مگر خودروساز بیمار است که ماشین دپو کند و به خریدار جریمه‌ بدهد؟

سعید لیلاز گفت: خودروسازان هیچ منافعی از محل افزایش قیمت خودرو در بازار ندارند.

 این تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرآنلاین، با تاکید بر اینکه باید از انتشار دروغ در خصوص عملکرد دولت و خودروسازان و ... پرهیز کرد؛گفت: توقع ما این نیست که واقعیت موجود را در خصوص عملکرد دولت و خودروسازان بگویید بلکه انتظارمان تنها این است که دروغی در این زمینه منتشر نشود.

او با اشاره به اینکه خودروسازان هیچ عمدی در دپوی خودرو و عدم تحویل آن به بازار ندارد، اضافه کرد: سئوال اساسی من این است که سایپا و ایران خودرو چه بیماری باید داشته باشند که به دلیل تاخیر در تحویل خودرو به مشتری جریمه بدهند اما خودرو را تحویل ندهند؟ پاسخ این سئوال مشخص است، این خودروها ناقص است و علت نقص آنها نیز به شدیدترین تحریم های ظالمانه اعمالی علیه ایران بر می‌گردد.

 وی با تاکید بر اینکه در همین شرایط موسسات نظارتی از استانداردهای تدوین شده خود کوتاه نمی‌آیند، گفت: من در این حوزه داوری نمی کنم اما نکته اینجاست که در همین شرایط تحریم، استانداردها به قوت و قدرت خود باقی است و در نتیجه احراز این استانداردها خود زمان بر است.

خودروسازی ها

منتظر مهر ماه باشید 
وی با تاکید بر اینکه خودروهای ناقص مانده در خودروسازی‌ها اتفاقا چند ده هزار دستگاه نیست بلکه به صدها هزار دستگاه می‌رسد، ادامه داد: از اواخر خرداد ماه عملیات اصلاح در خودروسازی‌ها آغاز شده و تمام خودروهایی که ناقص هستند، به تدریج در حال تکمیل و عرضه به بازار هستند.

 وی تاکید کرد: تصاویری از دپوی خودرو در ایران خودرو و سایپا منتشر می‌شود تا بگویند این خودروها انبار شده و خودروساز، آن را به بازار عرضه نمی‌کند، این در حالی است که نگهداری خودرو برای خودروسازان کاری عملی و اقتصادی نیست و این اقدام برای خودروساز زیان به همراه دارد، به هر حال این خودروها زیر آفتاب، آسیب می‌بینند و موقع تحویل لازم است اصلاحاتی بر ان انجام شود که همین کار هزینه مضاعف به همراه خواهد داشت.

 این تحلیلگر مسائل اقتصادی ادامه داد: هیچ شرکتی از روی خواسته و منفعت طلبی این کار را نمی‌کند و باید واقعیات موجود در این حوزه را مورد بررسی قرار داد.

به گفته وی طبق مقررات خودروسازی‌ها حق نگهداری خارج از عرف خودرو را ندارند، گفت: تحلیل ما این است که تا پایان مهر و اوایل آبان سال جاری با رسیدن قطعات کلی از داخل و خارج ، مشکلات برطرف شود و بازار به ثبات بیشتری برسد .

افزایش عرضه در راه است
وی به وضعیت کنونی بازار اشاره کرد و گفت: همین حالا نیز ثبات بازار خودرو و بهبود وضعیت نسبت به دو ماه قبل ناشی از افزایش عرضه خودرو به بازار است، خودروسازان از افزایش قیمت خودرو در بازار هیچ منفعتی ندارند و هر چه غیر از این دروغ محض است. همان طور که گفتم ماندن خودرو در خودروسازی‌ها نیز ناشی از کسری قطعات است که با توجه به اقدامات صورت گرفته تا پایان مهر و اوایل آبان این مشکل حل خواهد شد و در این محدوده زمانی علاوه بر تولید چهار هزار خودرو به صورت روزانه، نزدیک به ۲۰۰ هزار خودرو با تکمیل قطعات به بازار عرضه می‌شوند. 

او به زیان هنگفت خودروسازان در سال ۹۷ اشاره کرد و ادامه داد: خودروسازان از دولت گله دارند که در اثر بی عملی و بی تصمیمی در سال ۱۳۹۷ بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت به خودروسازان تحمیل کرد ، چرا که لازم بود یا قیمت تمام شده را ثابت نگه دارد یا قیمت تحویل کارخانه را افزایش دهد که این مهم محقق نشد و این زیان را به خودروسازان کشور تحمیل کرد .

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 118
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    46 1
    خوب شفاف بگین . هر جور قطعه بخواهید کن دارم
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
      3 1
      من هم قطعه دارم
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
      2 0
      حالا جریمه اینقدر زیاده؟
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
      0 0
      واقعا > قطعه فروشی؟
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    24 4
    بله درست میگین
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    137 3
    اگر قطعه نیست چرا هنوز فروش فوری میزند؟؟؟؟
  • AE ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    119 1
    برادرمن بگو اگر قطعه ندارن پیش فروش نکنن
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    99 1
    نه بابا مشکل از منه
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    46 1
    یعنی مهرامسال قیمت خودروب رمیگرده به مهر پارسال ؟
  • DE ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    8 4
    خوب این که نشد
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    45 3
    جناب ليلاز لطف کنید بگین چرا باید انحصار در بازار خودرو باشه
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    27 0
    یعنی صنعت خودرو مشکل نداره؟ معنی اش اینه؟
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    66 0
    سودی که به مشتری میده کم وناچیز هست
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    39 0
    اتفاقا کل اقتصاد ما بیماره
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    37 0
    مبلغ پرداختی بابت جریمه اصلا با زیان تاخیری که به من تحمیل شد همخوانی نداشت
  • JP ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    35 0
    ببیند دپوی خودرو شاید الان برای نبود قطعه است اما سال قبل هم برای همین بود ؟ لطفا توضیح بدین . ا توقع داریم بشنویم
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    18 0
    عجیبه
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    23 0
    داستان عیجیبی است این داستان خودروسازی من موندم چرا مشکلات این ها تموم نمیشه
  • NL ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    18 0
    مطمئن باشم همه حقیقت همینه؟
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    19 0
    ببینید من نمی تونم باور کنم که همه این ها کمبود قطعه دارند
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    31 0
    خوب آقای لیلاز در یک مصاحبه شفاف تشریف بیارین سئوالات ما را حواب بدین . سود گرانی خودرو به جیب خودروساز که نمی رود . ضرر هم می دهد . ما هم ضرر میدیم پس کی سود میبره؟
  • مرتض IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    24 0
    باشه . من رو ببخشید تو رو خداااااا
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    16 0
    کدم بنگاه در ایران سود مصرف کننده رو در نظر داشته که خودروسازان رد نظر داشته باشن ی
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    21 0
    اقا خودروی من را دیر تحویل دادن . اگر از بازار ازاد اون موقع خریده بودم این قدر ضرر نمی کردم
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    17 0
    اتفاقا بسیار سرحال و قبراق است!
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    18 0
    خودروساز ایرانی قبل تحریم هم مشکل داشت پس بهتره مشکلات ایم صنعت را ریشه ای حل کنید.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    20 1
    ای بابا بدهکارم شدیم ها
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    8 1
    از شما خیلی متشکرم.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    12 0
    حالا شما خودت رو ناراحت نکن
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    16 0
    حالا چرا شما ناراحتی؟
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
      1 0
      واقعا !!!!
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    30 0
    اگر خودرو سازها ضرر میکنند چرا هر ساله چند صد میلیون تومان پاداش به هیات مدیره میدهند
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    11 0
    این قدر هم پیچیده نیست
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    19 0
    از نفروختن و افزایش قیمت خود رو سود می برند
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    4 0
    خوب این هم شد یک جمله معروف
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    3 0
    بله بیمار نیست
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    3 0
    بسیارعالی
  • FR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    7 0
    حالا ما بدهکار شدیم
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    9 0
    ما مشتریان بد هستیم
    • حمید IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
      4 0
      اتفاقا ایراد از ما مشتری هاست !!! وقتی پراید ده تومنی می شه پنجاه تومن و من و شمای مشتری باز هم برای خریدش صف می ایستیم خوب معلومه خودروساز هم برای سود بیشتر هر کاری دلش بخواد با مصرف کننده می کنه
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    2 0
    باشه خیلی خوبه
  • فاضل IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    15 0
    سئوال شما جوابش خیلی آسان است افزایش قیمت خودرو در اثر تزریق قطره چکانی خودرو ، نجومی است که اصلا قابل مقایسه با جریمه تاخیر نیست
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    9 0
    مگر جریمه می دهند آقای دکتر؟
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    21 1
    براي پيش فروشهاي غير قطعي (قسمت عمده فروش خودروسازها) وقتي افزايش قيمت خودرو بيش از سود تاخير باشد خب مي صرفد كه خودروساز خودرو تحويل ندهد . اين مساله ساده كجايش عجيب است ؟!!
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    15 0
    وقتی انبار کردن کالا توجیه بیشتری از تولید داشته باشد، احتکار منطقی است
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    4 0
    اقتصاد ایران بیماره طبیعتا خودروساز هم مبتلا شده دیگه
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    14 0
    یعنی بعد 50 سال حمایت صنعت خودروسازی باید وضعش این باشه؟
  • کریم IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    19 1
    تا موقعی ما ایرانی ها به هم رحم نکنیم و برای هم ارزش قائل نشویم از بقیه دنیا چه انتظاری داریم. این یک واقعیت است که تمام تولید کنندگان ایرانی فقط و فقط به فکر درآمد هستن نه سلامتی مشتری. چون هیچ جای دنیا از ما خرید ندارند و تولید کننده هم خیالش راحت است هر جنسی بسازم ازم میخرند....در صورتیکه ما فقط و فقط میشتریها از تولید کننده حمایت میکنیم ولی تولید کننده ابدا و هرگز از خریدار حمایت نمیکنه
  • نیما IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    20 0
    دکتر جان پارسال ساینا رو 32 تومن می فروخته و الان همون ساینا تولید شده پارسال رو 56 تومن. مگه جریمه تاخیر چقدره؟ اگه 10 تومن پیش پرداخت گرفته باشه تو یک سال زیر 5 تومن جریمه اش می شه.
  • US ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    8 0
    داستان کاملا معلومه
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    12 0
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    7 0
    جریمه نمی دهد
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    8 0
    اگر سود ببرد که بیمار نیست
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    9 0
    مگه چقدر جریمه میده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    4 2
    اقتصاد مقاومتی به درد این روزها می خورد
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    5 0
    خوب این هم از مشخصات یک صنعت توسعه نیافته است
  • RO ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    10 0
    قطعه از کجا میاد برای هر و ابان . اگر نیامد چی ؟ اقا یک معادله ساده . قطعه ندارید نفروشید
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    6 0
    اگر سود کرد چی؟
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    15 1
    چطور نگهداری شکر در انبار نفع داره اما نگهداری خودرو نفعی نداره؟
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    8 0
    می دونید شایعه کجا پیش میاد . جایی که انحصار هست
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    8 0
    تا جایی که من میدونم عدم عرضه باعث افزایش قیمت میشه . فاصه قیمت پراید در بازار الان 11 میلیونه وای به بقیه
  • DE ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    8 0
    یعنی همه این خودروها معیوب هستند؟
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    3 0
    سکوت سرشار از ناگفته هاست
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    4 0
    خوب ماشین من رو بهم نشون بدین ببینم کدوم قطعه اش کمه .
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    3 0
    لطفا توجیه نکنید
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    6 0
    ببخشید من پول دادم و شما خودرو ندادید
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    3 0
    بفرمایید کدوم مدیر دولتی حاضره پراید سوار بشه
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    13 0
    پراید 8 میلیونی که شده 50 میلیون هیچ سودی برای خودروساز ندارد ؟ بسه بابا .
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    6 0
    می دانید انحصار را برطرف کنید تا کسی درباره خودروسازی ها دروغ نگوید
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    17 0
    بیمار نیست . مابیماریم که برای این خودروی ناقص باید پولمون رو بخوابونیم
  • کاربرجدید IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    18 0
    جریمه ای که می دهد در مقابل افزایش قیمتی که فروشنده مصوب می کند مبلغی ناچیز است مگر اینکه خرید قطعی باشد.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    9 0
    جریمه ناچیز دربرابر افزایش قیمت هنگفت
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    2 0
    باشه بیمار نیست
  • IQ ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    8 0
    جهت اطلاع جریمه نمیده
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    8 0
    چرا قبل از تحریمها واردات رو ممنوع کردید ؟
  • US ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 0
    باید برسیم آیا مشتری بیمار است؟
  • NL ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 0
    خوب دیگه مشکل حله . همه دروغ میگن
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 0
    خوب روراست باشید . دقیق بگین چقدر قیمت تمام شده خودروهاست
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    1 0
    زرنگ ، زرنگ، زرنگ . هودروسازان زرنگند که در سال 2019 دارند این خودروها را تولید می کنند.
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    1 0
    خیلی خودخواهید
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 1
    صلوات بفرستید حل میشه
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    1 0
    ای بابا . عجب مشکلاتی داریم . حالا با این ناراحتی چه کنیم؟
  • حق گو IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    2 0
    اگر افزایش قیمت 100 % جریمه تاخیر 10 % باشه دپو به صرفه نیست؟!
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    1 0
    وای تو رو خدا جریمه ندین. ما راضی نیستیم
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    1 0
    بله این مشتریان واقعا ظالم هستند
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    2 0
    مشکل اینه که خودروساز ما خودروساز نیست
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    6 0
    پژو 206 تیپ 2 از 32 میلیون تومن شده 85 میلیون بعد مگه چقدر جریمه تاخیر میده که این اختلاف جبران بشه؟
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    1 0
    یک بار هم حقوق تری را رعایت کنید شاید خوشتون اومد
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    1 0
    من افزایش شدید قیمت را باور کنم یا این حرفها رو
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    3 0
    مگر خودروساز بیمار است که ماشین دپو کند و به خریدار جریمه‌ بدهد؟اگر جواب رو بگم ناراحت میشین
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    به نظرتون جواب این سئوال چیه؟
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    اگر خودرو با کیفیت خوب تولید نکنه چرا اصلا باید فعالیت کنه
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    1 0
    اقتصاد بیماره اما خودروساز سالمه
  • علی پارساپور IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    3 0
    خواهشا با جزییات مشخص کنید تولید پراید و یا 405 چقدر برای شرکت هزینه تمام شده اش است و چقدر سود می کنند یعنی هزینه تمام فطعات،دستمزد کارگر ،سود کارخانه و ... را به ریز در دسترس عموم قرار دهید تا شفافیت سازی شود
  • علی پارساپور IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    2 0
    خواهشا با جزییات مشخص کنید تولید پراید و یا 405 چقدر برای شرکت هزینه تمام شده اش است و چقدر سود می کنند یعنی هزینه تمام فطعات،دستمزد کارگر ،سود کارخانه و ... را به ریز در دسترس عموم قرار دهید تا شفافیت سازی شود
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    بيمار دلار است
  • علی پارساپور IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    2 0
    خواهشا با جزییات مشخص کنید تولید پراید و یا 405 چقدر برای شرکت هزینه تمام شده اش است و چقدر سود می کنند یعنی هزینه تمام فطعات،دستمزد کارگر ،سود کارخانه و ... را به ریز در دسترس عموم قرار دهید تا شفافیت سازی شود
  • علی پارساپور IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    2 0
    خواهشا با جزییات مشخص کنید تولید پراید و یا 405 چقدر برای شرکت هزینه تمام شده اش است و چقدر سود می کنند یعنی هزینه تمام فطعات،دستمزد کارگر ،سود کارخانه و ... را به ریز در دسترس عموم قرار دهید تا شفافیت سازی شود
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    مشکلات تولید خودرو در ایران انحصار
  • nayeb IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    2 0
    کسایی که سال 96 قبل این گرونیا ماشین ثبت نام کردن و هنوز تحویل نگرفتن فقط بازیچه این خودروسازهان. هر روز ی چیز میگن و همش پول میگیرن . یعنی یک مدیر ندارن که تعداد قطعات را برآورد کنه بعد خط تولید را راه بندازه و پیش فروش بزنه؟؟؟
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    1 0
    شاید غیر ارادی باشه
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    1 0
    بیمار که مقصر نیست
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    2 0
    اتفاقا عین سلامتی است که خودرو رو دپو کنه وجریمه بده
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    1 0
    یک بار یک جا رو نشون بدین تولید کننده ایرانی به مسئولیت خودش عمل کرده باشه
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    1 0
    حالا تولید خودرو در تنگنا خیلی مهمه؟
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    2 0
    کار کار سودآوریه
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    2 0
    خوب بیایید ما رو جریمه کنید
  • DE ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    2 0
    حودروساز باید تن به قواعد دنیای نوین بدهد
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    2 0
    خوب این که شد بدتر . وقتی قطعه نیست تولید اقتصادیه؟
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    2 0
    نه تورو خدا بیاین استاندارهارو رعایت نکنین تا زودتر ماشینمون تحویل بشه، ما راضی به این همه استاندارد و ایمنی پراید نیسیم!! مرد حسابی خوبه که رییس پلیس تهران همین یه هفته پیش گفت سایپا و ایرانخودرو دارن ارابه مرگ میسازن
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 1
    از نظر اقتصادی کارشون درسته
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    3 0
    وقتی ۲۰ درصد جریمه بدهد ولی قیمت خودرو ۷۰ درصد رشد کند سود هم می کند
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    2 0
    پارکینگ ها در حال انفجاره . قطعه نیست تولید نکنن
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    1 0
    باشه . مشکل حل شد
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 0
    لطفا خودروی ثبت نام شدگان را بدهید
  • داود IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    0 0
    فعلا که خودروی ۳۰ روزه من رو کرده ۶۰ روزه اونم با تحمیل بخشنامه برای اینکه جریمه دیرکرد نده .من ۳۰روزه نوشتم ولی تو پذیرشم زده ۶۰روزه
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    0 0
    اصلا حواسشون به مشتری نیست . اولیوت دست چندمه
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    0 0
    امان از گرونی