درخواست بولتون از انگلیس علیه ایران و چین

جان بولتون از انگلیس خواست تا مواضع سخت‌گیرانه‌تری علیه ایران و چین اتخاذ کند

به گزارش خبرآنلاین، به نقل رویترز، مشاور امنیت ملی ترامپ یکشنبه وارد لندن شد تا درباره ایران و نیز هوآوی با مقامات انگلیسی صحبت کند.

 با خروج انگلیس از اروپا در تاریخ 31 اکتبر کارشناسان نزدیک‌تر شدن انگلیس به آمریکا را پیش بینی می‌کنند و گفته می‌شود قرار است درباره بستن معاهده گسترده تجاری میان دو کشور بعد از برگزیت بحث شود.

 انگلیس تاکنون درباره ایران و برجام، موضع اروپایی اتخاذ کرده و از توافقنامه 2015 با ایران حمایت کرده است اما توقیف کشتی ایرانی در جبل الطارق و توقیف کشتی انگلیسی در خلیج فارس روابط با ایران را تیره کرده و باعث شده است تا انگلیس با آمریکا درباره تشکیل نیروی دریایی ناظر مشترک در تنگه هرمز به توافق برسند.

 همچنین بولتون امیدوار است انگلیس از فناوری 5G هوآوی چین در زیرساخت ارتباطاتی خود استفاده نکند اما هنوز تصمیمی قاطع در این زمینه گرفته نشده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1288818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Mohamadali IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
    0 0
    این سبیلوی کن فهم که نمیدونم با چه توجیهی به کاخ سفید راه پیدا کرده با کدام توان و سیاست چنین درخواستی رو مطرح میکنه درحالی که نفت کش انگلیسی درحال اسکورت ناو جنگی رو سپاه توقیف میکنه و تکنولوژی هووی هم برتر از سیستمهای غربی عملکرد داره