رهن کامل‌های قیمت‌مناسب در بازار اجاره

دنیای اقتصاد نوشت:طی روزهای اخیر بر تعداد آپارتمان‌های رهن کامل عرضه شده در بازار اجاره مسکن، آن هم با ویژگی قیمت نسبتا مناسب افزوده شده است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، بازار اجاره مسکن با نزدیک شدن به میانه فصل نقل و انتقالات ملکی با افزایش تعداد آپارتمان‌های رهن کامل در دامنه قیمتی نسبتا مناسب روبه‌رو شده است.

البته عمده این آپارتمان‌ها سن بنای بیش از ۱۰ سال دارند اما با اینکه الزاما فاقد امکاناتی از قبیل پارکینگ و آسانسور هم نیستند، بعضا حتی زیر مترمربعی ۲ میلیون تومان اجاره، عرضه شده‌اند. به‌عنوان مثال آپارتمان ۷۰ مترمربعی ۱۲ سال ساخت با آسانسور در منطقه نارمک تهران، به‌صورت رهن کامل و با بهای ۱۲۰ میلیون تومان نزد بنگاه‌ها فایل شده است.

برخی از واسطه‌ها معتقدند این واحد مسکونی قابلیت عرضه با ودیعه تا ۱۴۰ میلیون تومان یعنی مترمربعی ۲ میلیون تومان را دارد اما موجر تصمیم گرفته با قیمت مناسب‌تری آن را عرضه کند. دو گروه از موجران در حال حاضر وارد بازار آپارتمان‌های رهن کامل قیمت‌مناسب شده‌اند.

گروه اول کسانی هستند که از ودیعه‌ای که از مستاجر قبلی نزد آنها باقی مانده، به نحوی استفاده کرده‌اند یا آن را در کاری سرمایه‌گذاری کرده‌اند که اکنون امکان نقد کردن آن در کوتاه‌مدت را ندارند یا اینکه تبدیل آن به نقدینگی را به صرفه نمی‌دانند.

در نتیجه این گروه ترجیح می‌دهند هر چه زودتر این ودیعه را از طریق اجاره دادن ملک به مستاجر جدید تامین کنند تا در موعد تخلیه مستاجر، مشکلی برایشان رخ ندهد. طبیعی است با توجه به مطلوبیت «رهن کامل» نزد مستاجران، آنها از حربه عرضه به‌صورت رهن کامل و با قیمت مناسب استفاده می‌کنند تا در اسرع وقت بتوانند مشکل پیش آمده را حل و فصل کنند. گروه دوم موجران نیز در این بازار، کسانی هستند که برنامه مشخص دیگری برای نقدینگی حاصل از ودیعه دریافتی در حوزه سرمایه‌گذاری دارند. گفته می‌شود برخی از موجران انگیزه خود از عرضه رهن کامل را، خرید خودرو عنوان کرده‌اند. البته بازار خودرو در روزهای اخیر با نوسان کاهشی قیمت روبه‌رو بوده است، اما بالا و پایین این بازار در یک سال گذشته سبب شده همچنان گروهی به سرمایه‌گذاری در این بخش تمایل نشان دهند.

قیمت اجاره مسکن

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    0 0
    خدا خیرتون بده. این قیمت ها مناسبه؟