دولت تدبیر وامید توجه ویژه به مناطق محروم داشته است

ایرنا نوشت : استاندار چهارمحال وبختیاری گفت : در طول دولت یازدهم و دوازدهم ۲ هزار و ۶۰۰ طرح با ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان به بهره‌برداری رسیده است.

اقبال عباسی شامگاه پنجشنبه در گفت و گوی رسانه ای با شبکه استانی جهانبین به مناسبت هفته دولت اظهار داشت : در هفته دولت امسال نیز ۲۶۸ طرح با ۲۲۲ میلیارد تومان بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۹۵ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۲۳ میلیارد تومان آغاز شد.

وی گفت :  ۳ شهرستان لردگان، خانمیرزا و کوهرنگ پایلوت طرح الگوی توسعه ملی می شوند.

استاندار چهارمحال وبختیاری ادامه داد :در این طرح با مشارکت بنیاد مستضعفان طرح‌های توسعه‌ای و امتیازات ویژه برای این سه شهرستان در نظر گرفته می‌شود.

وی به عملکرد دولت تدبیر و امید در این استان اشاره کرد و گفت: در طول دولت یازدهم و دوازدهم ۲ هزار و ۶۰۰ طرح با ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، کشاورزی، گردشگری و صنعت را ۳ محور توسعه این استان عنوان کرد و گفت: تلاش شد تا از ابتدای مسئولیتم در این استان با تقویت وحدت، همدلی و نزدیکی جریان های مختلف به یکدیگر روند توسعه یافتگی استان تسهیل و چالش های موجود بخوبی مدیریت شود.

عباسی، مساله آب و خشکسالی در استان، بیکاری، تغییر و جابه جایی مدیران، اعتراض صنفی کامیونداران ، تحریم‌های اقتصادی، رکود تولید و سیلاب بهار امسال را از جمله چالش‌های دو سال اخیر عنوان کرد و افزود: با تقویت وحدت، همکاری دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم استان توانستیم بخش زیادی از این چالش‌ها را مدیریت کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری، دفاع از حقوق مردم استان در حوزه آب را از مهمترین برنامه‌های خود در دو سال گذشته برشمرد.

وی افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات سال ۹۷ نسبت به سال گذشته آن و اختصاص بیشترین تسهیلات بانکی ارزان قیمت در حوزه مشاغل پایدار روستایی و عشایری را از اقدامات دولت برای کمک به استان برشمرد و گفت: همچنین احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی روستایی و طرح ملی احداث ۵ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان از دیگر اقدامات دولت برای رفع چالش‎های این استان به شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را از دیگر برنامه‌های دولت در استان عنوان کرد و گفت: فرصت‎های خوبی برای سرمایه‎گذاری در استان ایجاد شده است اما وجود برخی تنگ‎نظری‎ها و مانع‌تراشی پیشبرد برنامه‌های این بخش را با مشکل مواجه کرده است.

عباسی خاطرنشان کرد: به دستگاه‌های اجرایی تکلیف شده تا با حذف کاغذبازی‌ها روند سرمایه‌گذاری در استان را تسهیل کنند و از جامعه مدنی تقاضا می‌شود تا با فرهنگ‌سازی موانع اجتماعی فراروی جذب سرمایه‌گذار را از میان بردارند.

وی، گردشگری را از مهمترین مزیت‌های این استان دانست و افزود: آینده روشن و امیدوارکننده‌ای را در حوزه گردشگری برای استان متصور هستیم چرا که قرارگیری این استان در بین دو استان بزرگ خوزستان و اصفهان بهترین فرصت را برای جذب گردشگر فراهم کرده است.

عباسی ادامه داد: در سالجاری نیز سفر جمعی از مسئولان ارشد کشور به استان انجام شد و با مساعدت دولتمردان اعتبارات خوبی برای اجرای طرح های راهسازی، حوزه مسکن و گردشگری و رونق تولید به استان اختصاص داده شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به این استان، اظهار داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان جانشین  فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی در استان انتخاب شده است  که این موضوع بی شک می تواند برای استان برکات و دستاوردهای بزرگی به همراه داشته باشد.

عباسی، تکمیل راه آهن مبارکه به سفید دشت را از مهمترین این طرح ها عنوان کرد و گفت: مقرر شد تا ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شود که امید می رود با جذب به موقع این اعتبار، این طرح ملی که یکی از نیازهای اصلی استان برای توسعه است ، در بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

عباسی، همچنین از اختصاص اعتبار برای اجرای طرح راه آهن اصفهان- شهرکرد- خوزستان خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد تا مطالعات این طرح ظرف دو ماه آینده انجام گیرد.

وی، اجرای آزاد راه شهرکرد- خوزستان ، انجام تملک اراضی محور شهرکرد- بروجن- لردگان با ۱۰ میلیارد تومان، طرح راهسازی محور فارسان- دشتک با تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و تسریع در تکمیل محور شهرکرد- بازفت و شهرکرد- شلمزار- ناغان از دیگر مصوبات دولت در سالجاری برشمرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =