ترکیه در کیش مجموعه اقامتی پیشرفته می‌سازد

یک مجموعه بزرگ اقامتی، گردشگری و تفریحی با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری ترکیه در کیش ساخته می‌شود.

چمدان: این مجموعه که قرار است عملیات اجرای آن به زودی شروع شود شامل یک هزار اتاق مجهز به پیشرفته‌ترین امکاتنات اقامتی برای پذیرایی از گردشگران، سالن‌های پیشرفته برای برگزاری جشن‌ها و یا جلسات رسمی و همایش‌ها، رستوران‌های متعدد و مجهز ویژه بانوان و فضاهای خانوادگی، پلاژهای اختصاصی بانوان و آقایان، مجموعه‌ها و زمین‌های ورزشی از جمله زمین‌های فوتبال، پارک آبی ویژه بانوان، استخر و سالن‌های ماساژ مجزا برای استفاده آقایان و بانوان، و فضاهای تفریحی و سرگرمی‌های خانوادگی است که در فضایی به وسعت ۱۰ هکتار ساخته خواهد شد.

غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش در این زمینه گفت: ایجاد این مجموعه گردشگری عظیم در جزیره کیش، ضمن افزایش جذب گردشگران خارجی، هموطنان زیادی را برای سفر به کیش و بهره مندی از امکانات پیشرفته این مجموعه ترغیب می‌کند.

وی اضافه کرد: تجارب موفق ترکیه در عرصه گردشگری در کنار ظرفیت‌های خوب جزیره کیش زمینه یک تعامل سودمند طرفین را فراهم می‌کند.

سرمایه گذار خارجی این مجموعه که در ترکیه با چندین هتل و ۲۵ هزار تخت اقامتی فعالیت می‌کند نیز گفت: ساخت این هتل و مجموعه اقامتی و تفریحی بسیار پیشرفته در جزیره کیش، سطح خدمات گردشگری بین المللی را در این منطقه ارتقاء داده و امکانات ویژه بانوان و گردشگری اسلامی را در منطقه آزاد کیش تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه چنانچه خطوط پروازی بین کیش و ترکیه برقرار شده و همکاری لازم صورت گیرد گردشگران ترکیه‌ای از سفر به جزیره کیش استقبال می‌کنند اضافه کرد: اطمینان خاطر از رونق صنعت گردشگری کیش و شمار مسافران فراوان داخلی و خارجی که سالیانه به این جزیره سفر می‌کنند یکی از مهمترین دلایل سرمایه‌گذاری ما در جزیره کیش است چرا که اطمینان داریم ضریب اشغال هتل این مجموعه بیش از ۸۵ درصد خواهد بود.

مجید ملانوروزی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه سالیانه یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر به جزیره کیش سفر می‌کنند گفت: در حال حاضر پروازهای خارجی مستقیم از مقاصد عمان و دبی به جزیره کیش برقرار است که در صورت افزایش تقاضا و برقراری خطوط پروازی جدید بین کیش و کشورهای منطقه از جمله ترکیه، جزیره کیش با زیرساخت‌های مناسب ظرفیت پذیرش و میزبانی شایسته از گردشگران بین المللی را دارد.

مصطفی خانزادی معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش نیز از آمادگی کامل معاونت عمرانی سازمان برای همکاری‌های تخصصی در زمینه مشاوره عملیات اجرایی ساخت این مجموعه گردشگری خبر داد و گفت: ضریب اشغال هتل‌های جزیره کیش در برخی فصول سال از جمله جشنواره تابستانی و نوروز بیش از ۹۰ درصد خواهد بود تا جاییکه برخی گردشگران از یکی دو ماه قبل از سفر، هتل مورد نظر خود را رزرو می‌کنند.

وی افزود: در راستای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در کیش روال دریافت مجوزهای لازم و پروانه ساخت و ساز این هتل به صورت ویژه در کوتاهترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اعلام اینکه هم اکنون در جزیره کیش ۵۰ هتل در مراحل مختلف ساخت و تجهیز قرار دارندکه سه هتل تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد گفت : مراحل ثبت شرکت ترکیه‌ای برای ساخت این مجموعه بزرگ گردشگری در کمتر از یک روزکاری انجام شد. قرار داد نهایی این طرح تا دو هفته آینده تنظیم و در یکی دو ماه آینده عملیات اجرایی این مجموعه آغاز می‌شود.

ناصر آخوندی اظهار داشت: با توجه به ابراز علاقمندی قطر برای استفاده از امکانات ورزشی ایران در طول برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲، ساخت این مجموعه با زمین‌های ورزشی متعدد، فرصت خوبی را برای توسعه گردشگری ورزشی در جزیره کیش فراهم می‌کند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    3 1
    همه چیز برای پولداران ، حال این پول از چه راهی وچگونه بدست آمده مهم نیست .
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    0 0
    فایده نداره چون بازهم مردم سفر به ترکیه را ترجیح میدهند علتش را خودتان هم میدانید .