بازداشت شاعر زن فلسطینی، تنها برای سرودن یک قصیده

مهر نوشت: دارین طاطور، شاعر فلسطینی مدت پنج سال است که به دلیل سرودن قصیده‌ای که در آن از هم وطنان خود خواسته که مقاومت کنند، در زندان به سر می‌برد.

دارین طاطور، شاعر فلسطینی از اهالی روستای الرینه واقع در منطقه الجلیل اسفل در شمال فلسطین است. او در سال ۲۰۱۵ میلادی به هنگام انتفاضه مجدد مردم فلسطین با سرودن شعری با عنوان «ملت من مقاومت کن» توسط پلیس رژیم صهیونیستی بازداشت و به تهمت تشویق مردم به خشونت، حمایت از سازمان‌های تروریستی و از جمله جهاد اسلامی به حبس محکوم شد. او مدت سه سال و نیم از دوران بازداشت خود را در زندان‌های انفرادی مختلف به سر برد و سپس در یکی از شهرک‌های صهیونیست نشین در حصر خانگی به سر برد و پس از آن به صورت الکترونیکی در محدودیت شدید در منزل خانواده خود تحت کنترل شدید امنیتی قرار داشت.

پلیس رژیم صهیونیستی ابتدا از او خواست تا با اعتراف به اشتباه خود از تخفیف در مجازات زندان از سه سال به شش ماه بهره‌مند شود اما او از این کار امتناع ورزید. او از مشاهدات خود در زندان از وجود خانم‌های زخمی با گلوله جنگی سخن می‌گوید که هیچ گونه درمانی بر روی آنها صورت نگرفته و از محکومان به حبس ابد به ویژه از اهالی غزه می‌گوید که از هرگونه دیدار با بستگان خود محروم هستند.

دارین طاطور پس از آزادی از زندان از دادگاه شهر الناصره درخواست آزادی بیان در سرودن اشعار کرد و در نهایت دا‬ به او اجازه داده شد تا بار دیگر به سرودن اشعار خود ادامه دهد. اما دادستانی تنها تا پایان ماه ششم میلادی این رأی را قابل اجرا دانست و آن را به دادگاه عالی بیت المقدس ارجاع داد تا بار دیگر او از سرودن اشعار مقاومت منع کنند.

۵۷۲۴۳
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    40 2
    یعنی ما شاعر زن زندانی نداریم ؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
      4 0
      اومدم همینو بگم دیدم شما زحمتشو کشیدی.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    36 1
    بابا عجب رویی دارین شماها دیگه. ایول ا..
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
      23 0
      از این بامزه تر تنظیم خبرهاییه که درباره شیخ زکزاکی و شیخ عیسی قاسم کار می کنند. چنان نگران حصر شیخ قاسم و بیماری شیخ زکزاکی هستن که آدم فکر می کنه ایران یه کشور دیگه است ما داریم یه جا دیگه زندگی می کنیم!
  • عرشیا IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    10 0
    سنگ پا رو شرمنده کردین به خدا....
  • ایران IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    11 0
    خبرآنلاین زرد نویس شدی.اون از تیترهای کیهان اینم از این.ی نگاه به زندان ها و ممنوع الکارها بنداز بعد شروع کن از فلسطینی ها تیتر زدن