آغاز عملیات بزرگترین پروژه اجرای تاسیسات فاضلاب روستایی کشور

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان از اجرای بزرگترین تاسیسات فاضلاب در روستاهای شهرستان فلاورجان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، هاشم امینی با بیان اینکه در آستانه هفته دولت و با تاکید مدیریت استان اصفهان در شرایط خاص اقتصادی کشور پروژه ها به نحوه احسن به مردم معرفی  می شوند تا نشاط و امید به مردم هدیه شود، اظهار داشت: برای اولین بار در کشور با اعتباری بالغ بر ۹۱ میلیارد تومان ایجاد  تاسیسات شبکه فاضلاب در روستاهای فلاورجان عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه ما باید بار اجرای پروره های فاضلاب را در قالب تبصره ١٩ و ورود بخش خصوصی از دوش دولت کم کنیم، بیان داشت: این طرح در حال حاضر جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار نفر را شامل میشود و برای افق طرح در سال ۱۴۲۰ پیش بینی شده جمعیتی بیش از ۲۱۴۵۰ نفر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان بیان داشت: در این طرح ۹۳ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب با سرمایه گذاری ۹۱۰ میلیارد تومانی شرکت ذوب آهن اصفهان به روش بیع متقابل عملیاتی شده است که بدنبال اجرای این طرح در طی ۲۰ سال، ۴۶ میلیون مترمکعب پساب از سوی شرکت آب و فاضلاب در اختیار ذوب آهن اصفهان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان١٢ پروژه سرمایه گذاری به روش بیع متقابل در حوزه فاضلاب  با ۱۱۰۸ میلیارد تومان در حال اجراست،گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان قرارداد الحاقیه با اعتباری ٩١ میلیارد تومان به قرارداد ۲۱۰ میلیارد تومانی پیرامون  اجرای تاسیسات فاضلاب شهرهای ایمانشهر و فولاد شهر را منعقد نمود تا طی ۲۶ ماه عملیات اجرایی تاسیسات فاضلاب این شهرها عملیاتی شود.

 امینی بیان داشت: با عقد قرارداد بیع متقابل با فولاد مبارکه و ذوب آهن بار هزینه های اجرای شبکه. فاضلاب از دوش دولت برداشته شده است چرا که  از سال ٧٣ تا ٩٢ در حدود ٧٠ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرستان مبارکه اجرا شده است در حالیکه  از سال ۹٣ و طی چهار سال درقراردادی  با شرکت فولاد مبارکه ٣٣٤ کیلومتر شبکه فاضلاب را دراین شهرستان اجرا کرده ایم.

در ادامه معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مراسم آغاز عملیات بزرگترین پروژه اجرای تاسیسات فاضلاب روستایی کشور در شهرستان فلاورجان بیان داشت: دولت منابع کافی برای اجرای طرح های  فاضلاب ندارد، به همین منظور از توانمندی بخش خصوصی استفاده می نمائیم.

مسعود خشایی گفت: طی ١٥ سال گذشته ضریب پوشش فاضلاب کشور از ٥٠ درصد عبور کرده و با توجه به هدفگذاری آن ضرورت پروژه های فاضلاب در حوزه بهداشت و محیط زیست احساس می شود.

وی ادامه داد: در کشور ٣٢ طرح فاضلاب به روش بیع متقابل و با برنامه ریزی  به ارزش هفت هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1292998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =