مشاهده سنقر گندمزار در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: سنقر گندمزار در تالاب بین المللی چغاخور شهرستان بروجن، شناسایی و به جمع پرندگان مشاهده شده در این استان پیوست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ، شهرام احمدی اظهار داشت: سنقر گندمزار با نام علمی  (Circus pygargus)پرنده ‌ای است از تیره شاهین سانان که در تالاب بین المللی چغاخور توسط رشید برادران قهفرخی مشاهده و توسط آقایان محسن ملاح و کاوه پیوندی شناسایی شده است.

وی افزود: سنقر گندم زار، ۴۰ تا ۴۵ سانتی‌متر است؛ اندکی کوچک‌تر و باریک جثه‌تر از سنقر خاکستری است. با بال‌های باریک‌تر و نوک‌تیزتر و پروازی بسیار سبکتر و پرنده ماده شبیه زیادی به ماده سنقر خاکستری دارد، ولی معمولاً سفیدی دمگاهش کمتر است.3w87_montagu_39_s_harrier-_1_ind-_choghalkor-_3_ord_1398-_rashid_baradaran_ghahfarokhi-_id_m_mallah_amp_k_peyvandi.jpg

این مقام مسئول عنوان کرد: سنقر گندم زار پرنده‌ایست که در باتلاقها، بیشه‌ها و زمین‌های زراعتی است و  وقتی تعدادشان زیاد می‌شود بین گیاهان مرطوب یا به‌طور اتفاقی در کشتزارها آشیانه می سازند.

گفتنی است ، تالاب بین المللی چغاخور با مساحت دو هزار و ۴۳۰ هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسیر جاده شهرکرد به خوزستان، در نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و ۶۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =