انحراف ۸۴ طرح در تسهیلات مشاغل روستایی شناسایی شد

ایرنا نوشت :مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: پس از راستی آزمایی بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزای پایدار روستایی و عشایری، انحراف ۸۴ طرح شناسایی و محرز شد.

ملک محمدقربانپور  افزود: این ۸۴ طرح با اعتباری افزون بر ۹۰ میلیارد ریال به صورت قطعی نسبت به تسهیلاتی که در قالب طرح اشتغال روستایی و عشایری دریافت کرده بودند، انحراف داشته‌اند که این موضوع برای برخورد با متقاضیان این طرح‌ها به مراجع مربوطه گزارش شده است.

وی ادامه داد: ۱۲۵ طرح نیز دچار اشکالات شکلی بودند که با فراهم شدن امکان اصلاح طرح‌ها در سامانه کارا، این اشکالات برطرف می‌شود و روند اعطای تسهیلات به این طرح‌ها به حالت عادی باز می‌گردد.

قربانپور، راستی آزمایی اعطای تسهیلات اشتغالزایی را از مهمترین برنامه‌های این استان برشمرد و گفت: بی‌شک جذب صحیح تسهیلات می‌تواند ضمن مهار نرخ بیکاری، رونق تولید و اشتغال را در استان به همراه داشته باشد.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری از جذب ۷۰ درصدی اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳ هزار و ۱۵۱ طرح با اعتباری افزون بر ۳ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال عقد قرارداد شده است.

گفتنی است ، سهم چهارمحال و بختیاری از تسهیلات مشاغل پایدار روستایی و عشایری ۴ هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال است که با جذب ۷۰ درصدی این اعتبارات در حدود ۶ درصد نرخ بیکاری در روستاهای این استان کاهش یافته است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =