کنترل فشار خون نزدیک به ۳۱ میلیون ایرانی در طرح ملی

فارس نوشت: وزیر بهداشت گفت:در طرح ملی کنترل فشار خون جمعیت مورد نظر ۲۰ میلیون نفر بود که ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

 سعید نمکی عصر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهر دلیجان اظهار کرد: به برکت انقلاب ۱۸ هزار خانه بهداشت در کشور داریم که پوشش واکسیناسیون در این خانه‌های بهداشت از ۲۵ درصد به صد درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۰ هزار پزشک عمومی و متخصص دارم و ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در رشته‌های پزشکی کشور دستاوردهای بیشماری داشته و با اجرای طرح تحول سلامت پرداخت از جیب بیمار کاهش یافته است.

نمکی گفت: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم تلاش می‌کنیم، همچنین در حوزه رسیدگی به بیماران صعب‌العلاج در مناطق محروم اقدامات ارزشمندی در دست اقدام است.

وی بیان داشت: با وجود دستاوردهای ارزشمند در حوزه سلامت با کاستی و کمبودهایی مواجه هستیم که امروز هزینه بسیار سنگینی به نظام سلامت وارد کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در سال ۹۶ بالغ بر ۳۸۰ هزار مرگ در کشور رقم خورده که ۳۱۳ هزار مرگ مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر بوده است.

نمکی اظهار کرد: هزینه یک دوره شیمی درمانی برابر با واکسیناسیون یک شهرک بزرگ است. 

وی تصریح کرد: صد هزار مرگ در سال به دلیل فشار خون و عوارض سکته‌ها رخ می‌دهد، که تعداد قابل توجهی در سنین مبلد و جوان هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مرحله دوم طرح تحول سلامت پیشگیری مقدم بر درمان و درمان سرپایی و تشخیص در مرحله ابتدایی بیماری در اولویت قرار دارد.

نمکی افزود: باید آموزش و شیوه مناسب زندگی و تغذیه صحیح را مدنظر قرار دهند، در طرح ملی کنترل فشار خون جمعیت مورد نظر ۲۰ میلیون نفر بود که ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این طرح شرکت کردند.

۲۳۵۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1289867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =