۰ نفر
۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
باران‌کوه، زیباترین آبشار گرگان

و باز هم شمال ایران از اردبیل و گیلان و مازندران گرفته تا گرگان و قسمت‌هایی از مشهد پر از زیبایی‌هایی است که هر بیننده‌ای را محصور خودش می کند. بارها مناطق بسیار زیبایی از ایران را برایتان معرفی کرده‌ایم و اکثرا بر این باور بوده‌اید که با معرفی کردن این مکان‌های بکر و دعوت به دیدن آن، باعث از بین بردن و کثیف کردن آن منطقه خواهیم شد. این بار شما را به جایی خواهیم برد که به دلیل مسافت طولانی و بسیار سختش از دست بشر دور افتاده و مکانی را رقم زده است که اگر بتوانید از پس مشقت های راهش بربیایید بی شک با منظره‌ای روبرو خواهید شد که بی مثال است. فراموش نکنید که این مکان بیشتر توسط طبیعتگردان حرفه‌ای و وظیفه‌شناسی که خودشان را در قبال طبیعت مسئول می‌دانند بازدید می‌شود. و اما اینبار قرار است به سراغ چه جاذبه‌ای برویم؟ همراهمان باشید.

در ۱۸ کیلومتری جنوب‌غربی گرگان در مسیر رودخانه شصت کلا و پارک جنگلی باران کوه، آبشاری به همین نام قرار گرفته است. منطقه اطراف این آبشار به دلیل وجود ریزش دائمی آب و صخره‌های سبز، از مکان‌های زیبای استان گلستان به شمار می‌رود. باران کوه در میان آبشارهای گلستان، از زیباترین‌ها بشمار می‌آید که به علت مسیر طولانی پیاده‌روی و دسترسی سخت‌تر، همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است.

در این منطقه، صخره‌های سبز، منظره‌ای شبیه به چترهای زیبایی را بوجود آورده‌اند که از یک طرف به کوه چسبیده و از سوی دیگر معلق هستند. آبی که منشا این همه است از دل غارها و چشمه‌ها بیرون می‌آید، غارهایی که کوچک، باریک و دراز بوده و تعداد آنها نیز کم نیست و آبی که از آن‌ها روی زمین می‌ریزد تمیز و زلال است و حتی می‌تواند قابل شرب باشد. ریزش مداوم آب به صورت قطرات ریز و درشت شبیه باران از بالای صخره‌ های پوشیده از خزه، همان وجه تسمیه باران کوه است.

این آبشار در ارتفاعات جنگل شصت کلا  قرار دارد که با ماشین می‌توان تا اولین رودخانه را طی کرد، هر چند جاده خاکی و ناهموار است؛ اما بهتر است این مسیر را با ماشین طی کنید، به دلیل اینکه بعد از رودخانه در حدود دو و نیم الی سه ساعت پیاده‌روی در انتظار شماست. همین پیاده‌روی طولانی و دور بودن مسیر باعث می‌شود خیلی‌ها نتوانند از این آبشار دیدن کنند.

آیا شما هم جزو معدود افرادی هستید که این آبشار بی‌نظیر را از نزدیک دیده‌اند؟ ما را با درج نظر و یا نوشتن سفرنامه‌، از تجربیاتتان باخبر کنید.

منبع : لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1278085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =