۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۱

پنجمین همایش "تکریم چهره‌های قرآنی" دیشب، 15 بهمن‌ با تجلیل از 31 پیشکسوت و فعال قرآنی از سوی سازمان دارالقرآن در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

تکریم چهره‌های قرآنی از سال 1385 از سوی سازمان دارالقرآن الکریم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شده و تا کنون چهار دوره آن برگزار شده است.

در سال‌های 85 و 86 کسانی که در عرصه‌‌های بین‌المللی مسابقات قرآن کریم رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند‌ و نیز افرادی که در آزمون‌های حفظ قرآن کریم حائز رتبه برتر شده بودند، مورد تکریم قرار گرفتند، اما از سال 86 استادان شاخص در عرصه قرآن کریم نیز تقدیر و تکریم شدند و این سومین سالی است که همایش "تکریم چهره‌های قرآنی" به این شکل برگزار می‌شود.

در این مراسم 31 فعال قرآنی تجلیل شدند که 26 نفر آنها استادان و پیشکسوتان قرآنی و 5 نفر نیز دارندگان مقامهای بین المللی هستند .

یونس عقیلی نفر اول رشته حفظ کل مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس، مسعود نیک‌دستی نفر برتر رشته قرائت بیست‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران در سال جاری، حامد ولی‌زاده نفر اول رشته قرائت و محمد خطیبی نفر اول رشته حفظ کل سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و فاطمه عبدلی نفر اول مسابقات بین‌المللی کشور اردن در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم در این مراسم تجلیل شدند .

جهانگیر امیری از کرمانشاه، مجید باوردی از استان آذربایجان شرقی، محمد‌رضا حاجی‌اسماعیلی از اصفهان، عبدالحسن محمد‌پور از اردبیل، حسین محمدی‌هزاوه از استان مرکزی، محمد‌رضا صدری‌راد از هرمزگان، ‌عزیز حیدرآبادی از کرمان، ابراهیم مهبودی از استان فارس، فرهاد فلاح‌پور از گیلان، محمد‌هادی شفیق از مازندران، ابوالفضل علامی از استان قم، شمس‌الله دارابی از ایلام، غلامحسن مراد‌قلی از استان سیستان و بلوچستان، ید‌الله‌ احمدی از بوشهر و الیاس چراغ‌زاده از کهگیلویه و بویراحمد نیز با لوح تقدیر و جوایز ارزنده مورد تکریم قرار گرفتند.

در ادامه اکبر رضا‌زاد مراداعلاء از استان آذربایجان غربی، ابراهیم پورفرزیب (مولایی) از تهران، محمدرضا ابوالقاسمی از تهران، محمد‌رضا چابکی از خراسان رضوی، عباس حزباوی از استان خوزستان، نجم‌الدین هاشمی از کردستان، آیت‌الله سیدعلی شفیعی از خوزستان، سید‌حسین هاشمی از گلستان، بهرام‌علی‌ قره‌باغی از همدان، محمد‌علی تجویدی از یزد و یحیی علیمردانی از تهران در این همایش مورد تجلیل قرار گرفتند.

به نقل از مهر/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =