مهاجرت معکوس به روستا با افزایش برق رسانی به روستاها در اردبیل

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: خوشبختانه علیرغم تمامی تنگناها در سال گذشته برای ۱۷ روستا برق رسانی صورت گرفته و شاهد مهاجرت معکوس به روستاها هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حسن محمدی بیان کرد: احداث پست ۲۳۰ کیلو ولت خلخال درحال اتمام می باشد و پست ۶۳ کیلو ولت بیله سوار به اتمام رسیده و در هفته دولت افتتاح خواهد شد ضمن اینکه پست ۲۳۰ کیلو ولت مشکین شهر هم تصویب و محل احداث آن جانمایی گردیده است.

وی افزود: احداث پست مرکزی اردبیل هم جهت ظرفیت سازی و تامین برق مطمئن هسته مرکزی شهر در حال احداث است و با توجه به اینکه در بافت های فرسوده با عملیات نو سازی هر واحد تبدیل به ۵ یا۶ واحد می شود نیاز به افزایش ظرفیت کاملا محسوس بوده و پست مرکزی اردبیل در راستای همین نیاز ها در حال احداث است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در رابطه با بحث کمبود کنتور برق و مشکلات پیرامون گفت: در سال گذشته به دلیل نوسانات قیمت کنتور و چالشهای اقتصادی، با مشکلاتی رو به رو شده بودیم که به لطف خدا و تلاش های شبانه روزی مسئولان و با پیگیری و جدیت همکاران امسال توانستیم با کارخانه های تولید کننده قرارداد جدید ببندیم و در حال حاضر باتحویل و نصب کنتورهای عقب افتاده تا یک ماه دیگر در بحث ارائه کنتور به مشترکین مشکلی نخواهیم داشت و به محض تقاضا، نصب نیز اتفاق خواهد افتاد.

محمدی افزود : خوشبختانه روند امور توزیع برق در استان رو به پیشرفت است و با برنامه ها و تدابیری که اندیشیده شده تلاش می‌کنیم خاموشی ها کمتر شده و شاخص‌های کیفی را بهبود بخشیم.

وی خاطر نشان کرد : در دنیا و مخصوصا در کشورهای توسعه یافته سه شاخص در مورد تولید و توزیع برق وجود دارد که اولین شاخص « برق برای همه » است که به جرات می توان گفت در حال حاضر همه اهالی استان اردبیل از نعمت برق برخوردار هستند. دوم «برق برای دیجیتال» که در این مورد هم حساسیت افزایش و خاموشی ها حتی الامکان کاهش یافته و سوم «برق با حداقل کربن» که در این مورد نیز ما تمام توان خود را به کار بسته ایم و آمارهای قابل قبولی در زمینه توسعه انرژی پاک به دست آمده ولی جا برای کار بیشتراست.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: اولین نیروگاه مگاواتی شمالغرب در اردبیل افتتاح شده است که یک مگاوات آن به بهره‌برداری رسیده و این نیروگاه تا دو مگاوات تولید خواهد کرد و نیروگاه خورشیدی دیگر که به زودی یک ونیم مگاوات آن به بهره برداری خواهدرسید و فازهای بعدی آن نیز در دست اقدام می باشد ، همچنین نصب سلولهای خورشیدی برای تامین بیست درصد مصرف ادارات و سلولهای خورشید برای مشترکین خانگی و خودتامین به جد پیگیری می شود و عملکرد خوبی هم داشتیم.

محمدی افزود: حذف قبض کاغذی یکی از اقداماتی است که به منظور صرفه جویی در مصرف کاغذ و جلوگیری از آسیب رساندن به طبیعت و قطع درختان و توسعه دولت الکترونیک صورت می گیرد. در سه شهرستان این کار انجام شده و خوشبختانه استقبال خوبی به عمل آمده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1290691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =