۱ نفر
۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰

شقایق‌های منتظر در دشت لار + تصاویر

دشت لار، پارک ملی تهران
شقایق‌های منتظر در دشت لار + تصاویر

در 70 کیلومتری تهران، در نزدیکی لواسان، تعداد زیادی شقایق منتظر هستند که با رعایت اصول طبیعت گردی و محیط زیست به دیدنشان بروید، زیبایشان را تحسین کنید و از بودن در کنارشان غرق لذت شوید. اینجا جایی نیست جز دشت لار که از شمال به کوههای شهرستان نور معطوف می‌شود و جنوبش به لواسانات می‌رسد. قلعه خاتون بارگاه و گرمابدر نیز در قسمت غربی آن قرار دارند و در قسمت جنوب شرقی آن هم پلور و کوه دماوند نگهبانیش را می‌دهند.

دشت لار منطقه‌ی مسکونی نیست ولی ییلاق عشایر محسوب می‌شود. این منطقه از لحاظ جانوری (وحش) بسیار غنی و به همین خاطر از سال ۵۴ به پارک ملی لار تغییر نام داد و در سال ۶۱ به منطقه‌ی حفاظت شده تبدیل شد و در آن هرگونه شکاری ممنوع اعلام شده است. گونه‌های جانوری نادری همچون ماهی قزل آلای خال قرمز نیز در این منطقه تحت حفاظت می‌باشند.

دشت لار حدود ۷۳۵۰۰ هکتار است. در فصل بهار پیش از ۱۵ خرداد امکان عبور با خودرو از محیط بانی وجود ندارد، (به علت فصل زاد و ولد حیوانات) اما اگر قصد ورود به منطقه را دارید، باید حداقل ۲ کیلومتر را پیاده طی کنید تا به ترتیب به اولین نقطه دسترسی به آب سد و پس از ۵ کیلومتر به رودخانه دلیچای و حدود ۱۰ کیلومتر به رودخانه سفید آب و ۲۰ کیلومتر به پست تفرجگاهی انتهای سد برسید. امیدواریم این آخر هفته فرصت را مغتنم شمرده و سری به این نقطه‌ی زیبا و دلربا بزنید. باهم به تماشای اعجاز این منطقه می‌نشینیم.

منبع : لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =