۵ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
بالاخره لبنیات مصرف کنیم یا نه؟

مشرق نوشت: در تحقیقی با شرکت ۳ هزار نفر مشخص شد که کسانی که چربی لبنیات را به رژیم روزانه خود اضافه کردند، خطر ابتلا به دیابت پایین تری داشتند.

 در سال‌های اخیر محققان توجه زیادی به لبنیات کرده اند. از جمله مهم‌ترین توجهات آن‌ها می‌توان به تحقیقات مشترک دانشمندان در دانشگاه‌های هاروارد و تافتز اشاره کرد که در این تحقیق رابطه بین لبنیات پرچرب و خطر بیماری قلبی و دیابت بررسی شده است.

در تحقیقی با شرکت ۳ هزار نفر مشخص شد که کسانی که چربی لبنیات را به رژیم روزانه خود اضافه کردند، خطر ابتلا به دیابت پایین تری داشتند.فرضیه برای توجیه یافته‌ها این است که کسانی که از خوردن لبنیات صرف نظر کردند یا کمتر لبنیات مصرف می‌کردند باید با خوردن غذاهای تصفیه شده بیشتر و کربوهیدرات‌های دارای فیبر کمتر، کمبودهای بدن خود را جبران کنند که این امر خطر دیابت را افزایش می‌دهد.

در تحقیق دیگری که با مشارکت ۲۰ هزار نفر طی چند دهه انجام شد، دانشمندان رابطه بین مصرف چربی لبنیات و بیماری قلبی را بررسی کردند.در این تحقیق هیچ افزایشی در خطر ابتلا به بیماری قلبی در بین کسانی که چربی لبنیات مصرف می‌کردند دیده نشد. هر چند وقتی که کالری حاصل از چربی‌های گیاهی یا غلات کامل جایگزین کالری حاصل از چربی لبنیات شد خطر بیماری قلبی کمتر شد؛ وقتی چربی‌های غیر اشباع جایگزین چربی لبنیات شد خطر بیماری قلبی ۲۴ درصد کاهش یافت و وقتی غلات کامل جایگزین شد، ۲۸ درصد کاهش بیماری‌های قلبی مشاهده شد.

از سوی دیگر وقتی چربی‌های اشباع مانند چربی گوشت قرمز جایگزین چربی لبنیات شد، خطر بیماری قلبی، ۶ درصد افزایش یافت.
در مطالعه دیگری که با استفاده از ۹ تحقیق انجام شد، نقش مصرف کره به عنوان یکی از منابع چربی‌های اشباع روی بیماری قلبی، دیابت و دیگر علل مرگ و میر بررسی شد.در این تحقیق مشخص شد؛ با آنکه چربی‌های گیاهی سالم ترند، اما مصرف مقدار کمی کره به بدن آسیبی نمی‌رساند.

اکنون شما با نتایج این تحقیقات چه باید بکنید؟

بهترین کار رعایت تعادل است. با آنکه پخت و پز با روغن‌هایی مثل روغن زیتون سالم‌تر است شما می‌توانید یک تکه کره روی خوراک غلات کامل خود بریزید یا یک تکه پنیر روی نان تهیه شده از غلات کامل بمالید؛ شاید بهتر از همه یک وعده ماست پرچرب و یک فنجان از انواع توت باشد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1291312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =