صد واحدهای تخریب شده کامل ، به بانکها معرفی و تسهیلات بلاعوض اجاره بها دریافت نمودند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، رضا خواجه ای در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین گفت: از مجموعه ۲۵ هزار واحدی که به بانکها معرفی شدند تاکنون ۶۵۰۰ واحد منجر به عقد قرارداد جهت دریافت تسهیلات گردیدند.

وی افزود: به نسبت معرفی به بانک و عقد قرارداد آمار پایینی است که بستگی به مردم دارد مردم بایستی نسبت به دریافت تسهیلات،تشکیل پرونده اقدام کنند تا ما بتوانیم تسهیلات در اختیارشان قرار دهیم بایستی مدارک را به بانک تحویل دهند و متقاضی باشند در غیراینصورت نمی توانیم به واحدهایی که اقدامی در جهت دریافت تسهیلات نکردند تسهیلاتی بپردازیم.

مردم به بانکها مراجعه کنند

خواجه ای با بیان اینکه مردم آسیب دیده بایستی از این فرصت جهت تعمیر و بازسازی واحدهای خود استفاده کنند اظهار داشت: به مردم عزیز توصیه می کنیم در سریع ترین زمان به بانکها مراجعه کنند و نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند تا بتوانیم خدمت رسانی بهتری به آنها ارائه نماییم.

رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل زده بنیاد مسکن در لرستان در جواب خبرنگار ما در خصوص میزان رضایتمندی مردم از خدمات دولت تا چه اندازه مثبت است گفت: مردم در سیل زندگی خود را از دست دادند طبیعتاً انتظار از مسئولان بازگشت به زندگی گذشته است بهرحال ما و مسئولان استانی مصمم به خدمات رسانی به مردم در حد مطلوبی هستیم که بتوانیم نیازهای آنان را از نظر تعمیرات و بازسازی و اعطای تسهیلات زندگی برآورده سازیم که امیدواریم در این راه قدمهای مثبتی برداریم.

عدم مراجعه مردم به بانکها چالش جدی ماست

خواجه ای با اشاره به اینکه عدم مراجعه مردم به بانکها چالش جدی ماست تصریح کرد: هم اکنون از مردم می خواهیم که به بانکها مراجعه کنند چرا که شاید در حال حاضر چالش مهم ما دغدغه مراجعه مردم به بانکها باشد چون اگر مردم پای کار باشند سطح خدمات رسانی روز به روز بهتر و مطلوب تر خواهد شد.

رضا خواجه ای در ادامه به تاکید مقام معظم رهبری در موضوع سیل پرداخت و افزود: مقام رهبری بارها فرمودند که موضوع بازسازی سیل بایستی به فرصت تبدیل شود به نحوی که واحدهایی که فرسوده هستند و قدمت بالایی دارند و شاید امکان استفاده از آنها نباشد را جز لیست بازسازی ها منظور نمودیم که همزمان با بازسازی واحدهای خسارت دیده از سیل آنها را نیز بازسازی و احیا نماییم و در راستای منویات مقام معظم رهبری آن را به فرصتی مغتنم تبدیل نماییم.

اعطای تسهیلات به واحدهای صد در صد تخریبی

وی تعداد واحدهای ۱۰۰ درصد تخریبی در سیل اخیر را در لرستان ۱۳۱۵ واحد اعلام نمود و بیان نمود: خوشبختانه همه این تعداد واحدهای تخریبی تسهیلات بلاعوض اجاره بها دریافت نمودند همچنین به واحدهای تعمیری نیز تسهیلات معیشتی و بلاعوض پرداخت گردید.

رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل زده بنیاد مسکن کشور در لرستان در رابطه با زمان پایان عملیات بازسازی واحدهای خسارت دیده گفت: هر برنامه ریزی که ما داشته باشیم به میزان مشارکت مردم بستگی دارد اگر مردم مشارکت و همراهی نداشته باشند برنامه ریزی ها و زمان بندی ها بیهوده خواهند شد اما طبق زمان بندی که ما داریم تلاش می کنیم تا پایان تیرماه موضوع بازسای واحدهای تعمیری به پایان برسد در بحث واحدهای تخریبی کامل و احداث آنها پایان امسال { سال۹۷} را اعلام کردیم.

خواجه ای عنوان کرد: در استان بستر کار فراهم است تسهیلات مورد نیاز مردم موجود است ،دستگاههای خدمات رسان پای کار هستند ما هم بعنوان خادم مردم بدنبال حل مشکلات مردم آسیب دیده در خدمت مردم عزیز لرستان هستیم.

صرف ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در لرستان

وی همچنین گریزی نیز به میزان اعتبارات صرف شده در لرستان زد و اظهار کرد: غیر از بکارگیری حج زیادی از ماشین آلات مختلف سبک و سنگین ،و تحویل آهن آلات، سیمان و آواربرداری خرابی ها در مناطق سیل زده که هزینه های سنگینی در بر داشته تاکنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در استان در قالب تسهیلات به مردم پرداخت شده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق سیل زده در پایان ضمن قدردانی و تشکر ویژه از اصحاب رسانه استان که پا به پای مسئولان در حوزه اطلاع رسانی ایفای نقش نمودند از آنها خواست از طریق رسانه های خود نسبت به مراجعه مردم به بانکها اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1272961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =