شما نظر دادید: «پول نداریم، ازدواج نمی‌کنیم»

کاربران خبرآنلاین فقر را عاملی برای ازدواج نکردن افراد دانستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ چند روز پیش در خبرآنلاین در نظرسنجی‌ای از مخاطبین درخواست شد تا علل ازدواج نکردن جوانان را بیان کرده و راهکارهای خود را نسبت به این موضوع ارائه کنند.

در رابطه مردم نظرات متفاوتی داشتند، گروهی بر این باور بودند که قوانین موجود در حوزه ازدواج عامل عدم ازدواج جوانان است و برای حل موضوع، این قوانین باید تغییر کنند. در همین رابطه کاربری نوشته بود: «باید مجلس و قوه قضائیه محکم وارد شوند و جلوی مهریه های زیادخواهانه را بگیرند، قانون کنند که مهریه بیش از ۱۰ سکه ممنوع است و از نظر حقوقی و قانونی جایی برای اجرا ندارد.»

کاربران دیگری هم نوشته بودند: «آقا من جدا شدم. مهریه هم سنگین دادم. من از شما میپرسم شما نظر بدید به نظر شما چطور دیگه با این وضعیت میشه ازدواج کرد.» «کوتاه ومختصر: تا روزی که در قوانین ما چیزی به عنوان حق طلاق و مهریه وجود دارد روزگار ما بدتر نیز خواهد بود بنده در این خصوص پایان نامه نوشتم و به صراحت ایمان دارم که عقد ازدواج باید به صورت یک قرارداد همکاری تنظیم شود.»

اما بیشتر کاربران علت این موضوع مشکلات اقتصادی می‌دانستند. آنها در این رابطه نوشته بودند: «پول ندارند... در این وضعیت بد اقتصادی مگه میشه ازدواج کرد؟ برای ازدواج باید حداقل در تهران ماهی ۸ میلیون در آمد داشته باشی تا از پس خرج خونه و اجاره بر بیای» «جوان چون شغل با درآمد کافی ندارد و نمیتواند از عهده مخارج جشن عروسی و مسکن و ... بربیاید از مسؤلیت شانه خالی می کند نه به دلیل تغییر نگاه به ارزش ها و دین. این تغییر نگرش خودش معلول تفسیر بد و اجرای گزینشی احکام دینی است.» «لطفا فقط شغل ایجاد کنید و هزینه های زندگی را کاهش دهید و حواشی و هزینه های مراسم ازدواج را بشدت کم کنید و از همه مهمتر از بزرگتر بخواهید اینقدر ما جوانان را نترسانند» «چه کنیم؟ ارزانی را به کشور برگردانید تمایل و رقبت به تشکیل زندگی مشترک در بین جوانان بوجود می آید. خیلی ساده......» «باسلام.ازدواجی که بافقروفلاکت شروع شودازقبل شکست خورده است.نحوه ازداج درکشورمااشتباه است هم سنتی هم مدرن.ماالگوی خاصتی نداریم فقط شعارمیدهیم؟»

با این وجود برخی کاربران می‌گفتند مشکلات مالی تنها دلیل این مشکل به وجود آمده در کشور نیست. آنها در این رابطه نوشته بودند: «در نظر اول همه مشکلات مالی را دلیل ازدواج نکردن عنوان می کنند. در حالی که به نظر من دلیل اصلی تغییر نگاه جوانان به زندگی مشترک و فاصله گرفتن از سبک زندگی دینی و سنتی است. در این نگاه غیر دینی جوانان از قبول تعهد و مسئولیت شانه خالی می کنند. وگرنه بسیاری از جوانانی که هنوز باور دینی دارند با وجود هزینه های کمر شکن به ازدواج تن می دهند.» «گذشته از مشکلات مالی تو ایران، دیگه عصر ازدواج و خانواده و تولید مثل و تولید مثل و تولید مثل تموم شده نه تو ایران که کل جهان، جمعیت بشر به مقدار اشباع نزدیک شده و امکان افزایش جمعیت به شکل گذشته دیگه نیست در آینده شاید از هر دو انسان یکیش والد بشه انسان ها از این به بعد وقتشون رو صرف چیزهای مهمتری خواهند کرد.» «مشکلات که زیاده...ولی خیلی از کسانی که هیچ مشکلی ندارن هم ازدواج نمیکنن.مثلا دوست من.مهندس شاغل پولدار هست خونه داره سفرهای خارجی هم میره زن نمیگیره ولی ....کلی همش مشکل مالی نیست» «به عنوان یه جوان با وجود اصرار چند ساله خانواده وضعیت مجردی رو به متاهل شدن ترجیح میدم، کار دارم، ماشین دارم، خانه دارم، پس انداز هم دارم، با این حال تن به ازدواج نمیدم به دلایل زیر: ۱.نداشتن ثبات اقتصادی کشور ۲.نداشتن ثبات سیاسی کشور ۳. سرسام اور بودن هزینه های تشکیل زندگی ۴. فرهنگ غلط مهریه و داشتن عقل کافی جهت نپذیرفتن تهعد خارج از توان ۶.تربیت نادرست دخترها و دید اشتباه نسبت به ازدواج و شوهر(که البته شامل همه دخترها نیست) ۷. افق دید بسیار منفی از وضعیت آینده کشور. انشالله بعد از مهاجرت از کشور به مرحله تشکیل خانواده برسم. با دعای شما خبرآنلاینی های عزیز....»

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =