مهدی سلطانی:  چه فیلتری بهتر از هنر و فرهنگ که پول کثیف را تمیز کند؟/ما وقتی قرارداد امضا می‌کنیم هیچ بندی وجود ندارد که به شرط تمیز بودن پول!

بازیگر سریال «شهرزاد» در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتمادآنلاین به ماجراهای حاشیه‌ساز درباره سرمایه‌گذار این سریال و پول‌های کثیف در سینما پاسخ داد.

مهدی سلطانی سروستانی در بخشی از این گفت‌وگو با بیان این نکته که در قراردادهای ما بندی وجود ندارد که بگوید به شرط اینکه پول تمیز باشد، گفت: «حتی اگر وکیل هم بگیریم و قبل از اینکه امضا کنیم تحقیق کنیم که این سرمایه‌ای که صرف این فیلم یا سریال یا تئاتر می‌شود، از راه درست تامین می‌شود یا خیر، خود وکیل از کجا می‌تواند بفهمد؟ وقتی بعد از سالیان سال تازه متوجه می‌شوند، آن‌ هم توسط سازمان‌های امنیتی، پس دانستن این داستان کار پیچیده‌ای است.»

بازیگر سریال «شهرزاد» در ادامه گفت: «ما فقط می‌توانیم خوشحال باشیم و حتی می‌توانیم تشکر کنیم از آن افرادی که حاضر شده‌اند به ‌جای اینکه سرمایه‌شان را در جایی دیگر خرج کنند، در فرهنگ و هنر خرج کنند. اگر از من پرسیده شود آیا حاضرید پول کثیف وارد سینما یا هنر بشود یا جای دیگری صرف شود، من می‌گویم اگر قرار است این پول خرج شود، ترجیح می‌دهم در عرصه هنر باشد. چون هنر آن‌قدر بی‌بضاعت است که خیلی راحت‌تر و بهتر می‌تواند هزینه کند و تمیز می‌شود. اگر قرار است به این شکل تمیز شود، چه فیلتری بهتر از هنر و فرهنگ این پول کثیف را تمیز کند؟»

 بازیگر سریال «بر سردوراهی» گفت: «جدا از آن، ما از کجا می‌دانیم حتی صاحب‌خانه‌ای که به ما خانه اجاره می‌دهد، این خانه را از کجا به دست آورده؟ آیا غصبی بوده؟ آیا با قیمت ظالمانه‌ای از فروشنده قبلی گرفته؟ نه. این‌طور نیست. می‌بینیم خانه‌ای وجود دارد، قرارداد، سند و صاحب‌خانه‌ای دارد، در این صورت خانه را اجاره می‌کنیم. دیگر تحقیق می‌کنیم که آیا صاحب‌خانه این خانه را قبلاً از راه حلال خریده است یا خیر؟ اصلاً امکان‌پذیر نیست.»

مهدی سلطانی ادامه داد: «اگر بخواهیم به این شکل به قضیه نگاه کنیم، شاید بتوانیم خوش‌بینانه بگوییم که بیش از نیمی از جمعیت ایران شاید وقتی امرارمعاش می‌کنند، این پول در چرخش است و همه به یک نحوی درگیر هستند. از آن سوپرمارکتی که این سی‌دی‌ها را می‌فروشد تا کسی که سی‌دی‌ها را خریده یا آن شبکه اجتماعی که پخش کرده، آن کارخانه‌ سی‌دی که آنها را ساخته، شرکتی که وارد کرده، توزیع‌کننده‌ها و... اگر به این شکل نگاه کنیم، فقط میلیون‌ها نفر درگیر یک سریالی به اسم شهرزاد هستند که فقط یکی از آنهاست. در واقع در زمینه هنر فقط یکی از آنهاست. در زمینه اقتصاد، یا سیاست نگاه کنیم، چه چیزی واقعاً سالم است؟»

در هفته‌های گذشته و با ابلاغ حکم محکومیت هادی رضوی یکی از سرمایه‌گذاران سریال «شهرزاد» بحث‌های بسیاری در فضای رسانه‌ای در گرفته درباره اینکه با محکوم شدن این سرمایه‌گذار تکلیف پول‌ها و دستمزدهای دریافتی بازیگران این سریال پرمخاطب چه می‌شود. سوالی که هر کس از منظر خود به آن پاسخ می‌دهد اما بازیگران این سریال تا اینجا سعی کرده‌اند درباره آن سکوت کنند و اظهارنظری نداشته باشند. پس از مصاحبه‌ای که چندی پیش مصطفی زمانی انجام داد و این گفت‌وگوی مهدی سلطانی تاکنون دیگر بازیگران این سریال به این موضوع واکنشی نداشته‌اند.

۲۳۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    2 6
    به نظر من اگر دستمزد ها غیر متعارف نبوده باشه واقعا روا نیست پس گرفته بشه.. اما اگر نامتعارف پرداخت شده باشه حرف دیگری است.. در ضمن پول کثیف به هیچ وجه تمییز نمیشه مگر اینکه بدست صاحب اصلی برگرده.. اتفاقا همین هنر رو هم الوده خودش میکنه
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
    1 0
    از شما بعیده آقای سلطانی. پول کثیف به هیچ وجهی تمیز نمیشه، حالا هر فیلتری که باشه. این پولها باید به سر جای خودش برگرده. وگرنه هر دزدی میره سراغ سینما برا پاکسازی پولهای کثیفش.