شهرداری تهران، منطقه آزاد تجاری و اقتصادی در جنوب پایتخت می‌سازد

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در نشست خبری امروز خود اعلام کرد منطقه آزاد تجاری و اقتصادی در جنوب تهران توسط شهرداری پایتخت ایجاد خواهد شد. اتفاقی که احتمال دارد باعث رشد قیمت زمین در اراضی جنوب تهران، افزایش واردات مستقیم کالا به بازار مصرف تهران و رشد بیشتر کالبدی پایتخت شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از آنکه طلبکاران شهرداری تهران هر هفته مقابل ساختمان شورا و شهرداری تجمع کردند و راههای کسب درآمد شهرداری، به دلایل متعدد از جمله منع تغییر کاربری باغات، جلوگیری از تراکم فروشی و ساخت و ساز در پهنه های غیر مسکونی بسته شد، شهرداری تهران به فکر ایجاد درآمد از راههایی مانند گران کردن عوارض شهری، عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک و گران کردن خدمات شهری افتاد.

حالا خبر می رسد شهرداری تهران در حال ایجاد منطقه آزاد تجاری و اقتصادی در جنوب تهران است که انتظار می رود درآمدهای زیادی را نصیب مدیریت شهری کند. این خبر را قادری مدیرعامل شهرآفتاب در نشست خبری نمایشگاه روباتیک (آیرکس) اعلام کرد. نمایشگاهی که از ۹ تا ۱۲ آبانماه در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

قادری مدیرعامل شهر آفتاب درباره ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و تجاری در جنوب تهران توسط شهرداری گفت: از یک سال پیش با وزارت صمت به تفاهم رسیده ایم که نمایشگاه های پرمخاطب به شهر آفتاب منتقل شود. استانداری تهران هم ورود کرد و دستور داد برگزاری هر گونه نمایشگاه پرمخاطب در شهر تهران ممنوع شده و همه نمایشگاه های پرمخاطب باید به شهر آفتاب منتقل شود ولی باز هم این دستور کافی نبود.

او ادامه داد: در راستای رونق بخشی به شهر آفتاب، استراتژی ایجاد منطقه آزاد تجاری در جنوب تهران در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه در حال عملیاتی شدن است. ما سال گذشته این موضوع را به شهردار تهران پیشنهاد کردیم. شهردار تهران، طی یک مکاتبه رسمی، این پیشنهادها را از رئیس جمهور درخواست کرد. رئیس جمهور دستور پیگیری را به هیات دولت دادند و در اسفندماه، این دستور به کمیسیون زیربنایی دولت ارجاع شد. در ۲۰ فروردین ماه امسال، من به نمایندگی از شهرداری تهران در کمیسیون مربوطه دولت حضور یافتم و بالاتفاق مصوب شد بحث منطقه آزاد اقتصادی و تجاری با نظر موافق کمیسیون در دستور کار قرار گرفت. متعاقب آن، وزارت صمت و شهرداری وارد یک گفتگو شدند. چندین جلسه متعدد در سطح کارشناسی و معاونان وزارتخانه صمت و شهرداری تهران برگزار شد.

مدیرعامل شهر آفتاب ادامه داد: با نظر مساعد دوستان در شهرداری و وزارت صمت، در حال مذاکره هستیم تا مشاور صاحب صلاحیت تعیین و طرح و لایحه پیشنهادی منطقه آزاد تجاری به کمیسیون مربوطه در هیات دولت تقدیم شود.

شهر آفتاب میزان ۲۶ نمایشگاه است

مدیرعامل شهر آفتاب ادامه داد: امیدواریم یک روزی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تبدیل به مرکز گفتگوهای اقتصادی تهران شود. طبیعتا فعالیتهایی مانند برگزاری نمایشگاه ها و توسعه کشور نیازمند این است که نوع و کیفیت کارها سنجیده شود. ما در ابتدای راه در برگزاری نمایشگاه فناوری هستیم. حدود ۶۰ نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شده است و در سال جاری هم برگزاری ۲۶ نمایشگاه دیگر را در دستور کار داریم.

قادری در ادامه سخنانش گفت: با وجود تحریمها، برگزاری نمایشگاه ها در مجموعه شهر آفتاب در حوزه متراژ رشد دوبرابری را خواهد داشت. در سال ۹۷ توانستیم در ۱۲۰ هزار متر مربع نمایشگاه برگزار کنیم. در سال جاری که ۲۶ نمایشگاه در دستور کار داریم، با وجود تحریم ها با رشد دوبرابری در حوزه متراژ مواجه خواهیم شد و در فضایی نزدیک به ۲۱۰ هزار متر نمایشگاه برگزار می کنیم.

او با اعلام اینکه نمایشگاه های پرمخاطبی از جمله نمایشگاه خودرو، در شهر آفتاب برگزار می شود، گفت: این نمایشگاه در شهر تهران، ترافیک و آلودگی زیادی به وجود می آورد که از ۳ سال پیش در شهر آفتاب برگزار می شود که امسال نیز اینجا برگزار خواهد شد. نمایشگاه های صنعت گاز، هتل داری و روباتیک هم در شهر آفتاب برگزار خواهد شد. همچنین نمایشگاه توانمندیهای صادرات ایران و نمایشگاه صنایع کوچک ایران، نمایشگاه تهران پلاست، صنعت ساختمان و نمایشگاه های زیادی که بسیار پرمخاطب است در شهر آفتاب برگزار می شود.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =