در آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های بزرگ روی پدیده‌های متنوعی تحقیق می‌شود. دانشجویان برنامه انتخاب دریانوردی دانشگاه هاوایی بهترین بخش تابستان خود را در یک کشتی غرق شده در زیر آب می گذرانند.

مجید جویا: خیلی‌ها فکر می‌کنند فعالیت‌های دانشگاهی به حضور در کلاس‌های خسته‌کننده درسی و حل معادلات ریاضی پیچیده روی صفحات کاغذ خلاصه می‌شود، اما مجله پاپ‌ساینس در بازدیدی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جهان، گزارشی از هیجان‌انگیزترین آزمایشگاه‌‌های آن‌ها فراهم کرده که شور و شوق در گوشه و کنار آن موج می‌زند. گزارش امروز مربوط به برنامه انتخاب دریانوردی دانشگاه هاوایی در مانوا است.

حرفه: غواص علمی

هدف آموزش: علامت گذاری جانوران در نزدیکی یک صخره مرجانی در هاوایی

mop

جکی ترولر دانشجویی است که در نظر دارد تا بهترین بخش تابستان آینده را در یک کشتی غرق شده صد ساله بگذراند. او در ساحل غربی جزیره بزرگ کایاک و در فاصله هزار متری از ساحل اردو خواهد زد، و در کنار بازمانده‌های کشتی اس‌اس مائوی، که یک کشتی بخاری بود که در سال 1917 غرق شد، غواصی خواهد کرد. این بخشی از برنامه انتخاب دریانوردی (MOP) است.

برنامه آموزشی MOB شبیه به یک برنامه سفر تفریحی است: شیرجه، غواصی، تماشای پرندگان، قایق رانی، و حتی نقاشی در دریا. MOP دانشجویان را برای هر ماجراجویی زیر آبی آماده می‌کند؛ کریستین کلارک اکنون در آزمایشگاه کوسه‌های دانشگاه، تجهیزات زیر آبی را نصب می‌کند. «هنگامی که من در آنجا کار می‌کنم، 30 تا 40 کوسه در اطراف من شنا می‌کنند»، این گفته کلارک است که امیدوار است که مانند خیلی از اعضای هیات علمی آنجا بتواند شغلی به عنوان یک غواص علمی بیابد.

 

50171

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =