آیین  گرامیداشت شهید کوهسار فاتحی برگزار شد

مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت شهید نجاتگر جمعیت هلال احمر استان کردستان، شهید کوهسار فاتحی در میان جمعیتی از جوانان، امدادگران، داوطلبان و اقشار مختلف مردم در شهرستان کامیاران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان اظهار داشت: شهید امدادگر، "کوهسار فاتحی" نمونه یک خدمتگزار بی منت و یک امداد رسان واقعی بود و عاملان شهادت آن با این عمل وحشیانه ثابت کردند که دشمنان اصلی انسانیت هستند.

محمد باقر محمدی گفت: قوانین بین المللی حقوقی و کنوانسیونهای حقوقی ژنو، امدادگران را مصون از هرگونه حمله و مخاطره ای دانسته، لذا معاندان نظام به هیچگونه تعهد اخلاقی و انسانی پایبند نیستند و با شهادت کوهسار فاتحی، قلب اسلام، مردم و خدمت به مردم را نشانه گرفته اند.

وی در خصوص خصیصه های اخلاقی و شخصیتی شهید کوهسار فاتحی خاطر نشان کرد: شهید فاتحی یکی از نجاتگران و امدادگران زبده و پر انرژی استان کردستان بود که به خوش خلقی و نجابت معروف بوده و در  عملیاتهای امداد و نجات متعددی، صادقانه و بدون منت مشارکت فعال داشته است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان ضمن تقدیر از قدرشناسی مردم شهرستان کامیاران و استان کردستان  به دلیل احترام به شان شهیدان، راه شهیدان اسلام و انسانیت را پررهرو و پررونق توصیف کرد و تکریم مقام شهدا و تجلیل خانواده های معظم شهدا را وظیفه تمام آحاد جامعه عنوان کرد.  

لازم به ذکراست که شهید کوهسار فاتحی از نجاتگران هلال احمر کردستان بود که در شامگاه بیست و نهم تیرماه ۱۳۸۷ در حین انجام ماموریت امدادی بدست تروریستان نا اهل در شهرستان کامیاران به شهادت رسید.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =