۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۶:۱۵

ایسنا:گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر آنکه حسنی مبارک بعد از سقوط دولتش به آلمان سفر خواهد کرد وجود دارد، این درحالی است که تاکنون اظهارنظر قطعی در خصوص اینکه مبارک در صورت استعفا، به چه کشوری پناهنده خواهد شد وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، اقامت حسنی مبارک رئیس جمهور مصر در بلند مدت در آلمان به عنوان یکی از گزینه‌های پایان همراه با احترام دولت حسنی مبارک مطرح است.

پیشتر روزنامه‌ی انگلیسی نیویورک تایمز گزارش کرده بود که معاینه‌ی رئیس جمهور 82 ساله‌ی مصر در آلمان سناریویی قابل پیش‌بینی است و در این مدت نیز می‌توان چگونگی انتقال قدرت در مصر را تصور نمود.

با آنکه مبارک اظهار داشته بود که در ماه سپتامبر در انتخابات شرکت نخواهد کرد، معترضان مصری خواستار استعفای هرچه سریع‌تر وی شده‌اند.

سخنگوی کلینیکی که مبارک قبلا در آن درمان شده بود نیز با اشاره به این مساله که مبارک سال 2010 در هایدلبرگ تحت درمان قرار گرفت، آورده است: مبارک می‌تواند همچون بقیه بیماران هر زمان که بخواهد به این کلینیک بیاید.

در هر صورت طبق اظهارات این سخنگو تاکنون درخواست و یا شرایط خاصی برای حضور مبارک در آلمان فراهم نشده است.

با این که وزیر امور خارجه‌ی آلمان تاکنون اظهار نظر صریحی در خصوص احتمال حضور مبارک در آلمان نداشته است، نمایندگان احزاب حاکم بر آلمان تاکید کرده‌اند که می‌توانند تصور کنند که برای حل بحران مصر، به احتمال تبعید مبارک به آلمان فکر کنند.

سخنگوی سیاسی امنیتی حزب دموکراتیک آزاد نیز اظهار داشت:‌ وی از احتمال خروج مبارک از کشورش و ورود به آلمان استقبال می‌کند.

علاوه بر این معاون رئیس فراکسیون حزب دموکرات مسیحی CDV نیز اظهار داشت: ما نیازمند سرنگونی همراه با صلح دولت مبارک هستیم و اگر آلمان بتواند سهم خود را در این زمینه ایفا کند ما به این مساله مبادرت خواهیم ورزید.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128836

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =