ارومیه میزبان دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی از برگزاری دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری طی روزهای ۲۶ تا ۲۹ مردادماه سال‌جاری به میزبانی ارومیه خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جلیل جباری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری طی روزهای ۲۶ تا ۲۹ مردادماه امسال در ارومیه خاطر نشان کرد: سال گذشته نخستین جشنواره ملی گردشگری با استقبال گرم مردم و گردشگران در ارومیه برگزار شد و بازخوردهای مثبتی داشت و توانست ارومیه را به عنوان مقصد گردشگری در کشور معرفی کند.

وی ادامه داد: امسال همچنین، همایش بین‌المللی شمس تبریزی در خوی، جشنواره گیلاس در اشنویه و چند جشنواره دیگر در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود که این جشنواره‌ها در جذب گردشگر موثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی افزود: استقبال از واحدهای بوم‌گردی استان در ۳ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۰ درصد افزایش یافته است ضمن اینکه در سال گذشته ۱۲۰۰ گردشگر از کشورهای ایتالیا، اتریش، فرانسه و استرالیا در واحدهای بوم گردی استان اقامت کردند.

جباری اضافه کرد: امسال موزه کودک در شهر ارومیه افتتاح شده و موزه‌های بانک، مدرسه و طب نیز با همکاری دستگاههای مربوطه در حال احداث است ضمن اینکه سایت موزه جنگ چالدران در مرحله انتخاب مشاور است. 

جباری ادامه داد: میراث فرهنگی و سازمان‌های متولی تمام همت خود را برای حل مشکلات اتمام تله کابین ارومیه بکار بسته اند ولی متاسفانه بدلیل مشکلات حقوقی و برخی از تغییرات مدیریتی و تعیین تکلیف سرمایه گذار منتظر حل مشکلات داخلی خود مجموعه هستیم. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1275074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =